Du Robin, eller vad du nu heter. Du tycker inte att jag behärskar språket? Ok.
Jag är säker på att jag behärskar språket bättre än dina invandrar kompisar. Och hur orkar du klaga på stavfel? Klart man stavar fel när man stressar (ska förklara sen varför jag stressar), gör inte du de? Nej du stavar ju alltid perfekt, och du talar säkert som en dator... helt perfekt, aldrig någon felsägning, du kan och förstår alla ord som du sedan berättar för dina invandrarkompisar så de lär sig att behärska språket bättre än en hel-svensk kille som är duktiga på svenska? ok, "antecknat.
Och du Tigertindra, har du någon gång tittar på en debatt? Står dem som är med i debatten och tänker i sju minuter? Nej. Debatt handlar om att man ska snabbt kunna motargumentera, kontra. Klart det är förlåtligt på ett forum för det tar lite tid att skriva allt och skicka det osv. Men om man debatterar med någon via forumet och man skriver en lång text, så villa man ju framföra sin åsikt så snabbt så möjligt eller hur? Eller du kanske har en policy att du bara får skicka ett inlägg om dagen och de måste du granska och rätta 7-14 gågner?
Hur orkar ni klaga på stavfel när det är åsikterna som räknas? Det är ett tecken på att er retorik är skitkass, ni slösar tid på att klaga på motståndarens stavning osv... skärp er så vi kan hålla en riktig debatt och lägga tiden på att just debattera.
Och jag ser inget kontextuellt med att han är från Landskrona. Antyder du att han är dum i huvet och måste därför vara från Landksrona för alla är dumma i huvet där eller?
Ni som debatterar för invandring kan ju ta er själva en tankeställare eftersom år 2004 bodde det 20,5 % och bidragen hade ökat från 1994-2004 med 223% kriminaliteten hade ökat med: "Grova brott har ökat med 60% under perioden 2002-2004". Och "Landskrona har blivit en av de värst drabbade kommunerna i Sverige vad gäller kriminalitet". Det är från en 3-4 år gammal artikel och jag är säker på att allt det där har ökat ytterligare. Notera även att det har skett två stora inbrott i Landskrona under 2007 (många småbrott också så klart). Ett i klädesbutiken Marc där det stals varor för ca 1 miljon kronor, och ett på AudioVideo, där stals det varor för ca 200 000 kronor. Samtliga av de 15 som var med var invandrare i inbrottet på AudioVideo. Det skedde typ i våras, Marc inbrottet skedde i höstas. Kan de finnas något samband mellan inbrotten, med gäng osv?
Så det jag försökte säga var att om du menar (påstår inte att du gör det) att de i Landksrona är dumma i huvet så ska du veta att många är invandrare. Jag personligen menar inte att invandrarna är dumma i huvet, bara undra hur du menade när du kommenterade VågaVaraRädds hemstad.
Ni som inte tror på min fakta denna gången kan kolla här:
http://www.landskronadirekt.com/arki...heter/0628.htm
http://sydsvenskan.se/sverige/article35170.ece
http://hd.se/landskrona/2007/06/10/a...drarnas-digra/
Kan vi försöka hålla en lugn och fin debatt på högre nivå framöver?
Med stavfel om vi så vill.
Peace & Segregation !