Visa resultat för omröstning: Vilken sexuell läggning alternativt parafili lider du av?

Antal röster
109. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 21 av 39 FörstaFörsta ... 111213141516171819202122232425262728293031 ... SistaSista
Resultat 301 till 315 av 571

Ämne: Sexualiteter

Erfaren medlem __Sjufyrasjus avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Lugn, jag skulle snarare säga att det var bra att du använde dig av det ordet. Det skulle förmodligen jävligt många andra också gjort. Utan en tanke på att definiera ordet dom just valt. Men du ser, du definierar det som vidrigt, men vad ger dig rätten att göra det, egentligen?

Jag vet inte var man placerar fontanellsex någonstans. Kanske under parafilier. Det är då rakt ingen sexualitet i alla fall.
    Ja det gjorde jag men jag tycker att det är fel ord att använda eftersom jag aldrig skulle ge mig på att diskutera normalitet då det ofta beror på kulturella/sociala/personliga faktorer, vad som är normalt för en människa är inte alltid det för en annan. Tycker att det är dumt att folk bara hoppat på dig för ditt uttalande där du nämnde normalt och onormalt och det är bra av dit att stå för att du använde "fel benämning". Men precis som du säger, många hade nog tagit till det ordet utan att lägga en tanke på vad det egentligen betyder. Ja jag definierar fontanellsex som vidrigt och tycker faktiskt inte att det behöver någon förklaring eftersom det faktiskt skadar ett nyfött barn, i många fall dör de till och med. Det är vidrigt om något.

Och nej, jag har ingen aning heller, vi får kolla upp det där
    Senast redigerat av __Sjufyrasju den 2008-11-24 klockan 15:03.
    Du är musiken

Blogg

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jaja må så vara. Men du visade nästan vårtgården på kentforumet!!!

Åh hihi

länk tack-----------

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av __Sjufyrasju Visa inlägg
    Ja det gjorde jag men jag tycker att det är fel ord att använda eftersom jag aldrig skulle ge mig på att diskutera normalitet då det ofta beror på kulturella/sociala/personliga faktorer, vad som är normalt för en människa är inte alltid det för en annan. Tycker att det är dumt att folk bara hoppat på dig för ditt uttalande där du nämnde normalt och onormalt och det är bra av dit att stå för att du använde "fel benämning". Men precis som du säger, många hade nog tagit till det ordet utan att lägga en tanke på vad det egentligen betyder. Ja jag definierar fontanellsex som vidrigt och tycker faktiskt inte att det behöver någon förklaring eftersom det faktiskt skadar ett nyfött barn, i många fall dör de till och med. Det är vidrigt om något.

Vadå? Fontanellsexuella har väl samma rättigheter som alla andra

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    länk tack-----------
    här är jag när jag visar min vårtgård Den diskussionen är f.ö. SLUT!
    Du är musiken

Blogg

Erfaren medlem Rosorochmains avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av spud Visa inlägg
    Jag förstår hur du menar och jag kan helt klart tänka mig att preferenserna kan ändras med tiden. Såhär är det ungefär i mitt fall: jag har råkat ut för folk (korkat folk kan man väl säga) som bestämt säger ”du är bisexuell, du vet bara inte om det än, alla är bisexuella bla bla” och inte låter sig rubbas, och då kan jag nästan känna mig ”kränkt” av det de säger. Jag är fruktansvärt säker (just nu kanske jag får säga ) på min läggning (hetero), och det har ingenting att göra med att jag skulle vara rädd för att kanske känna en dragning till det andra könet (jag har av nyfikenhet testat diverse grejer med personer av samma kön som jag, men det är helt enkelt inte för mig).

Missförstå inte inlägget nu, jag har absolut inget emot homosexuella eller bisexuella, eller några åsikter om att de på något sätt skulle vara sämre/äckliga/liknande. Jag kan bara bli sjukt arg när folk talar om för mig vad jag är och inte är utan att egentligen ha en aning om vad de snackar om. Så är det nog iofs för de flesta, oavsett sexuell läggning.

Jag antar att den som lever får se, kanske är jag också lite bisexuell även om jag har ganska svårt att tro det. Tack så mycket för din förklaring i vilket fall.
    Det är precis den iställningen som du har som jag tycker är bra. Folk får vara hur bestämda som helst om vilka sexuella läggningar de tillhör eller ej, men jag tycker om folks öppenhet för att saker kan komma att ändra sig. Om jag ska ta mig själv som exempel så går det i perioder. Jag blundar inte för att jag en dag kanske ser mig själv som homosexuell eller heterosexuell, just precis då, men jag kommer alltid att känna att jag är bisexuell i det stora hela eftersom jag någon gång under mitt liv upplevt kärlek/attraktion/kalla det vad du vill till båda könen och därmed inte kan neka att detta kan hända igen. Om du förstår (:
    Älskling, jag har aldrig kunnat lära dig någonting
    Våldsamt klar glider jag över din hud med tanken
    I bästa fall så kan jag bidra med en känsla

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Vadå? Fontanellsexuella har väl samma rättigheter som alla andra
    Ja, det har du rätt i!
    Du är musiken

Blogg

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag har redan beklagat mitt första och det inledande inlägget. Låt mig slippa göra det igen, snälla pest.
    Ja, och då måste jag tydligen understryka vissa delar av mitt inlägg:

"Bortsett från att vi av nån anledning inte ska bry oss om användandet av uttrycket "naturligt" måste jag bara fråga, vart vill man komma med dessa tankar?
    Vart vill man komma genom att definiera någon annans sexualitet?
    "
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av __Sjufyrasju Visa inlägg
    Ja det gjorde jag men jag tycker att det är fel ord att använda eftersom jag aldrig skulle ge mig på att diskutera normalitet då det ofta beror på kulturella/sociala/personliga faktorer, vad som är normalt för en människa är inte alltid det för en annan. Tycker att det är dumt att folk bara hoppat på dig för ditt uttalande där du nämnde normalt och onormalt och det är bra av dit att stå för att du använde "fel benämning". Men precis som du säger, många hade nog tagit till det ordet utan att lägga en tanke på vad det egentligen betyder. Ja jag definierar fontanellsex som vidrigt och tycker faktiskt inte att det behöver någon förklaring eftersom det faktiskt skadar ett foster, i många fall dör de till och med. Det är vidrigt om något.

Jag tycker också att det är vidrigt och jag skulle mer än lätt vilja påstå att det är onaturligt. Men det vore kul om någon annan, typ THE PLAGUE eller någon annan ur motståndsrörelsen kunde uttala sig här. Jag är osäker på att någon faktiskt skulle säga rakt upp och ner att fontanellsex är något som sker i naturen och därför naturligt. Haha, vi kommer aldrig komma undan dessa farliga begrepp.

Jag har sökt och jag får inte ens fram vad en person som utför och alltså gillar fontanellsex heter eller kallas för. Kanske inte är så poppis after all.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Jag tycker också att det är vidrigt och jag skulle mer än lätt vilja påstå att det är onaturligt. Men det vore kul om någon annan, typ THE PLAGUE eller någon annan ur motståndsrörelsen kunde uttala sig här. Jag är osäker på att någon faktiskt skulle säga rakt upp och ner att fontanellsex är något som sker i naturen och därför naturligt. Haha, vi kommer aldrig komma undan dessa farliga begrepp.

Jag har sökt och jag får inte ens fram vad en person som utför och alltså gillar fontanellsex heter eller kallas för. Kanske inte är så poppis after all.
    Men herregud, hur svårt kan det vara? Skitsamma vad man väljer att kalla saker och ting egentligen, men det är väl klart att allt som sker i naturen är naturligt. Helt utan undantag. Det är ju helt uppenbart. Och det har ingenting med värderingar att göra, du kan fortfarande få tycka att något är fel eller onormalt för det...

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Reg.datum
    May 2007

Standard

Jaa, alltså det är svårt att vara helt emot begrepp som "Naturligt/onaturligt", gränsen är ofta hårfin. Men jaa, det skulle onekligen vara fint med ett bra argument för att fontanellsex skulle vara något naturligt.
    Okej, hm.. det får vi väl verkligen hoppas att det inte är!
    Du är musiken

Blogg

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Jag kör fortfarande benhårt på att allt är naturligt. Även fontanellsex, hur motbjudande och märkligt jag än tycker att det är.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Det där är en råttan-i-pizzan-myt.

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Men herregud, hur svårt kan det vara? Skitsamma vad man väljer att kalla saker och ting egentligen, men det är väl klart att allt som sker i naturen är naturligt. Helt utan undantag. Det är ju helt uppenbart. Och det har ingenting med värderingar att göra, du kan fortfarande få tycka att något är fel eller onormalt för det...
    *krossar fingrarna och hoppas rejält på att du bara driver med mig*
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Staffan747
    Guest

Standard

Varför överhuvudtaget använda begreppet "naturligt". Det är moral vi snackar, Använd folkvett for fucks sake..

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

*krossar fingrarna och hoppas rejält på att du bara driver med mig*
    Okej du anser att "fontanellsex" och andra absurda konstiga saker är övernaturliga alltså. Fantastiskt. Hör ni det allihop, Embelie tror på övernaturliga saker. Heeureka.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Sidan 21 av 39 FörstaFörsta ... 111213141516171819202122232425262728293031 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •