Håll er till forumets sjunde regel så är jag nöjd. Ni gör det inte lätt att vara moderator med era maratoninlägg, så mycket kan jag säga...
Håll er till forumets sjunde regel så är jag nöjd. Ni gör det inte lätt att vara moderator med era maratoninlägg, så mycket kan jag säga...
Låt dom komma nu
vilken färg har själen älskling?
Haha, nu är det tillbaka igen...skrattade redan när jag såg Oskars första inlägg i den här tråden.
Det är imponerande hur mycket tid ni lägger ner på detta.
Vad tycker ni om det praktiska utövandet av politik, att sitta i kommunfullmäktige till exempel? Något ni kan tänka er att göra, eller kanske redan gör eller har gjort?
Låt dom komma nu
Jag var med i ung vänster för några år sedan. Numera orkar jag inte bry mig speciellt mycket. Jag röstar rött, men jag tycker att alla sveriges partier har klumpat ihop sig och vänstern är inte enad. Nu är jag nöjd så länge jag har råd att dricka öl och spela musik.
Jag är anarkist. Inte för att det känns något vidare coolt nu när jag är ungdom, men för att jag tror på ett samhälle utan en högsta makt.
Samtidigt får man vara glad att det finns de som är villiga att lägga en stor del av sin fritid på politiken. På de lägre nivåerna försöker ju långt ifrån alla göra karriär. Men visst finns det sådana som tror de är Gud även i kommunpolitiken.
En grej jag har tänkt på är hur omodernt och långdraget det är på ett kommunfullmäktigemöte. Kanslisvenskan flödar, träsmaken gör sig påmind efter ändlösa debatter om ingenting och så begär den som är missnöjd med omröstningsresultatet votering, för att mötet ska dra ut ännu mer på tiden.
Det borde gå att göra det lite roligare helt enkelt.
Låt dom komma nu
sen finns det ju de som försöker framföra sina åsikter på möten trots att de inte sitter i fullmäktige. för några år sedan blev harry franzén, kanske mest känd för att ha sålt vin i sin ica-affär i röstånga dagen efter eu-inträdet, bokstavligt talat utslängd från ett möte i kommunfullmäktige i malmö sedan han rest sig upp på åhörarbänken och börjat hålla ett anförande. det slutade med att han helt passiv lät vakterna bära ut honom. jävligt bra agerat med tanke på hur löjligt byråkratiskt allt ska vara och att ingen får yttra sig under mötena. ge mer tillfälle för folk att ställa politikerna mot väggen när de enda de kan är att ljuga sig blå och gula på samma gång. politiker ger jag inte mycket för...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Jag gillar skatter, bidrag, fri sjukvård och komvux! Och sälj ut systembolaget!!!!
Sätt mig på makten så löser sig allt.
- Ni försvårar mitt arbete..