Sidan 29 av 782 FörstaFörsta ... 19202122232425262728293031323334353637383979129529 ... SistaSista
Resultat 421 till 435 av 11725

Ämne: Politik

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Kent_91:
    Hoppas bara du inser hur komiskt det är när du, som verkar vara så sjukt dålig på svenska, värnar om det svenska språket.
    De flesta invandrare jag känner hanterar vårt språk och stavar bra mycket bättre än du.
    En tankeställare bara.
    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    varför stress-skriver du?

om ditt syfte med dina inlägg är att väcka en debatt och föra fram dina åsikter så intressant som möjligt, så ta din tid, kolla igenom dina inlägg och se till att den har någon form av intressant ton, samt är till 95% rättstavat. jag är inte den som brukar klaga då jag själv inte orkar vara politisk korrekt (fråga simon). MEN herregud människa, det handlar ju inte om att så fort som möjligt vinna ett argument. det handlar om att föra fram en åsikt, en värdering och göra det på ett sätt så att man vill läsa för man vill veta faktiskt veta. det är ett så pass intressant inlägg men nu blir det ju bara löjligt och man undrar hur gammal du är...typ så....
    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    du är från landskrona ser jag
    Du Robin, eller vad du nu heter. Du tycker inte att jag behärskar språket? Ok.
    Jag är säker på att jag behärskar språket bättre än dina invandrar kompisar. Och hur orkar du klaga på stavfel? Klart man stavar fel när man stressar (ska förklara sen varför jag stressar), gör inte du de? Nej du stavar ju alltid perfekt, och du talar säkert som en dator... helt perfekt, aldrig någon felsägning, du kan och förstår alla ord som du sedan berättar för dina invandrarkompisar så de lär sig att behärska språket bättre än en hel-svensk kille som är duktiga på svenska? ok, antecknat.

Och du Tigertindra, har du någon gång tittar på en debatt? Står dem som är med i debatten och tänker i sju minuter? Nej. Debatt handlar om att man ska snabbt kunna motargumentera, kontra. Klart det är förlåtligt på ett forum för det tar lite tid att skriva allt och skicka det osv. Men om man debatterar med någon via forumet och man skriver en lång text, så villa man ju framföra sin åsikt så snabbt så möjligt eller hur? Eller du kanske har en policy att du bara får skicka ett inlägg om dagen och de måste du granska och rätta 7-14 gågner?
    Hur orkar ni klaga på stavfel när det är åsikterna som räknas? Det är ett tecken på att er retorik är skitkass, ni slösar tid på att klaga på motståndarens stavning osv... skärp er så vi kan hålla en riktig debatt och lägga tiden på att just debattera.

Och jag ser inget kontextuellt med att han är från Landskrona. Antyder du att han är dum i huvet och måste därför vara från Landksrona för alla är dumma i huvet där eller?
    Ni som debatterar för invandring kan ju ta er själva en tankeställare eftersom år 2004 bodde det 20,5 % och bidragen hade ökat från 1994-2004 med 223% kriminaliteten hade ökat med: "Grova brott har ökat med 60% under perioden 2002-2004". Och "Landskrona har blivit en av de värst drabbade kommunerna i Sverige vad gäller kriminalitet". Det är från en 3-4 år gammal artikel och jag är säker på att allt det där har ökat ytterligare. Notera även att det har skett två stora inbrott i Landskrona under 2007 (många småbrott också så klart). Ett i klädesbutiken Marc där det stals varor för ca 1 miljon kronor, och ett på AudioVideo, där stals det varor för ca 200 000 kronor. Samtliga av de 15 som var med var invandrare i inbrottet på AudioVideo. Det skedde typ i våras, Marc inbrottet skedde i höstas. Kan de finnas något samband mellan inbrotten, med gäng osv?

Så det jag försökte säga var att om du menar (påstår inte att du gör det) att de i Landksrona är dumma i huvet så ska du veta att många är invandrare. Jag personligen menar inte att invandrarna är dumma i huvet, bara undra hur du menade när du kommenterade VågaVaraRädds hemstad.

Ni som inte tror på min fakta denna gången kan kolla här:
    http://www.landskronadirekt.com/arki...heter/0628.htm
    http://sydsvenskan.se/sverige/article35170.ece
    http://hd.se/landskrona/2007/06/10/a...drarnas-digra/

Kan vi försöka hålla en lugn och fin debatt på högre nivå framöver?
    Med stavfel om vi så vill.

Peace & Segregation !

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

- Vi har ett omvänt Klippansyndrom i Landskrona. Invandrare slår ner svenska ungdomar. Folk vågar inte gå ut, säger POLISEN.

Ja, där har ni Landskrona.

Dock Axel så menade hon nog att jag försvarade dig bara för att vi "bor i samma stad" typ. Så uppfattade jag det i alla fall.
    ND 2010!

Standard

Citat Ursprungligen postat av VågaVaraRädd Visa inlägg
    - Vi har ett omvänt Klippansyndrom i Landskrona. Invandrare slår ner svenska ungdomar. Folk vågar inte gå ut, säger POLISEN.

Ja, där har ni Landskrona.

Dock Axel så menade hon nog att jag försvarade dig bara för att vi "bor i samma stad" typ. Så uppfattade jag det i alla fall.
    Jaha okej, man kan tolka de så med.
    Men det är ju jävligt snällt av henne att hon anser att jag har grövre dyslexi än hennes bror som typ dokumenterat har de. Men är man gammal så förstår man inte att nu för tiden skriver man som man pratar.

så du: tigentindra, väx upp !!!

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    SD är rasister, de finputsar bara sitt budskap för att få röster från folk som är trötta på en klantigt skött invandrarpolitik. Å du har ju tydligen gått på det.....
    De vet mycket väl att folk är besvikna på neddragningar i skolan och äldreomsorgen, och det ser de såklart till att utnyttja för att få en plats i riksdagen och kunna genomföra sin extrema högerpolitik....
    skulle inte säga att folk "går på" deras politik, snarare att folk röstar med flit(fast de vet att det är mindre bra) på SD för att visa sitt missnöje med invandrarpolitiken.

Standard

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    skulle inte säga att folk "går på" deras politik, snarare att folk röstar med flit(fast de vet att det är mindre bra) på SD för att visa sitt missnöje med invandrarpolitiken.
    Precis... I Landskrona gick dom fram med 22 % i kommunvalet pga just att alla är trötta på situationen som uppstår med utlänningar i stan, och för att de vill visa att dagens invandrarpolitik inte håller, och det gör den ju inte.

Tror SD har ca 3 % i riksdagen, jag är säker på att dom kommer över 4 % gränsen och kommer in i riksdagen på allvar nästa val. Tror dom till och med kommer gå om vänsterpartiet procent-mässigt som knappt klarade av 4 % spärren förra valet.

Tror att folk börjar förstå att statligt ägande inte hade funkat på långa vägar.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    Jag är säker på att jag behärskar språket bättre än dina invandrar kompisar. Och hur orkar du klaga på stavfel? Klart man stavar fel när man stressar (ska förklara sen varför jag stressar), gör inte du de? Nej du stavar ju alltid perfekt, och du talar säkert som en dator... helt perfekt, aldrig någon felsägning, du kan och förstår alla ord som du sedan berättar för dina invandrarkompisar så de lär sig att behärska språket bättre än en hel-svensk kille som är duktiga på svenska? ok, antecknat.
    ...och du missade poängen totalt?!
    Du påstår att du värnar om språket men missbrukar/slarvar med det så totalt. Jag struntar fullständigt i hur stressad du är. Du vårdar inte språket, det är essensen av min kritik.
    Egentligen är det är det rätt irrelevant, men jag tyckte det var intressant att alla mina invandrarkompisar hanterar orden och överhuvudtaget har ett rikare språk än dig.
    Ang det fetstilade: Det heter "det".

Peace & Segregation !
    Vadå, vill du ha segregation nu helt plötsligt?
    Är inte det mesta du snackat om att ha in invandrarna här så bra som möjligt i samhället?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

...och du missade poängen totalt?!
    Du påstår att du värnar om språket men missbrukar/slarvar med det så totalt. Jag struntar fullständigt i hur stressad du är. Du vårdar inte språket, det är essensen av min kritik.
    Egentligen är det är det rätt irrelevant, men jag tyckte det var intressant att alla mina invandrarkompisar hanterar orden och överhuvudtaget har ett rikare språk än dig.
    Ang det fetstilade: Det heter "det".

Vadå, vill du ha segregation nu helt plötsligt?
    Är inte det mesta du snackat om att ha in invandrarna här så bra som möjligt i samhället?
    Haha, herregud att du giter gnälla över att man skriver slarvigt på ett forum, jämför gärna det med det svenska språket. bra jämföring där, för alla andra på internet brukar ju prata sån svenska som man t.ex. skriver i skolan? Han kanske menar att man ska värna om språket när man pratar o skriver viktiga saker, inte på ett jävla forum.

Herregud
    ND 2010!

Reg.datum
    Jun 2004

Standard

diskuter politik här tack!

ta och tryck upp svenska språket upp i mumindalen på någon...om det ska petas så jävligt förbannat mycket.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av VågaVaraRädd Visa inlägg
    Haha, herregud att du giter gnälla över att man skriver slarvigt på ett forum, jämför gärna det med det svenska språket. bra jämföring där, för alla andra på internet brukar ju prata sån svenska som man t.ex. skriver i skolan? Han kanske menar att man ska värna om språket när man pratar o skriver viktiga saker, inte på ett jävla forum.

Herregud
    Inte fan vet väl jag, jag vet bara att den svenska han faktiskt har visat upp är KASS!
    Och, jag har aldrig givit uttryck att jag tycker det spelar så stor roll, bara påpekat att det är rätt motsägelsefullt att värna om svenskan och använda språket på det viset han gör.
    Hur som helst vore det intressant vart man i sådana fall drar gränsen. Jag menar att vi har massor låneord i vårt språk(ja, från början är ju alla det), ska vi sluta använda dem?

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2002

Standard

diskuter politik här tack!

ta och tryck upp svenska språket upp i mumindalen på någon...om det ska petas så jävligt förbannat mycket.
    Språket blir ju till ganska stor del en politisk fråga i sådana här fall.
    Men jag håller med, det är en rätt ointressant diskussion. För min skull får språket gärna utvecklas hur mycket det vill.
    Min poäng var återigen att anmärka på att någon som verkar halvt dyslexisk "värnar om det svenska språket".

---John G. Bennett

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Varför. Kan. Du. Inte. Argumentera. Mot. Det. Jag. Skriver?

1. Återigen: varför är din åsikt om vad mitt liv ska gå ut på viktigare än min egen?

2. Om en politiker bestämmer att jag ska lämna ifrån mig en del av min lön till dig, påstår du då att politikern "bryr sig"? Han tar ju inget som helst ansvar och "bryr sig" möjligen om dig, men inte om mig. Varför är du viktigare än jag?

3. En pokerspelare får ingalunda behålla alla sina pengar, staten sniffar upp även sådana inkomster och beskattar dem hårt. Dessutom kanske du har missat en skatt som heter "moms"?

4. Amish är religiösa fundamentalister, sluta jämföra äpplen och päron.

Det om tattare för 50 år sen är så jävla korkat att jag inte ens tänker bemöta det.

För sista gången: läs vad jag skriver och svara på mina frågor SAMT härled dina egna argument. Om du inte klarar av det så behöver du inte argumentera mot mig, jag accepterar inte att du tillskriver mig åsikter jag inte har och svamlar fram massa irrelevanta antaganden utan att belägga dem med någon sorts logiskt resonemang. Sålunda, skriv till mig enligt dessa villkor om du vill ha svar, annars får du i fortsättningen inget.
    1. nonsens fråga för isfl kan jag ställa samma fråga tillbaka...varför är din version av frihet mer självklar än min frihet...om du strävar inte bara efter din egen frihet utan frihet för alla människor så borde du ju även sträva efter min frihet så som sagt...nonsens-fråga.

2. politikern ser till det stora hela och någon gång under din livstid...dina barns livstid, din systers livs tid, din mammas livstid så kommer du till 100% att få tillbaka dina frihets-pengar...

3. oskar har fel...way way fel...men det e okej även solen har sina fläckar lämnar över det svaret till en som vet vad han snackar om så du får uppdatera din hjärna...svar kommer när han hinner men garanterat ikväll

och ja momsen ja...men du kan väl snickra, bygga ihop det du behöver...odla din egen mat, sticka dina egna kläder, så löser det ju sig

4. jo men de lever ju utanför samhället å klarar ju det, såsom även tattare för inte så många år sen gjorde...det var bara ett konstaterande...

usch det här börjar kännas alldeles för mycket deus mortem....haha

Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Språket blir ju till ganska stor del en politisk fråga i sådana här fall.
    Men jag håller med, det är en rätt ointressant diskussion. För min skull får språket gärna utvecklas hur mycket det vill.
    Min poäng var återigen att anmärka på att någon som verkar halvt dyslexisk "värnar om det svenska språket".
    jo förstår det men med tanke på att det här är ett forum brukar det bli så att 90% av alla användare skiter i stavning och gramatik.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

jo förstår det men med tanke på att det här är ett forum brukar det bli så att 90% av alla användare skiter i stavning och gramatik.

Ingen har sagt att man behöver ha perfekt stavning och grammatik, men om man vill att folk ska förstå vad man menar, måste man åtminstone uttrycka sig förståeligt. Det gör inte Kent 91. Inte nog med att hans åsikter är snurriga, han lyckas inte ens förklara dem på ett begripligt sätt.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    Jag är säker på att jag behärskar språket bättre än dina invandrar kompisar. Och hur orkar du klaga på stavfel? Klart man stavar fel när man stressar (ska förklara sen varför jag stressar), gör inte du de? Nej du stavar ju alltid perfekt, och du talar säkert som en dator... helt perfekt, aldrig någon felsägning, du kan och förstår alla ord som du sedan berättar för dina invandrarkompisar så de lär sig att behärska språket bättre än en hel-svensk kille som är duktiga på svenska? ok, "antecknat.

Och du Tigertindra, har du någon gång tittar på en debatt? Står dem som är med i debatten och tänker i sju minuter? Nej. Debatt handlar om att man ska snabbt kunna motargumentera, kontra. Klart det är förlåtligt på ett forum för det tar lite tid att skriva allt och skicka det osv. Men om man debatterar med någon via forumet och man skriver en lång text, så villa man ju framföra sin åsikt så snabbt så möjligt eller hur? Eller du kanske har en policy att du bara får skicka ett inlägg om dagen och de måste du granska och rätta 7-14 gågner?
    Hur orkar ni klaga på stavfel när det är åsikterna som räknas? Det är ett tecken på att er retorik är skitkass, ni slösar tid på att klaga på motståndarens stavning osv... skärp er så vi kan hålla en riktig debatt och lägga tiden på att just debattera.

Och jag ser inget kontextuellt med att han är från Landskrona. Antyder du att han är dum i huvet och måste därför vara från Landksrona för alla är dumma i huvet där eller?
    Ni som debatterar för invandring kan ju ta er själva en tankeställare eftersom år 2004 bodde det 20,5 % och bidragen hade ökat från 1994-2004 med 223% kriminaliteten hade ökat med: "Grova brott har ökat med 60% under perioden 2002-2004". Och "Landskrona har blivit en av de värst drabbade kommunerna i Sverige vad gäller kriminalitet". Det är från en 3-4 år gammal artikel och jag är säker på att allt det där har ökat ytterligare. Notera även att det har skett två stora inbrott i Landskrona under 2007 (många småbrott också så klart). Ett i klädesbutiken Marc där det stals varor för ca 1 miljon kronor, och ett på AudioVideo, där stals det varor för ca 200 000 kronor. Samtliga av de 15 som var med var invandrare i inbrottet på AudioVideo. Det skedde typ i våras, Marc inbrottet skedde i höstas. Kan de finnas något samband mellan inbrotten, med gäng osv?

Så det jag försökte säga var att om du menar (påstår inte att du gör det) att de i Landksrona är dumma i huvet så ska du veta att många är invandrare. Jag personligen menar inte att invandrarna är dumma i huvet, bara undra hur du menade när du kommenterade VågaVaraRädds hemstad.

Ni som inte tror på min fakta denna gången kan kolla här:
    http://www.landskronadirekt.com/arki...heter/0628.htm
    http://sydsvenskan.se/sverige/article35170.ece
    http://hd.se/landskrona/2007/06/10/a...drarnas-digra/

Kan vi försöka hålla en lugn och fin debatt på högre nivå framöver?
    Med stavfel om vi så vill.

Peace & Segregation !
    ja jag många gånger ha tittar på debatt,...hahaha...nej det går inte jag orkar inte skriva som dig även om jag skriver fort...du skriver som mohammed som nyss kommit till sverige och går svenska för invandrare klass 1. fast han pratar nog lite bättre än du skriver ändå...tyvärr

och de där som du kallar invandrarna som gör mest grova brott...jag förmodar att det är finnarna du pratar om då för det är de som är en överhängande majoriteten av invandrare som sitter inne...viss fakta går aldrig att förvränga älskling

Det finns inte en invandrare jag känner som inte vill jobba och som inte sköter sig. jag pratar om läkare, civilingenjörer, sjuksköterskor, forskare, lärare,pizzabagare osv osv...

invandrare har en 7helvetes arbetsmoral...de kan jobba med vad som helst, hur länge som helst utan att klaga ett skit. de är bara glada över att få jobba.

och en grej till...utan invandrare så hade det här landet...sverige...inte existerat...läs sveriges historia och du kommer förundras

sen en annan sak...det här är inte svenskarnas land...det är ALLAS jord...

självklart ser jag brister i vissa saker när det gäller vårat system. absolut...men att få det till att invandrare enbart är av ondo...nono...du har mycket fel. kom hit och träffa mina fantastiska grannar som lagar en grym khorme samse så kan vi spela monopol eller poker...du väljer

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Ingen har sagt att man behöver ha perfekt stavning och grammatik, men om man vill att folk ska förstå vad man menar, måste man åtminstone uttrycka sig förståeligt. Det gör inte Kent 91. Inte nog med att hans åsikter är snurriga, han lyckas inte ens förklara dem på ett begripligt sätt.
    Plus att han 'värnar om det svenska språket' och inte kunde stava själv.
    Det var det Plague menade.

Sidan 29 av 782 FörstaFörsta ... 19202122232425262728293031323334353637383979129529 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •