Välkommen till arkivversionen av Kentforumet!

Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.

Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.

När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.

Sidan 27 av 782 FörstaFörsta ... 17181920212223242526272829303132333435363777127527 ... SistaSista
Resultat 391 till 405 av 11725

Ämne: Politik

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Läser du vad jag skriver eller??
    Jag håller som sagt med dig i din analys av hur många invandrare bosätter sig på samma platser som inegreras dåligt med det svenska samhället. Det är ett stort problem, och jag är rädd att det kommer leda till ännu värre problem i framtiden om man inte ser till att göra mottagandet mer solidariskt, alla kommuner måste dela på bördan. Lösningen är alltså INTE att frysa invandringen....
    jag håller med dig till hälften typ.. håller med om att alla kommuner måste hjälpa till och ta ansvar, alla som kan (alla kan nog) ska göra de. vi har fortfarande en del plats kvar, men problemet är just nu att alla inte hjälper till så att vi kan sprida ut dom, därför blir de som det är nu... vi kanske borde ta itu med ställen som rosengård, sthlms-förorterna, landksorna malmö osv.. sen de övriga som kommer får vi helt enkelt placera bättre, i andra kommuner som ska hjälpa till, alla ska ta ansvar.

men vid en viss punkt blir sveige fullt. då mnåste vi frysa tills vi hinner rusta upp oss så att söga... men jag ve inte om det är sannt men mycket möjlig, det var i nån tv debatt elelr tidning så sa dom att ca år 2050 kommer invandrarna vara majoritet i Svegir, då frågar ja: ska de vara så? ska det tex albanska vraa ett större språk i Sverige än svenskan?

och nu för tiden får man ju inte sjunga svenska nationalsången eller den blomstertid du kommer på skolavslutningarna längre iallafall inte i vår kommun ,för det är rasistisk... hur fan kan det va rasistiskt att sjunga sveriges nationalsång i Sverige? helt sjukt, eller?

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

en utländsk vän som inget hellre vill än att arbeta fick ett jobb-erbjudande.

25kronor i timmen...på en pizzeria...svart...

han tackade nej.

det skulle nog vara underbart, som någon annan skrev, om arbetsgivarna fick husera fritt i ett sådant samhälle som oskar beskriver. det blir ett mini us and a...där de rikare blir rikare och de som inte har pengar får ta skitjobb på arbetsgivarens villkor inte en lön som är i enlighet med ett fackligt kollektiv-avtal.

jag tror svenskarna skulle fly landet och polacker skulle bli det nya sverige...

fantastiskt fritt å vackert land...sverige sverige älskade land

Reg.datum
    May 2004

Standard

sen kan man ju diskutera marknads ekonomi dvs företag A flyttar sina tillgångar så företag B för konkurrans vilket då öppnar möjligheten för även företag CDEFGHIJKLMNÖ att anställa här i sverige....men jag lever i verkligheten. företagen här tycker det är för dyrt att ha en anställd med försäkring,semesterersättning,pension...det som krävs för att man ska kunna leva ett Liv..så de flyttar verksamheten till kina...låter kidsen få göra dubbelt till minimumm...men hey...det är ju deras val om de vill ta det jobbet eller inte...har jag rätt oskar?

fast de kan ju å andra sidan välja att istl flytta hit...fan vad korkade de e...att de inte gör det istl....

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    men vid en viss punkt blir sveige fullt. då mnåste vi frysa tills vi hinner rusta upp oss så att söga... men jag ve inte om det är sannt men mycket möjlig, det var i nån tv debatt elelr tidning så sa dom att ca år 2050 kommer invandrarna vara majoritet i Svegir, då frågar ja: ska de vara så? ska det tex albanska vraa ett större språk i Sverige än svenskan?
    Det där var ett riktigt lågvattenmärke. Fördomsfullt och utan kunskap. Egentligen finns ingen anledning att ens kommentera det.
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Det där var ett riktigt lågvattenmärke. Fördomsfullt och utan kunskap. Egentligen finns ingen anledning att ens kommentera det.
    alltså...sorry men killen måste ha dyslexi eller nåt.

kids...stay in school. kunskap är bra

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    sen kan man ju diskutera marknads ekonomi dvs företag A flyttar sina tillgångar så företag B för konkurrans vilket då öppnar möjligheten för även företag CDEFGHIJKLMNÖ att anställa här i sverige....men jag lever i verkligheten. företagen här tycker det är för dyrt att ha en anställd med försäkring,semesterersättning,pension...det som krävs för att man ska kunna leva ett Liv..så de flyttar verksamheten till kina...låter kidsen få göra dubbelt till minimumm...men hey...det är ju deras val om de vill ta det jobbet eller inte...har jag rätt oskar?

fast de kan ju å andra sidan välja att istl flytta hit...fan vad korkade de e...att de inte gör det istl....
    Vänta en sekund, detta var oerhört intressant. Först anklagad du den fria liberalismen för att ge människor slavliknande villkor, när du sedan bemöter mitt teoretiska motargument så använder du SVERIGE som ett exempel på att det inte är så det fungerar? Sverige, med ett skattetryck på 52% av BNP, med oerhört starkt fackligt inflytande och lagstadgat anställningsskydd? Snacka om att jämföra äpplen och päron.

Sen kan man ju fråga sig, har Sveriges arbetslöshet ökat eller minskad i takt med Kinas tillväxt, och har reallönerna sjunkit eller höjts? Dvs, har arbeten försvunnit till kineserna (varför ska de inte få arbeta förresten) utan att de har ersatts av andra, och om de har ersatts, är då de nya jobben bättre eller sämre än de gamla?

Reg.datum
    May 2004

Standard

åkej....

du vinner.

kan vi inte bara gå tillbaka till typ bronsåldern å byta äpple mot morot?

där här du ju det perfekta fria samhället...innan makterna tog över.

fast då hade du nog varit en tidig feminist eller nåt

Standard

alltså...sorry men killen måste ha dyslexi eller nåt.

kids...stay in school. kunskap är bra
    Vadå lågvattenmärke? ska jag få en anmärkning för detta nu med, för att jag säger vad jag tycker och tänker om politik på en politik-tråd? Jag sa att jag kommer inte ihåg var ja hört de, kanske i debbatt eller har för mig att ja läst de i en tidning, men de kan VÄLL stämma, Väll betyder att de inte måste stämma... och jag är rätt säker på att invandringen ökar i större takt än vad svenskar "föds" så att säga om du förstår... ber om ursäkt om ja träffat en nerv men så e politik, antingen tåler man att andra har olika åsikter eller så är man inte med i de.

och du gav mig anmärkning för att ja kalla nån trög (okej inte snäll gjort)
    men nu påstår nån att ja har dyslexi... klart man stavar fel när man stress-skriver för man vill skicka iväg sina svar, det gör alla, men det ger inte Tigertindra rätt att kalla mig för dyslektiker.

kallar jag nån trög och får anmärkning ska hon/han väll också ha en anmärkning om han/hon påstår att ja har dyslexi, eller?

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

åkej....

du vinner.

kan vi inte bara gå tillbaka till typ bronsåldern å byta äpple mot morot?

där här du ju det perfekta fria samhället...innan makterna tog över.

fast då hade du nog varit en tidig feminist eller nåt
    Det är ju byteshandel jag vill ha, frivillig sådan. Rationaliserad med hjälp av pengar.

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Vadå lågvattenmärke? ska jag få en anmärkning för detta nu med, för att jag säger vad jag tycker och tänker om politik på en politik-tråd? Jag sa att jag kommer inte ihåg var ja hört de, kanske i debbatt eller har för mig att ja läst de i en tidning, men de kan VÄLL stämma, Väll betyder att de inte måste stämma... och jag är rätt säker på att invandringen ökar i större takt än vad svenskar "föds" så att säga om du förstår... ber om ursäkt om ja träffat en nerv men så e politik, antingen tåler man att andra har olika åsikter eller så är man inte med i de.

men nu påstår nån att ja har dyslexi... klart man stavar fel när man stress-skriver för man vill skicka iväg sina svar, det gör alla, men det ger inte Tigertindra rätt att kalla mig för dyslektiker.

kallar jag nån trög och får anmärkning ska hon/han väll också ha en anmärkning om han/hon påstår att ja har dyslexi, eller?
    Det är skillnad mellan att ha åsikter och hänvisa till något slags fakta som bara är främlingsfientligt trams. Men du har inte fått någon anmärkning för det. Jag tyckte bara som vanlig användare att det var ett ovanligt ogenomtänkt inlägg.

Tigertindra borde däremot inte ha skrivit som hon gjorde. Jag ska ta henne i örat.
    Låt dom komma nu

Standard

Det är skillnad mellan att ha åsikter och hänvisa till något slags fakta som bara är främlingsfientligt trams. Men du har inte fått någon anmärkning för det. Jag tyckte bara som vanlig användare att det var ett ovanligt ogenomtänkt inlägg.

Tigertindra borde däremot inte ha skrivit som hon gjorde. Jag ska ta henne i örat.
    okej ja förstår vissa blundar för sanningen, det är ju bekvämast så, men sen står man där.

och ja, ta nu tag i henne, släpp de inte för du kanske tycker jag är främlingsfientlig, för hon bettede sig minnst lika illa som jag när ja kalla en annan för trög.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Kent_91:
    Hoppas bara du inser hur komiskt det är när du, som verkar vara så sjukt dålig på svenska, värnar om det svenska språket.
    De flesta invandrare jag känner hanterar vårt språk och stavar bra mycket bättre än du.
    En tankeställare bara.
    Senast redigerat av The Plague den 2008-01-10 klockan 18:03.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Kent_91:
    Hoppas bara du inser hur komiskt när du, som verkar vara så sjukt dålig på svenska, värnar om det svenska språket.
    De flesta invandrare jag känner hanterar vårt språk och stavar bra mycket bättre än du.
    En tankeställare bara.
    tack robin.

tänk om du alltid skulle skriva/uttrycka dig så, då skulle jag läsa allt du skriver för faktum är att du behärskar svenska språket här, tveklöst bäst...kkms är också mycket bra, samt oskar, fast det blir aningen stelt ibland, föredrar hans poesi

Reg.datum
    May 2004

Standard

varför stress-skriver du?

om ditt syfte med dina inlägg är att väcka en debatt och föra fram dina åsikter så intressant som möjligt, så ta din tid, kolla igenom dina inlägg och se till att den har någon form av intressant ton, samt är till 95% rättstavat. jag är inte den som brukar klaga då jag själv inte orkar vara politisk korrekt (fråga simon). MEN herregud människa, det handlar ju inte om att så fort som möjligt vinna ett argument. det handlar om att föra fram en åsikt, en värdering och göra det på ett sätt så att man vill läsa för man vill veta faktiskt veta. det är ett så pass intressant inlägg men nu blir det ju bara löjligt och man undrar hur gammal du är...typ så....

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det är ju byteshandel jag vill ha, frivillig sådan. Rationaliserad med hjälp av pengar.
    okej...jag förstår inte. låter bara dubbelt för mig men okej

alltså du är säkert ingen jätte-hemsk människa, det var bara i ett inlägg som var ett topp 3 av det värsta jag någonsin läst på det här forumet, så framstod du som en mycket hemsk människa.

jaja...den här världen jag drömmer om kommer aldrig existera ändå. människan har alldeles för många svagheter för att det ska bli en sådan värld...blabla å bla

ot men det värsta jag någonsin läst var när en människa här skrev, hon var hyfsat aktiv då, att niklas wahlgren borde omkommit i tsunamin...den fick mig faktiskt att börja gråta..så e de

sen är du nummer 2 och nummer 3 blir någon simon kommentar när teresia kriget pågick...

Sidan 27 av 782 FörstaFörsta ... 17181920212223242526272829303132333435363777127527 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •