Sidan 21 av 782 FörstaFörsta ... 11121314151617181920212223242526272829303171121521 ... SistaSista
Resultat 301 till 315 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Jag har ingen aning om vad han pratar om.

Hur adopterade mår i förhållandet till "svenskar" vet jag inte riktigt. Men att de skulle vara högre kriminalitet i den gruppen känns ju bara löjligt.
    Resonemanget känns grymt osammanhängande. Antagligen menar han att adopterade personer är mer kriminella än icke adopterade. Det kan ju mycket väl vara sant, men det är väl knappast någon fråga att bygga politik kring... Men det är väl också typiskt SD, att plocka billiga politiska poäng på icke-frågor...

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

"Det vore väl alldeles fantastiskt om vi kunde ha en enda stor blandkultur? Det är inget man ska vara rädd för, det är något man ska försöka uppnå..."

Haha, ja och det har vi inte redan försökt? Det har ju lyckats "väldigt" bra med såna ljushuvuden som Mona Sahlin i farten. Snälla, jag bor i Landskrona och denna stad har innan blivit utsedda till Sveriges farligaste stad. Varför bråkar svenskarna o invandrarna så mycket? Tycker också att SD har en vettig politik, vet att det finns många politiker i andra partier som tycker likadant men som inte vågar säga det. Bra med ett parti som vågar säga det ju. Jag tycker faktist synd om invandrarna, med den politiken vi har kört så har vi ju misslyckats med att integrera invandrare eftersom dom bor på några få ställe o inte har kommit in i våran svenska kultur. Dags o fixa till det nu kanske istället för att ta in allt för många fler invandrare som tyvärr hamlar i samma utanförskap som många utav dagens invandrare redan lever i? Finns faktist andra länder som kan ta in invandrare i så fall med tanke på att vi är ett utav de länder i EU som tar in mest invandrare.
    ND 2010!

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Orkar inte läsa igenom tråden, sundande_joel vart står du i politiken?
    ND 2010!

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Resonemanget känns grymt osammanhängande. Antagligen menar han att adopterade personer är mer kriminella än icke adopterade. Det kan ju mycket väl vara sant, men det är väl knappast någon fråga att bygga politik kring... Men det är väl också typiskt SD, att plocka billiga politiska poäng på icke-frågor...
    Aha, så om det är fakta att adopterade är mer kriminella än icke adopterade så är det en icke-fråga? Handlar inte politik om att fånga upp problemen i samhället och lösa dem?
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av VågaVaraRädd Visa inlägg
    Orkar inte läsa igenom tråden, sundande_joel vart står du i politiken?
    Läs tråden och dra dina egna slutsatser....

Last.fm

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Aha, så om det är fakta att adopterade är mer kriminella än icke adopterade så är det en icke-fråga? Handlar inte politik om att fånga upp problemen i samhället och lösa dem?
    Joodå, jag menade bara att det känns som att det finns betydligt viktigare saker att förändra i samhället... alltså att frågan inte var särksilt viktig.

Last.fm

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Hmm, jag gissar på vänsterpartist med dina åsikter.
    ND 2010!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    SD vill höja kraven på ansökningar om abort pga att det finns statistik på att adopterade har 2/3 större chans att ta självmord eller komma med i nån form av kriminell verksamhet, alltså att de inte mår bra.
    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Jag har ingen aning om vad han pratar om.

Hur adopterade mår i förhållandet till "svenskar" vet jag inte riktigt. Men att de skulle vara högre kriminalitet i den gruppen känns ju bara löjligt.
    http://www.youtube.com/watch?v=MeYRj...eature=related

drygt 8 minuter in på filmen

Standard

Joodå, jag menade bara att det känns som att det finns betydligt viktigare saker att förändra i samhället... alltså att frågan inte var särksilt viktig.
    kul att du pratar med dig själv, komunist och schitzofren?

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

1. tycker du det är bra om det inte finns några kulturer att utforska? Liksom: pappa ska vi åka på semester till egypten? pappa: nej, vfr de, det är ju som att gå runt hörnet?

2. jag sa inte att de som sköter sig får stanna, jag menade att det är lättare för invandrare att hamna i kriminalitet pga utanförskapet... det finns många svenskar som inte "sköter" sig, jag själv har väll "busat" lite när ja va yngre, men kriminalitet och respekt är en annan sak.

3. klart man ska få ta med sin kultur till sitt nya land, men Sverige har verkligen inget ansvar att imot invandrare, det gör Sverige för vi känner att vi måste och är för "snälla". Vill vi inte släppa in folk i vårt fina land så behöver vi inte de, men vi blir antagligen ogillar och bojkottade av andra länder, titta tex på nordkorea och kina.

4. definera den svenska kulturen? om vi börjar med maten: sill köttbullar potatis osv... i USA så är "smorgosbord" jättepopulärt. Folkdansen, folkdräkterna och midsommarstång osv. vårt landskap, våra allmänt snygga tjejer, har du sett boattrip? typiskt stereotänkande av omvärden om svenska tjejer... vår historia, vi var stormakt mellan 16 och 17-talet, internationellt respekterade och kunniga osv... sen att vi är lite försiktiga, snälla men varma och välkomnande... det är några av få saker som definerar den svenska kulturen, eller?
    om man vill bli delaktig i kulturen så är de upp till var och en men man bör iallafall försöka, först: lära sig språket, sen jobba (dom som kan, många svenskar är soffliggare jag vet men man kan försöka och inte skulla på diskriminering osv för det finns statistik på att den faktiska diskrimineringen inte finns) sen kan man ju ta del av traditionerna...

kan du definera den Rumänska kulturen? så kan du ju berätta hur mycket mer spännande den är.

1. Det där var så totalt idiotiskt skrivet att jag inte har någon kommentar...

2. Det är möjligt att det är något fler invandrare som begår brott än svenskar om man räknar i procent. Det är väl ingen anledning att sätta stopp för invandringen? Satsa på att bryta utanförskapet istället (något jag håller med om att man misslyckats med på flera platser). Med det där resonemanget kan man ju lika gärna säga att man ska uppmuntra abort av pojkar. Nästan alla brott begås ju som bekant av män...

3. Du har alldeles rätt i att vi inte behöver släppa in invandrare i vårt land. Är det en anledning att inte göra det? Knappast... Du tycker uppenbarligen att Sverige bara ska bry sig om de människor som fötts här och kan klassas som "svenskar". Det tycker inte jag.

4. Joodå, jag kan känna igen allt det där som typiskt svenska saker. Men måste vara försiktig och äta sill iklädd folkdräkt för att få stanna i Sverige? Var ska man sätta gränsen? Vilka få stanna?

Nej, jag kan faktiskt inte definiera den Rumänska kulturen. Den finns antagligen inte en enda rumänsk kultur. Alla människor har en massa olika traditioner och sätt att vara. Alla svenskar är ju inte likadana heller.... Vi har antagligen en del kulturella skillnader även inom Sverige. Men du kanske är emot att Norrlänningar ska få flytta till Sthlm?

Last.fm

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

kul att du pratar med dig själv, komunist och schitzofren?
    Jag svarade på ett inlägg. Pratar kommunister med sig själva? Intressant...

Last.fm

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Jag skulle vilja påstå att det är en ganska viktig fråga, men så är jag jag också.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Du borde vara väldigt intresserad av min diskussion med RutStrut, eller har jag fel?

Standard

1. Det där var så totalt idiotiskt skrivet att jag inte har någon kommentar...

2. Det är möjligt att det är något fler invandrare som begår brott än svenskar om man räknar i procent. Det är väl ingen anledning att sätta stopp för invandringen? Satsa på att bryta utanförskapet istället (något jag håller med om att man misslyckats med på flera platser). Med det där resonemanget kan man ju lika gärna säga att man ska uppmuntra abort av pojkar. Nästan alla brott begås ju som bekant av män...

3. Du har alldeles rätt i att vi inte behöver släppa in invandrare i vårt land. Är det en anledning att inte göra det? Knappast... Du tycker uppenbarligen att Sverige bara ska bry sig om de människor som fötts här och kan klassas som "svenskar". Det tycker inte jag.

4. Joodå, jag kan känna igen allt det där som typiskt svenska saker. Men måste vara försiktig och äta sill iklädd folkdräkt för att få stanna i Sverige? Var ska man sätta gränsen? Vilka få stanna?

Nej, jag kan faktiskt inte definiera den Rumänska kulturen. Den finns antagligen inte en enda rumänsk kultur. Alla människor har en massa olika traditioner och sätt att vara. Alla svenskar är ju inte likadana heller.... Vi har antagligen en del kulturella skillnader även inom Sverige. Men du kanske är emot att Norrlänningar ska få flytta till Sthlm?

som svar på din punkt 2: jag sa inte att vi skulle sätta stopp för invandringe pga att de begår brott, du säger ju bara de jag sagt hela tiden, att dom begår brott pga utanförskapet och det är de vi måste förbättre, vi kan bara hjälpa ett visst antal i taget, kommer det ännu fler så hinner inte inte hjälpa alla och de hinner hamna i utanförskap. därför ska vi frysa invandringen ett tag.

3. jag har inte sagt att ja abra bryr mig om de som födds i sverige, men när du säger de så är de ju rätt logiskt. Sverige är mitt land, min familj. vem bryr du dig mest om, en invandrare eller din familj?

4. jag mena inte att man skulle äta sill i folkdräkt, men man kan iallafall visa respekt, för det är något som svenskar göra, inte många utlänningar (iallafall inte i Landskrona) visar respekt för en, när man går på gatan så skriker dem åt en: jävla horunge, med en äcklig brytning så spottet bara flyger på en, sen går dom och kallar alla svenska tjejer för sina horor och "bitches" sen e dom i skolan bara för att förstöra och bråka.. det kan bero på att deras hemkultur är att föräldrarna slår barnen eller nått och de resulterar i att de gör som de gör. isåfall tycker jag att de kan delta i den svenska kulturen genom att visa respekt för att och inte slå sina barn... minimum krav

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Du borde vara väldigt intresserad av min diskussion med RutStrut, eller har jag fel?
    Hehe, den är säkert väldigt intressant men jag har inte följt denoch orkar inte läsa igenom alla inlägg just nu....

Vad tycker du om SD förresten?

Last.fm

Sidan 21 av 782 FörstaFörsta ... 11121314151617181920212223242526272829303171121521 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •