Välkommen till arkivversionen av Kentforumet!

Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.

Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.

När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.

Ämne: Politik

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Brottet är att kungen måste lämna slottet för att få strippor, såna ska han kunna bara beställa in så kommer dom in till slottet medans han kan sitta i tronen och äta vindruvor. Ska vi ha ett kungahus ska vi fan ha det ordentligt.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Det här om något, borde ge resultat: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13119757.ab
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Det här om något, borde ge resultat: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13119757.ab
    sorgligt.... det är ju inte att det är "okej" eller en "vinst" om de legaliserar marijuana för att de gett upp kampen mot de kriminella.

jag tror framtiden lutar mot att fler och fler företag kommer kräva drogtest. de tycker jag är bra...mer sånt.

ska de punda så kan de göra de på sin semester...då hinner de gå ur blodet innan de är tilbaka på arbetet igen...

hört helt sjuka historier om hur folk som tar droger betett sig på sina arbetsplatser...

man är inte närvarande när man tar sån skit och vem fan vill ha en läkare som tagit det eller nån som sköter en maskin som kan innebära livsfara för andra eller dagispersonal till ens barn...

nä fy fan....

men blir slö, korkad, inte med i verkligheten, likgiltig...

fattar inte hur man kan vilja ha den typen av "upplevelser" när man kan få/uppleva äkta/riktiga upplevelser?

ja kommer nog aldrig förstå det....

det finns så mycket annat att uppleva liksom....

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    sorgligt.... det är ju inte att det är "okej" eller en "vinst" om de legaliserar marijuana för att de gett upp kampen mot de kriminella.

jag tror framtiden lutar mot att fler och fler företag kommer kräva drogtest. de tycker jag är bra...mer sånt.

ska de punda så kan de göra de på sin semester...då hinner de gå ur blodet innan de är tilbaka på arbetet igen...

hört helt sjuka historier om hur folk som tar droger betett sig på sina arbetsplatser...

man är inte närvarande när man tar sån skit och vem fan vill ha en läkare som tagit det eller nån som sköter en maskin som kan innebära livsfara för andra eller dagispersonal till ens barn...

nä fy fan....

fattar inte hur man kan vilja ha den typen av "upplevelser" när man kan få/uppleva äkta/riktiga upplevelser?

Det ska väl vara lika olagligt att vara påverkad på jobbet för det. Jag välkomnar också drog/alkoholtester på arbetsplatser. Men det ska ju vara exakt samma tänk som med alkohol idag.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Det ska väl vara lika olagligt att vara påverkad på jobbet för det. Jag välkomnar också drog/alkoholtester på arbetsplatser. Men det ska ju vara exakt samma tänk som med alkohol idag.
    jag håller helt med. men de är ju ovanligare med drog tester än med alkohol tester.

jag kan inte komma ihåg när min farsa tog bilen själv till jobbet...han blev alltid hämtad av sin bror eller skjutsad av mamma. helt absurt egentligen... undrar hur många som egentligen vet att han är alkis... det är ju så socialt accepterat att dricka mycket nuförtiden...

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

nä fy fan....

Det är både okej och en vinst om det legaliserar det, vem som helst får ta droger om den vill, det ska alla andra skita i. Sedan ska det självklart inte göras på jobbet, men det är väl ganska uppenbart?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    May 2004

Standard

Det är både okej och en vinst om det legaliserar det, vem som helst får ta droger om den vill, det ska alla andra skita i. Sedan ska det självklart inte göras på jobbet, men det är väl ganska uppenbart?
    om de legaliseras så ja...på ett plan så kan alla skita i om någon tar droger. men på de moraliska planet så hade de varit väldigt hemskt om någon sket i en person som har ett missbruk.

och så länge det INTE är lagligt så har självklart vem som helst rätt att lägga sig i en persons drog innehav...om det innebär att anmäla dom eller hjälpa dom. de är ju upp till var och en....

tycker ändå det är mest synd om den personen som tar droger/är fast i ett missbruk...inte kan ta in livet på något annat sätt än att förvränga det med substanser...de är sorgligt. men cannabis är väl nu vanligare än alkohol läste jag nånstans?

jag personligen...avskyr hasch och marijuana. tycker utan tvekan att det är den värsta, äckligaste och bedrägligaste drogen av alla.

den bryter ner personens självförtroende och verklighetesförankring och till slut känner man att man "måste" ta det för att klara av enkla saker som att tex bara..prata med människor.

och den är skrämmande för de kan verka som den är en så soft drog..inget händer...man är bara relaxed..kan flumma och skratta tills man somna...få spännande fantastiska tankar om hur man ska lösa världens problem. men inget är ju äkta...på riktigt.. och man måste alltid öka dosen efter ett tag och till så provar man nåt annat för den effekten man vill ha kommer inte längre så då provar man nån annan för att få sin lilla "kick" "verklighets-flykt" igen...för de är ju roligt å ta droger å man blir ju så avslappnad...right.

men hjärnan blir segare å segare å man blir latare å latare...till slut tjafsar man i 3 timmar om vem ska gå å hämta ett glas vatten...

usch...ser inte fram emot den kommande fördummande "drog" generationen.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

om de legaliseras så ja...på ett plan så kan alla skita i om någon tar droger. men på de moraliska planet så hade de varit väldigt hemskt om någon sket i en person som har ett missbruk.

tycker ändå det är mest synd om den personen som tar droger/är fast i ett missbruk...inte kan ta in livet på något annat sätt än att förvränga det med substanser...de är sorgligt. men cannabis är väl nu vanligare än alkohol läste jag nånstans?

jag personligen...avskyr hasch och marijuana. tycker utan tvekan att det är den värsta, äckligaste och bedrägligaste drogen av alla.den bryter ner personens självförtroende och verklighetesförankring och till slut känner man att man "måste" ta det för att klara av enkla saker som att tex bara..prata med människor.

och den är skrämmande för de kan verka som den är en så soft drog..inget händer...man är bara relaxed..kan flumma och skratta tills man somna...få spännande fantastiska tankar om hur man ska lösa världens problem. men inget är ju äkta...på riktigt.. och man måste alltid öka dosen efter ett tag och till så provar man nåt annat för den effekten man vill ha kommer inte längre så då provar man nån annan för att få sin lilla "kick" "verklighets-flykt" igen...för de är ju roligt å ta droger å man blir ju så avslappnad...right.
    men hjärnan blir segare å segare å man blir latare å latare...till slut tjafsar man i 3 timmar om vem ska gå å hämta ett glas vatten...
    Det är det vi gör idag, vi skiter i alla som har ett missbruk, det är ingen som vågar söka hjälp för sitt missbruk då socialen rapporterar att du har brukat droger då det är kriminellt. I länder där droger har legaliserats så har drogbruket minskat och drogmissbruket minskat kraftigt eftersom att det går att söka hjälp för det.

Cannabis vanligare än alkohol? det låter inte särkilt troligt.

Marijuana har inte dom effekterna, jag vet inte var du har fått det ifrån, marijuana har ingen självförtroendehöjande effekt på det sättet, det du beskriver i princip exakt är alkoholens effekter och alkoholmissbruk.

Men det är ju i princip bara det den är, en soft drog som gör dig glad, trött och hungrig. Att man blir lite borta i huvudet och tappar tidsuppfattningen är väl bara kul, vad är så farligt med det?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Att förbjuda en inhemsk sak som alkohol är säkert i princip omöjligt. Traditioner har brutits förr, till exempel när det gäller synen på om prostitution är acceptabelt, men alkohol verkar omöjligt att helt fördöma för de flesta. Själv skulle jag gärna se att alla droger förbjöds - men just alkohol verkar svårt att ändra majoritetens försvar för.

Anledningen: alla droger är skadliga på något sätt - även för omgivningen.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

Det tråkiga är att vissa delar av världen måste förstöras totalt innan de som tagit sig rätt att bestämma över vad andra människor gör med sina egna kroppar, ger med sig. Positivt med en såpass tung aktör som vågar tänka själv.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Att förbjuda en inhemsk sak som alkohol är säkert i princip omöjligt. Traditioner har brutits förr, till exempel när det gäller synen på om prostitution är acceptabelt, men alkohol verkar omöjligt att helt fördöma för de flesta. Själv skulle jag gärna se att alla droger förbjöds - men just alkohol verkar svårt att ändra majoritetens försvar för.

Anledningen: alla droger är skadliga på något sätt - även för omgivningen.
    Helt sjuk idé, ALLTING är skadligt på något sätt, i princip allting som finns på den här planeten kan missbrukas på något sätt.
    Vill du förbjuda allt?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Helt sjuk idé, ALLTING är skadligt på något sätt, i princip allting som finns på den här planeten kan missbrukas på något sätt.
    Vill du förbjuda allt?
    Menar du att allt är beroendeframkallande? Det är skillnad på droger och annat som du framhåller som skadligt skulle jag säga.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Menar du att allt är beroendeframkallande? Det är skillnad på droger och annat som du framhåller som skadligt skulle jag säga.
    Hamburgare typ och Kaffe, vill du förbjuda dom?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Hamburgare typ och Kaffe, vill du förbjuda dom?
    De är inte beroendeframkallande. Kaffe är på gränsen till en drog men det är lite svårare att argumentera för att mycket kaffedrickande påverkar en själv eller omgivningen negativt.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

De är inte beroendeframkallande. Kaffe är på gränsen till en drog men det är lite svårare att argumentera för att mycket kaffedrickande påverkar en själv eller omgivningen negativt.
    Hamburgare är jävligt beroendeframkallande, lika beroendeframkallande som heroin enligt undersökningar.
    Nikotin, alkohol och kaffe är alla mycket mer beroendeframkallande än marijuana då marijuana inte skapar något fysiskt beroende.

Hur påverkar någons marijuanabruk omgivningen?
    Sláinte Mhath!

Sidan 726 av 782 FörstaFörsta ... 226626676716717718719720721722723724725726727728729730731732733734735736776 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •