Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Hon skrev om människor generellt. Att du inte svarar om människor generellt utan om henne verkar bygga på ett stort missförstånd av dig.
    ...och därför har hon rätt i sin argumentation? Knappast. Jag hoppas verkligen du ser att hon inte ens har begripit mina allra mest grundläggande argument.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Oscar du är duktig på att debattera, men kan vara lite onödigt nedsättande ibland. Att kalla folk korkade och trångsynta bara för att dom inte har studerat ekonomi och läst Ayn Rand och Hobbes är bra fånigt. Finns nog bättre internetforum än kentforumet för folk som tar politik lika seriöst. Jag menar om man har problem med routern så går man ju in och frågar på Bukefalos.
    Sláinte Mhath!

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Så kan det kanske bli.
    Ja, och jag kanske vinner 214 miljoner på lotto.

Självklart har vi yttrandefrihet. Självklart får du skriva hur mycket du vill här och försvara dig hur mycket du vill. Du är ganska snabb att indirekt antyda att jag försöker hindra dig från att säga din åsikt. Varför det?
    Ja vad tror du? Du antyder att vi ska sluta skriva här.

Om Oskar, jag m.fl. är så otroligt jobbiga, varför inte bara sluta läsa vad vi skriver?
    Oskar och du och andra fortsätter att skriva om det jag och andra skriver. Ni tuggar ju om allt om och om igen.

Nu yrar du i nattmössan rejält. Citera gärna inlägget där jag har skrivit att jag inte läser det som skrivs här. Det jag skrev var att jag inte skriver här så ofta. Läser gör jag mer eller mindre dagligen.
    Intressant. Nu vet vi det.

Låt oss säga att vi skulle göra det. På vilket sätt påverkar det den här diskussionen för dig? Varför är det så intressant huruvida det finns ett parti med våra åsikter eller ej? Varför är det så intressant hur många som tycker som vi?
    Det är ju intressant att tänka på hur det skulle bli med ett sånt parti. Och hur många som skulle rösta på ett sånt parti.

Snälla svara mig ärligt nu: Är det så du uppfattar och jag och Oskar vill att världen ska se ut?
    Ni vill att såna som inte jobbar ska bort, alternativt leva på välgörenhet eller privata försäkringar. Och Oskar vill att man ska vara snäll och trevlig mot honom, då kan han tänka sig att öppna sin plånbok! Hör du inte hur vrickat det låter? Jag ska ge honom något tillbaka, annars får jag inte hans skattepengar!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Oscar du är duktig på att debattera, men kan vara lite onödigt nedsättande ibland. Att kalla folk korkade och trångsynta bara för att dom inte har studerat ekonomi och läst Ayn Rand och Hobbes är bra fånigt. Finns nog bättre internetforum än kentforumet för folk som tar politik lika seriöst. Jag menar om man har problem med routern så går man ju in och frågar på Bukefalos.
    Jag blir irriterad när jag lägger ned mycket tid och energi på att motivera mina åsikter och sen bara får som svar att jag är dum som inte vill betala skatt. Och jag har varit på andra forum och diskuterat, men jag har varken tid eller lust att göra det mer seriöst än här. Främst gör jag det för att lära mig något, inte för att övertyga hela världen om att läsa Atlas Shrugged (även om det vore bra ifall det hände). Och tyvärr är det ju så att "vanliga" människor bestämmer inom politiken, det är så demokratin funkar, så varför bara rikta sig till de som är lika intresserade som jag?

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Hon skrev om människor generellt. Att du inte svarar om människor generellt utan om henne verkar bygga på ett stort missförstånd av dig.
    Det är tröttsamt att Oskar med flera aldrig vill fatta att jag och även tigertindra tror jag, skriver om människor generellt.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg

Ni vill att såna som inte jobbar ska bort, alternativt leva på välgörenhet eller privata försäkringar. Och Oskar vill att man ska vara snäll och trevlig mot honom, då kan han tänka sig att öppna sin plånbok! Hör du inte hur vrickat det låter? Jag ska ge honom något tillbaka, annars får jag inte hans skattepengar!
    Att du ska få nåt av mig utan att behöva erbjuda minsta lilla motinsats, inte ens tacksamhet, är alltså motsatsen till vrickat? Det är en självklarhet att jag tyst och okritiskt ska buga mig och låta dig ta allt du behöver av det som är mitt? Jo tjena, solidaritet och medmänsklighet var det va? Empati och förståelse? Maken till hyckleri har jag då fan aldrig skådat. Man blir mörkrädd.

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    ...och därför har hon rätt i sin argumentation? Knappast. Jag hoppas verkligen du ser att hon inte ens har begripit mina allra mest grundläggande argument.
    Jag tror och hoppas att många inte går på Oskars argumentation. Du talar hela tiden nedsättande om oss som skriver här och då får du tillbaka med samma mynt. Undrar om jag någonsin sett/hört en lägre nivå från liberaler? Och då har jag pratat med många...

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag blir irriterad när jag lägger ned mycket tid och energi på att motivera mina åsikter och sen bara får som svar att jag är dum som inte vill betala skatt. Och jag har varit på andra forum och diskuterat, men jag har varken tid eller lust att göra det mer seriöst än här. Främst gör jag det för att lära mig något, inte för att övertyga hela världen om att läsa Atlas Shrugged (även om det vore bra ifall det hände). Och tyvärr är det ju så att "vanliga" människor bestämmer inom politiken, det är så demokratin funkar, så varför bara rikta sig till de som är lika intresserade som jag?
    Du säger emot dig själv. Du blir irriterad för att folk här inte är seriösa men du orkar inte ta det till en seriösare nivå själv?

Gör du verkligen det här för att förändra världen genom att upplysa vanliga människor? jag trodde du gjorde det för din egen skull för att bli klokare, eller för att du tycker att det är kul.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag tror och hoppas att många inte går på Oskars argumentation. Du talar hela tiden nedsättande om oss som skriver här och då får du tillbaka med samma mynt. Undrar om jag någonsin sett/hört en lägre nivå från liberaler? Och då har jag pratat med många...
    Haha, detta är så pinsamt. Vad menar du med "går på"? Vad är det jag försöker lura i folk som inte stämmer? Att de mår bättre av att inte få leva på de rikas pengar? Att det är dåligt för dem att få gratis pengar från staten? Vad? Berätta!

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

På ett sätt är det bra att "parasiterna" får stöttning med ekonomin i form av a-kassa.
    Om inte skulle de desperat söka jobb och tänka sig jobba för minimala summor, de skulle spela ut alla andra arbetare etc.

A-kassa är inte till för de arbetslösa, det är till för arbetarna. Eller vad säger ni?
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Du säger emot dig själv. Du blir irriterad för att folk här inte är seriösa men du orkar inte ta det till en seriösare nivå själv?

Gör du verkligen det här för att förändra världen genom att upplysa vanliga människor? jag trodde du gjorde det för din egen skull för att bli klokare, eller för att du tycker att det är kul.
    Om jag ville ut till hela världen skulle jag bli politiker, men det har jag inget intresse av. Jag har viktigare saker för mig. Eftersom jag trots allt är intresserad av politik diskuterar jag gärna på ett forum som jag ändå besöker. Ok?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    På ett sätt är det bra att "parasiterna" får stöttning med ekonomin i form av a-kassa.
    Om inte skulle de desperat söka jobb och tänka sig jobba för minimala summor, de skulle spela ut alla andra arbetare etc.

A-kassa är inte till för de arbetslösa, det är till för arbetarna. Eller vad säger ni?
    Så är det säkert, det enda jag vill är att den ska vara privat och frivillig. Jag har inget som helst emot privata försäkringar där alla som är med är det av egen fri vilja och delar på sina egna pengar. Men du hör ju vad LadyVelvet säger: det är vrickat att jag ska få något tillbaka i utbyte mot mina pengar, hur kan jag tro nåt så galet?!

Att du ska få nåt av mig utan att behöva erbjuda minsta lilla motinsats, inte ens tacksamhet, är alltså motsatsen till vrickat? Det är en självklarhet att jag tyst och okritiskt ska buga mig och låta dig ta allt du behöver av det som är mitt? Jo tjena, solidaritet och medmänsklighet var det va? Empati och förståelse? Maken till hyckleri har jag då fan aldrig skådat. Man blir mörkrädd.
    Ja man blir mörkrädd av att läsa det du skriver. Ska jag stå med mössan i hand och tacka dig? Ska jag kräla i stoftet för dig? Det kan du bara drömma om. Isåfall ska du tacka mig, jag är äldre än du och jobbade när du sprang i blöjor, jag har finansierat mycket åt dig. Men kräver jag din tacksamhet för det? Nej.

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Människor är djur!
    Som behandlar andra människor som djur.
    När ska vi sluta upp med det och vara mänskliga mot varandra?
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Ja man blir mörkrädd av att läsa det du skriver. Ska jag stå med mössan i hand och tacka dig? Ska jag kräla i stoftet för dig? Det kan du bara drömma om. Isåfall ska du tacka mig, jag är äldre än du och jobbade när du sprang i blöjor, jag har finansierat mycket åt dig. Men kräver jag din tacksamhet för det? Nej.
    Nej, du ska få gräva fritt ut min plånbok utan att ge mig nånting, och jag ska snällt hålla käften och acceptera, eller hur? Det är din version av solidaritet: jag ska ge och du ska ta, och så är det enligt dig jag som är en iskall människa. Jag hoppas verkligen att du ser vilket fullständigt vansinnigt hyckleri detta är. Inte överraskande, men ändock.

Sidan 402 av 782 FörstaFörsta ... 302352392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412452502 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •