Sidan 9 av 782 FörstaFörsta 1234567891011121314151617181959109509 ... SistaSista
Resultat 121 till 135 av 11725

Ämne: Politik

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Håll er till forumets sjunde regel så är jag nöjd. Ni gör det inte lätt att vara moderator med era maratoninlägg, så mycket kan jag säga...
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem elegimelodis avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Håll er till forumets sjunde regel så är jag nöjd. Ni gör det inte lätt att vara moderator med era maratoninlägg, så mycket kan jag säga...
    Du har mitt stöd.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Haha, nu är det tillbaka igen...skrattade redan när jag såg Oskars första inlägg i den här tråden.

Det är imponerande hur mycket tid ni lägger ner på detta.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Haha, nu är det tillbaka igen...skrattade redan när jag såg Oskars första inlägg i den här tråden.

Det är imponerande hur mycket tid ni lägger ner på detta.
    Det tar ingen tid, speciellt som jag har lagt ner politik i det stora hela. Pestens dumheter lockade bara till en tillfällig comeback.

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Vad tycker ni om det praktiska utövandet av politik, att sitta i kommunfullmäktige till exempel? Något ni kan tänka er att göra, eller kanske redan gör eller har gjort?
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Vad tycker ni om det praktiska utövandet av politik, att sitta i kommunfullmäktige till exempel? Något ni kan tänka er att göra, eller kanske redan gör eller har gjort?
    Aldrig i livet, jag skulle bara bli frustrerad över att det inte finns någon idédebatt. Politiken verkar också full av inkompetenta människor som gör karriär genom att skrika högt eller bara känna rätt personer. Men som sagt, vi får de politiker vi förtjänar...

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag var med i ung vänster för några år sedan. Numera orkar jag inte bry mig speciellt mycket. Jag röstar rött, men jag tycker att alla sveriges partier har klumpat ihop sig och vänstern är inte enad. Nu är jag nöjd så länge jag har råd att dricka öl och spela musik.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Aldrig i livet, jag skulle bara bli frustrerad över att det inte finns någon idédebatt. Politiken verkar också full av inkompetenta människor som gör karriär genom att skrika högt eller bara känna rätt personer. Men som sagt, vi får de politiker vi förtjänar...
    Jag håller med.
    Kors i taket.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Medlem Netsilaerruss avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Jag är anarkist. Inte för att det känns något vidare coolt nu när jag är ungdom, men för att jag tror på ett samhälle utan en högsta makt.

Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    hm...på tal om nåt som riskerar gå ot så påminner den här oskar/plague-situationen mig om klippet från nån rysk tv-debatt där den ene debattören plötsligt kastar ett glas vatten i ansiktet på den andra. kan riktigt se oskar och plague göra samma sak
    Och i nästa sekund står det och kliar varandra på ryggen!

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Man får nog av kommunalpolitiker som det är, de ska trilskas med allt möjligt, som att vi i familjen överskridit bygglovet med en kvadratmeter... eh. Nej, jag kan demonstrera för nån bra grej ibland, annars är det nog för mig.

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Samtidigt får man vara glad att det finns de som är villiga att lägga en stor del av sin fritid på politiken. På de lägre nivåerna försöker ju långt ifrån alla göra karriär. Men visst finns det sådana som tror de är Gud även i kommunpolitiken.

En grej jag har tänkt på är hur omodernt och långdraget det är på ett kommunfullmäktigemöte. Kanslisvenskan flödar, träsmaken gör sig påmind efter ändlösa debatter om ingenting och så begär den som är missnöjd med omröstningsresultatet votering, för att mötet ska dra ut ännu mer på tiden.

Det borde gå att göra det lite roligare helt enkelt.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Samtidigt får man vara glad att det finns de som är villiga att lägga en stor del av sin fritid på politiken. På de lägre nivåerna försöker ju långt ifrån alla göra karriär. Men visst finns det sådana som tror de är Gud även i kommunpolitiken.

En grej jag har tänkt på är hur omodernt och långdraget det är på ett kommunfullmäktigemöte. Kanslisvenskan flödar, träsmaken gör sig påmind efter ändlösa debatter om ingenting och så begär den som är missnöjd med omröstningsresultatet votering, för att mötet ska dra ut ännu mer på tiden.

Det borde gå att göra det lite roligare helt enkelt.
    sen finns det ju de som försöker framföra sina åsikter på möten trots att de inte sitter i fullmäktige. för några år sedan blev harry franzén, kanske mest känd för att ha sålt vin i sin ica-affär i röstånga dagen efter eu-inträdet, bokstavligt talat utslängd från ett möte i kommunfullmäktige i malmö sedan han rest sig upp på åhörarbänken och börjat hålla ett anförande. det slutade med att han helt passiv lät vakterna bära ut honom. jävligt bra agerat med tanke på hur löjligt byråkratiskt allt ska vara och att ingen får yttra sig under mötena. ge mer tillfälle för folk att ställa politikerna mot väggen när de enda de kan är att ljuga sig blå och gula på samma gång. politiker ger jag inte mycket för...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Medlem Strautens avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Jag gillar skatter, bidrag, fri sjukvård och komvux! Och sälj ut systembolaget!!!!
    Sätt mig på makten så löser sig allt.

- Ni försvårar mitt arbete..

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Strauten Visa inlägg
    Jag gillar skatter, bidrag, fri sjukvård och komvux! Och sälj ut systembolaget!!!!
    Sätt mig på makten så löser sig allt.
    Haha, min melodi

Sidan 9 av 782 FörstaFörsta 1234567891011121314151617181959109509 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •