Ämne: Politik

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Finns Palestina eller inte? Och om det finns och bara kan räddas genom terrordåd - då gör du mig rätt förvånad som inte stöder Hamas terrordåd.
    Israel gör samma sak, räddar sig själva genom terrorism. Det är därför den här konflikten är en sån tragedi, den kan endast avslutas genom att en av sidorna ger upp. Jag kan bara stödja den sida som väljer att ge upp.

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det tror jag definitivt inte. Om Hamas slutade terrorbomba skulle Israel helt sakna anledningar till angreppsvåld.
    Ja, det var det jag sa. Om Hamas slutar terrorbomba Israel så kommer Palestina att utplånas, det har vi sett vid varje vapenvila.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Nej, och det tycker inte jag heller, men jag är inte så ideologiskt förblindad att jag inte ser Isreals roll i det hela som ganska komplicerad. De lever trots allt under ett ständigt hot om utplåning och terrordåd riktade mot civilbefolkningen, så hur ska de agera? Att tro att Hamas eller andra organisationer med samma målsättning skulle acceptera Israel om de bara slutade med sina angrepp är i min mening otroligt naivt och nästan fräckt.
    Och Palestina är inte under hot om utplåning, Palestina är ockuperat och i processen av utplåning. Hur ska Palestina agera då?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Hamas har väl knappast utgjort något överhängande hot mot Israel sedan 1967? Israel har haft ganska lång tid på sig att lämna tillbaka de ockuperade områdena, men gör istället precis tvärtom. Blockaden är värre än någonsin och bosättarna blir bara fler och fler, ivrigt påhejade av den israeliska staten.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Joel jag tycker det känns som du engagerar dig lite väl mycket i dom här sakerna.

har du aldrig funderat på att skaffa en hobby istället?
    tex flugfiske, kampsport eller schack?

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    Joel jag tycker det känns som du engagerar dig lite väl mycket i dom här sakerna.

har du aldrig funderat på att skaffa en hobby istället?
    tex flugfiske, kampsport eller schack?
    Ööh, slag under bältet?
    Jag har snarare legat ovanligt lågt i den här tråden på senare tid. Ja, jag bryr mig om hur andra människor har det och intresserar mig för det. Jag har inga problem med att hitta hobbys, men tack för förslaget

Förutsätter att du var något skämtsam, men ändå.

Last.fm

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

ja litegrann skämtsam var jag såklart men absolut med en underton av allvar.

vi har ju konstaterat innan att vi har två helt olika agendor vad gäller politik och jag tycker verkligen inte illa om dig för det.
    vi har ju dessutom aldrig träffats.

men jag menade mer att det kanske hade varit bra för dig att få utlopp för din energi och för känslor och sånt i nåt annat som liksom inte är så allvarligt som politik?

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Jag förstår faktiskt inte riktigt vad du menar. Det känns lite som att du klappar mig på huvudet och säger "du borde kanske agera ut din ilska nån annanstans".
    För det första är jag sällan arg eller upprörd när diskuterar politik, men självklart engagerad eftersom det berör mig. Och jag tar det inte alls på stort allvar utan gör det för att jag tycker att det är roligt, det är knappast någon belastning för mig för då skulle jag inte göra det. Politik handlar såklart om allvarliga frågor, men man behöver ju inte lägga ner sin själ i det för det. Och det gör jag inte heller.

Last.fm

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

ok. bra. isåfall verkar du ju ha en någorlunda inställning till alltsammans.

jag tycker det är lite intressant hur politik är så jäkla omöjligt att undvika och hur man kan komma att påverka saker fastän man inte ens försöker ibland.
    Senast redigerat av StandInSilence den 2009-08-21 klockan 11:10.

Reg.datum
    Feb 2008
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Wohoo tvåa, fast det är ju rätt långt kliv till ettan...

Last.fm

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Ja, det var det jag sa. Om Hamas slutar terrorbomba Israel så kommer Palestina att utplånas, det har vi sett vid varje vapenvila.
    Tror du verkligen det?

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Tror du verkligen det?
    Absolut. Vad tror du själv? vad händer om Hamas slutar med våldet?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Israel gör samma sak, räddar sig själva genom terrorism. Det är därför den här konflikten är en sån tragedi, den kan endast avslutas genom att en av sidorna ger upp. Jag kan bara stödja den sida som väljer att ge upp.
    Du stödjer alltså Hamas om de slutar med sina terrordåd, trots att du tror att Palestina kommer att utplånas då
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Du stödjer alltså Hamas om de slutar med sina terrordåd, trots att du tror att Palestina kommer att utplånas då
    Ja. . . . .
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag undrar verkligen, vad är andledningen till att vissa tror att Israel skulle erkänna Palestina som egen stat om våldet upphörde? vad är det för information som ni innehar och som jag saknar.
    Sláinte Mhath!

Sidan 302 av 782 FörstaFörsta ... 202252292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312352402 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •