Fan, fan, fan, fan, fan, fan !! 
Tja, jag antar att jag måste flytta nu ...emigrera till...?
Den nya regeringen som just nu har blivit presenterad. Detta är en sorgens dag! Det var en mycket sorglig dag verkligen när den högra sidan vann valet, men nu ... *suck*
Inte bara kommer det att vara en högerregering, det kommer att bli en minoritetsregering bestående av ett enda parti - det mest liberala av dem alla - Venstre.
Och för att göra alla de liberala förändringar i samhället som de vill, de måste förlita sig på Dansk Folkeparti och de Konservative.
Så inte bara fick vi en extremt liberal regering, men också én som inte behöver att samarbeta med den vänstra sidan. Sorgligt för demokratin.
Jag kan inte nog betona vilken katastrof det skulle kunna vara att inte bara dansk politik men alla de som vi arbetar med internationellt.
Åh-åh-åh och de människor som Lars Løkke Rasmussen har valt till ministrar ... OH MY GOD !!

Om du bor nära Danmark får du ta skydd, eftersom "the shit is going to hit the fan big time". Några av nya ministrar är allmänt kända för att alltid säga (politiskt) fel sak på fel tid. Så det kommer att bli intressant ("intressant" används här på samma sätt som när vuxna använder det om mat som de inte gillar ...) internationellt.
Kanske regeringen inte kommer att pågå så länge ?! Man kan ju hoppas!
Och har ni märkt den stora variationen i kön, etnicitet och religion i den nya danska regeringen?
Jag undrar om jag ska fylla i några papper eller nåt sånt om jag vill 'logga' ut ur samhället?
"Godnat og sov godt, sidste mand slukker lyset" Samhällsläraren lämner samhället och drar till paradis (...mentalt iallafall)