Sidan 12 av 782 FörstaFörsta ... 234567891011121314151617181920212262112512 ... SistaSista
Resultat 166 till 180 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag trodde helt ärligt att det var någon som hade skojat och gjort ett nick som med avsikt var likt ditt. Tycker du det vore en bra grej, utan att ta hänsyn till att du tycker det är ideologiskt fel?
    Jag är realist, jag vet att man inte kan avskaffa alla skatter över en natt, så detta förslag är "ett steg i rätt riktning". Allting som går från det som är idag och mot mitt idelogisk-moraliska ideal bör ju rimligen vara "bra".

Erfaren medlem niclasarringers avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

blått .
    All makt åt tengil vår befriare!

http://protectedidentity.blogg.se/

beaver-fever!

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av FilipJohansson Visa inlägg
    Hur kan mer arbete ger mer pengar till staten om arbete inte beskattas?
    Varifrån ska du ta pengarna Tobbe?

För övrigt kan jag se dig i framtiden som en sån där uteliggare som pustar och frustar ohörbart bittert aggressivt mot okända människor.
    företagen ska inte behöva betala skatt för att de har anställda, en hantverkare ska inte behöva ta 3-400 spänn i timmen och bara få mindre än 100 spänn själv för att staten rånar dem. det finns en anledning till att svartarbete är så utbrett och accepterat och det är att alla tjänar på det. den som får jobbet gjort behöver betala mindre och den som gör jobbet får mer pengar över. mer svartarbete så länge staten ska råna alla stackars hantverkare, mekaniker och egna företagare...

och medborgarbidrag utan motprestationer nu. arbete ska inte vara nåt jävla straff eller tvång, orkar eller vill man inte jobba ska man inte behöva göra det, då ska staten ta hand om en...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

tobbe:
    När något går fel(felkonstruktion, skada etc) har du ingenting att komma med om det är ett svartjobb.
    Det är antagligen precis pengarna från arbetsgivarna som skulle finansiera en medborgarlön, vilket skulle vara en oerhörd summa. Jag, du kan ju räkna ut din månliga medborgarlön multiplicerat med sveriges invånare till att börja med.
    Vilka skatter ska finansiera medborgalönen?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Standard

Så vad säger ni om Reinfeldt och co nu, när även stadssekreteraren fått gå? De lär ju få 0% kvar i förtroende...fattar inte hur klantig man får bli, just att de jämt försöker mörka och sedan slutar det med att någon tar time-out för att sedan avgå. Nu är inte jag Moderat från första början, men framförallt vill jag ha kompetenta politiker...

En kommentar från någon Moderat, inte ens ni kan väl tycka att det är en bra sammansättning i nuvarande regeringen?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tintomara Visa inlägg
    Så vad säger ni om Reinfeldt och co nu, när även stadssekreteraren fått gå? De lär ju få 0% kvar i förtroende...fattar inte hur klantig man får bli, just att de jämt försöker mörka och sedan slutar det med att någon tar time-out för att sedan avgå. Nu är inte jag Moderat från första början, men framförallt vill jag ha kompetenta politiker...

En kommentar från någon Moderat, inte ens ni kan väl tycka att det är en bra sammansättning i nuvarande regeringen?
    Just för att denna händelse har en så avgörande betydelse i mitt liv anser jag självklart att ingen högerregering någonsin ska få tillträda igen! Sveriges enda statsminister på evig tid ska vara Göran Persson och Lars Ohly ska vara hans finansminster. Länge leve den obegränsade dumheten!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Just för att denna händelse har en så avgörande betydelse i mitt liv anser jag självklart att ingen högerregering någonsin ska få tillträda igen! Sveriges enda statsminister på evig tid ska vara Göran Persson och Lars Ohly ska vara hans finansminster. Länge leve den obegränsade dumheten!
    Ja, nu var det ju just ett sådant svar jag försökte undvika. Självklart har inte just denna enda händelse en sådan stor betydelse...det jag är upprörd över är att det måste finnas några politiker som är mer kompetenta än de vi sett hittills i regeringen.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Ulrica Schenström är ingen politiker, och om händelsen inte har "så stor betydelse", varför då bli så upprörd? Hade du reagerat på samma sätt om det hade varit en tjänsteman på vänstersidan? Antagligen inte.

Standard

Med inte så stor betydelse menar jag att det inte är en enskilld händelse som avgör och nej hon är inte politiker, men hon ingår i stadsministerns stab. Jag skulle självklart bli lika upprörd om det var någon från vänstersidan som agerat på samma vis. Upprörd blir jag för att jag tycker politik är viktigt och bara blir så trött på...det..nu

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    och medborgarbidrag utan motprestationer nu. arbete ska inte vara nåt jävla straff eller tvång, orkar eller vill man inte jobba ska man inte behöva göra det, då ska staten ta hand om en...
    Jag förstår verkligen inte hur du tänker. Hur ska "medborgarbidragen" finanseras? Och varför ska staten ta hand om medborgare som inte presterar någonting?

Min åsikt är att staten definitivt inte ska ta hand om de som inte kan eller vill prestera, ett naturligt urval i urban miljö är att föredra, som sorterar ut de svaga och skapar ett starkare samhälle med arbetsvilliga individer.

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Med inte så stor betydelse menar jag att det inte är en enskilld händelse som avgör och nej hon är inte politiker, men hon ingår i stadsministerns stab. Jag skulle självklart bli lika upprörd om det var någon från vänstersidan som agerat på samma vis. Upprörd blir jag för att jag tycker politik är viktigt och bara blir så trött på...det..nu
    Ursäkta men nu kliar det i språkpolisfingarna. Han är inte stadsminister, utan statsminister. Hon var inte stadssekreterare, utan statssekreterare. Det är en ganska stor skillnad. Hoppas du inte blir arg på mina besserwisserfasoner.

Vad jag undrar när det gäller Schenströmaffären är om Pihlblad försökte supa Schenström under bordet eller tvärtom? Och vilken information var han/hon ute efter?

Förresten är det underbart att till och med Aftonbladet kallar det här för Schenströmaffären och inte Schenströmskandalen. Tycker en vän av subtilt språkbruk.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av mq4 Visa inlägg
    Jag förstår verkligen inte hur du tänker. Hur ska "medborgarbidragen" finanseras? Och varför ska staten ta hand om medborgare som inte presterar någonting?

Min åsikt är att staten definitivt inte ska ta hand om de som inte kan eller vill prestera, ett naturligt urval i urban miljö är att föredra, som sorterar ut de svaga och skapar ett starkare samhälle med arbetsvilliga individer.
    som det är nu måste sjuka och svaga ägna all sin kraft åt att bevisa för förskräckligakassan att de inte kan arbeta. och deras jävla läkare har mage att ifrågasätta sina kollegor, läkare som läst medicin i fem sex år och som på ett proffesionellt sätt bedömt att en individ inte kan arbeta, de blir ifrågasatta och förolämpade förskräckligakassans läkare som springer moderatsvinens ärenden och ska tvinga ut sjuka och arbetsoförmögna i jobb. likaså springer arbetsförnedringen svinens ärenden och jagar och hotar arbetslösa. hittar man inget jobb ska man få a-kassa, man ska inte tvingas till vad för skitjobb som helst och tvingas säga upp sig. man ska få bidrag tills dess att ett passande jobb dyker upp eller tills det finns jobb helt enkelt. och jobb finns det när företagen har råd att anställa och råd att anställa har företagen först när arbetsgivaravgifterna slopas. företagskatterna och skatten på att sätta någon i arbete är alldeles för hög, det går inte att driva företag i sverige...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Standard

[QUOTE=utomjording;76010]Ursäkta men nu kliar det i språkpolisfingarna. Han är inte stadsminister, utan statsminister. Hon var inte stadssekreterare, utan statssekreterare. Det är en ganska stor skillnad. Hoppas du inte blir arg på mina besserwisserfasoner.

Njee, men hoppas inte att budskapet i det man skriver försvinner bara. Jag har själv läst språk även på högskolenivå, men brukar inte rätt på forum, utan mest notera..men okidoki

Medlem
    Reg.datum
    May 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av mq4 Visa inlägg

Are you high? Or just incredibly stupid?
    Är du kanske att finna i Salem nån gång i december?
    Senast redigerat av Nalle den 2007-11-02 klockan 12:38.
    Tunnelbana rocks!!!

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Njee, men hoppas inte att budskapet i det man skriver försvinner bara. Jag har själv läst språk även på högskolenivå, men brukar inte rätt på forum, utan mest notera..men okidoki
    Nja, de flesta förstår nog att du menar statsminister, men just att skriva d istället för t i det ordet är ett klassiskt fel som jag brukar störa mig på. Bisatsen i din sista mening förstod jag förresten inte alls.
    Låt dom komma nu

Sidan 12 av 782 FörstaFörsta ... 234567891011121314151617181920212262112512 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •