Sidan 13 av 782 FörstaFörsta ... 3456789101112131415161718192021222363113513 ... SistaSista
Resultat 181 till 195 av 11725

Ämne: Politik

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nalle Visa inlägg
    Are you high? Or just incredibly stupid?
    Är du kanske att finna i Salem nån gång i december?
    Skulle du kunna utveckla dina... "tankegångar" aningen?

Standard

Okej, vad jag menade var att jag också noterar mystiska stavningar och dylikt på forum, men inte brukar kommentera det.
    Senast redigerat av Tintomara den 2007-11-03 klockan 12:27.

Medlem
    Reg.datum
    May 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av mq4 Visa inlägg
    Skulle du kunna utveckla dina... "tankegångar" aningen?
    Jag tänker att du kanske är en nazi/fascistoid idiot...
    Tunnelbana rocks!!!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nalle Visa inlägg
    Jag tänker att du kanske är en nazi/fascistoid idiot...
    Jodå, i dina ögon kanske jag är det.

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Vad säger alla om Ulrica Schenström-"skandalen" och om Reinfeldts reaktion?
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Jag gillade aldrig Ulrica.
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Jag gillade aldrig Ulrica.
    Vad gillade du inte med henne?
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Vad gillade du inte med henne?
    Hon var alldeles för snäsig.
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Hur många % av svenskarna visste innan denna "skandal" 1. vem Ulrika Schenström var och 2. vad en statssekreterare egentligen gör? 2%? 3? Reinfeldts reaktion var direkt löjeväckande, att falla offer för sådan grundlös populism är ett riktigt svaghetstecken. I sådana stunder saknar man Bildt mer än nånsin.

Standard

Jag är inte så himla insatt i politik men jag tycker ändå att det är ett ganska spännande ämne. Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av miljöpartiets Peter Eriksson just därför att han är en av få politiker som verkligen pratar som en vanlig människa och inte så där tillgjort och opersonligt. Sånt tycker jag är viktigt.
    Våga konfrontera/utmana dina fördomar och rädslor så blir allt sjukt mycket roligare

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av lekamen Visa inlägg
    Jag är inte så himla insatt i politik men jag tycker ändå att det är ett ganska spännande ämne. Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av miljöpartiets Peter Eriksson just därför att han är en av få politiker som verkligen pratar som en vanlig människa och inte så där tillgjort och opersonligt. Sånt tycker jag är viktigt.
    Det är synd att det viktiga inte längre är vad politiker säger och gör utan hur de säger det samt hur de ser ut/klär sig osv. Sandlåda.

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Hur många % av svenskarna visste innan denna "skandal" 1. vem Ulrika Schenström var och 2. vad en statssekreterare egentligen gör? 2%? 3? Reinfeldts reaktion var direkt löjeväckande, att falla offer för sådan grundlös populism är ett riktigt svaghetstecken. I sådana stunder saknar man Bildt mer än nånsin.
    Tycker du att en statssekreterare som ljugit för sin chef, statsministern, om en så pass allvarlig sak kan arbeta kvar? Enligt Schenström hade hon inte druckit så mycket att hennes möjligheter att ha krisjouren påverkades. Sedan kom det fram att hon hade hinkat i sig stora mängder vin.

Vem som helst som varit full på jobbet och ljugit för sin chef skulle ligga risigt till. Det säger sig självt att man måste ställa ännu högre krav på en person som ska fatta viktiga beslut om en katastrofhändelse inträffar.
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Tycker du att en statssekreterare som ljugit för sin chef, statsministern, om en så pass allvarlig sak kan arbeta kvar? Enligt Schenström hade hon inte druckit så mycket att hennes möjligheter att ha krisjouren påverkades. Sedan kom det fram att hon hade hinkat i sig stora mängder vin.

Vem som helst som varit full på jobbet och ljugit för sin chef skulle ligga risigt till. Det säger sig självt att man måste ställa ännu högre krav på en person som ska fatta viktiga beslut om en katastrofhändelse inträffar.
    Ja, det tycker jag absolut. Det finns två vansinnigheter som står ovanför allting annat i den här frågan: de populistiska reaktionerna som enbart är politiskt betingade, samt det att Sveriges eventuella krishantering hänger på en (1) person. Jag förstår att hon ljög med tanke på de uppblåsta proportioner som detta har tagit, det skulle nog vem som helst göra.

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av HagnestaHill_ Visa inlägg
    jag är inte speciellt insatt inom politiken men jag är lite nyfiken på vad ni tycker om skatten just nu.
    Att arbetslösa betalar mer i skatt än de som har jobb - vad tycker ni?
    Arbetsläsa betalar inte mer i % än vad det som har jobb gör.
    Media blåser upp det hela åt helvete.
    Du vet att om du skulle tjäna en miljon i månaden så skulle skatten ligga på över 50%, medan en låginkomstarbetares skatt ligger på runt 35 % ?

Äh, och A-kassan har jag ingen vidare koll på, men hela tanken är att sänka den till en nivå att vissa inte kan ligga hemma och leva ett hyfsat liv utan att tillföra något, som arbetslös ska man ha så att man överlever, och inte så mycket därtill.
    Sen finns det säkert människor (du är en sån utgår jag ifrån.^^) som sliter häckan av sig utan att hitta ett jobb, och dom är säkert också en majoritet, men som vanligt i livit så förstör en lite minoritet för majoriteten.
    Senast redigerat av Lange den 2007-11-06 klockan 20:23.
    wiihuuuu

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Ja, det tycker jag absolut. Det finns två vansinnigheter som står ovanför allting annat i den här frågan: de populistiska reaktionerna som enbart är politiskt betingade, samt det att Sveriges eventuella krishantering hänger på en (1) person. Jag förstår att hon ljög med tanke på de uppblåsta proportioner som detta har tagit, det skulle nog vem som helst göra.
    Som jag har förstått det var det en grupp, där Schenström ingick, som hade ansvar för krisberedskapen. Icke desto mindre ska väl alla i den gruppen kunna utföra sina arbetsuppgifter? Men det är klart, vi kanske ska låta tre av fyra dricka sig dyngraka. Vi har ju fortfarande en som kan hålla koll på eventuella kriser.
    Låt dom komma nu

Sidan 13 av 782 FörstaFörsta ... 3456789101112131415161718192021222363113513 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •