http://foto.stilren.se - portfolio
Det är väl inte så konstigt om Oktjabrj är trött på att liberalerna tjatar om sina mantran för sjuttioelfte gången i Politik-tråden. Även om jag köper mycket av de liberala tankarna är det inte direkt några nyheter. Eller är repetition bra?
På samma sätt verkar Oktjabrj tycka att det blir tjatigt att jag jämt berömmer liberalerna & co. Precis som någon kan reagera på att Oktjabrj har en rätt ensidig profil i den här tråden.
På så sätt kan jag gilla The Plague som exempel på en balanserad och nyanserad icke-rövslickare.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
det får vara slut på argumentation nu. det som krävs är handling, ingen ska tvingas till arbete bara för att högern enbart värdesätter arbetsförmåga. de som inte kan arbeta ska få hjälp av välfärdssystemet och detta ska finansieras av staten genom skatter. och de som tjänar mest ska också skatta mest för att utjämna klyftorna gentemot de svaga i samhället. alla ska ha det bra, alla ska med. revolution nu!
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Vad hade ni tyckt om en svensk politiker gett lite cred till något parti på andra sidan blockgränsen?
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Det här ligger det faktiskt nånting i. Testa gärna att låta Sverige som första land i världshistorien jämna ut alla inkomster fullständigt, från de rikaste till de som inte arbetar så att alla har lika mycket. Det vore himla kul att se hur människor som tobbe skulle förklara vad som hände när det inte... riktigt blev som de tänkt sig. Skulle de argumentera, prata principer, eller kanske moral? Eller ändå inte begripa? Det lutar nog åt det sistnämnda, tyvärr.
http://foto.stilren.se - portfolio
Se på Kuba, ett av världens fattigaste länder.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Det är ett sympatiskt drag att erkänna sina fel.
Jag gillar människor som inte är allt för stolta och ifrågasätter sina åsikter.
Därför håller jag med Meneca, det skulle öka mitt förtroende, helt klart.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Skönt att höra svantee och meneca.
Det finns hopp.![]()
Så vänder allt igen
/Jo©ke\