Jag undrar.. varför skrev du ett svar till mig Oskar när det är Plague du ifrågasätter? Jag har som sagt inget intresse av att överbevisa dig så tack för instruktionerna men.. nej tack. Lika lite som jag kan övertyga dig kan du kan få mig att prioritera pengar framför medmänsklighet.
Jag vet - samhället är som det är (byggt på pengar) och om jag inte gillar det blir det inte bättre av att jag skiter i allt och inte gör nåt. Det är därför jag ser det som pest och kolera och jag tror seriöst inte att vi kan nå nåt idealsamhälle. Det var mer en klatschig avslutning.. Ironi hörs inte i skrift.
Det är en svår balansgång att leva i vårt samhälle. Jag vill inte vara tvungen att ägna mig åt något för pengarnas skull, jag är hellre fattig än it-konsult (jag alltså, säger inte att it-konsulter valt fel, det är upp till var och en vad man gillar och prioriterar). Men samtidigt vill jag kunna skaffa familj, barn och så, och försörja dem. Jag måste rätta mig efter systemet.
När blev pengarna målet? Att samla på hög, att hålla för sig själv som status eller trygghet eller jag vet inte vad.
Jag förstår hur du tänker Oskar. Jag kan ärligt säga att jag vill ha kvar det jag tjänat, t ex var jag glad åt att jag kunde jämka i somras, men jag försöker att inte tänka så. Jag har det så jävla bra att jag hittar andra problem i stället. Typ, åh nej jag tror jag är tjock jämfört med typ Victoria Beckham. Eller, åh nej, jag kunde ha haft lite mer pengar.
Jag menar, se vad mycket irritation detta framkallar. Du och Plague, ni kanske har oändligt mycket annat gemensamt? Men politik, det ska skapa "vi mot dem"-känsla.
Nu ska jag träna. Hej svej!