Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Den onda tanten citeras i boken "Var morgon ny" och citatet gäller typiskt nog just för min födelsedag också, det är som att hon är ute efter mig!

Från Wikipedia:
    Enligt vissa av tantens kritiker fick The Collective sektliknande inslag, där kritikerna hävdade att tantens ord var lag (eftersom tantens logik var den objektiva sanningen), och hierarkin i gruppen byggde på hur väl man anpassade sig till tantens lära.

Den liberala nationalekonomen Milton Friedman var av åsikten att tanten "hade extremt bra inflytande på alla dem som aldrig blev tantianer, men ifall de blev tantianer var de hopplösa".

Tanten anses ha påverkat bland annat /.../ Anton LaVey (grundare av den moderna satanismen) /.../

Nu kommer jag att drömma mardrömmar och det är Oskars fel.
    Det är nog sant att det är hopplöst att diskutera med tantianer och få dem att ändra uppfattning, av samma anledning som det är hopplöst att försöka få en matematikprofessor att tro att acceptera att 1 + 1 = 3. Sen vet jag inte om alla tantianer verkligen förstår vad de pratar om eller kan förmedla sina åsikter på ett adekvat sätt. Mycket kritik mot tanten verkar ju bygga på rena missuppfattning.

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Länge leva komunismen!
    eller inte...

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

"Grymtning mot polis gav 200 kronor i böter"
    http://dn.se/sthlm/grymtning-gav-200...boter-1.812227

Det är ju bara tragiskt fånigt. I ett land där poliser kan misshandla demonstranter bäst de vill utan att straffas får man tydligen böter för att nöffa åt snuten.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

var det inte i aftonbladet det stod för ett tag sen om en kille som fick dryga böter efter att ha pissat i ett dike utmed vägen mitt i natten...

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Tänk om poliser själva skulle straffas för dylika saker... Ojojoj.
    En hel yrkeskår som tagit för vana att kalla demonstranter för "kommunistfittor" t.ex. (det var en av de vanligare benämningarna på demonstranterna på polisradion under gbg-kravallerna). Men det är ju skillnad på folk och folk...

Last.fm

Reg.datum
    Jun 2004

Standard

"(det var en av de vanligare benämningarna på demonstranterna på polisradion under gbg-kravallerna)"

ehh, vad konstigt demonstranterna slog ju sönder halva stan...

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Nej, det gjorde de inte. Det var ganska många tusentals personer som demonstrerade du vet. Dessutom har ju polisen själva erkänt att de handlade fel och hade helt fel taktik (som att spärra in hundratals oskyldiga människor på ett gymnasium). Det dömdes ganska många personer efter göteborgskravallerna, alla fick mycket högre straff än praxis. Således politiska domar, minst sagt skandalöst. Ingen polis dömdes för någonting alls över huvud taget, trots att det t.ex. var första gången sedan typ Ådalen -31 som polis sköt skarpt mot en kille som kastade en småsten som landade på marken flera meter från en polis. jaja orkar inte argumentera om saken, det är ganska uppenbart att allt inte gick helt rätt till. Det visar ju också polisens egna utredningar.

Last.fm

Reg.datum
    Jun 2004

Standard

jajuste det var Kalle Anka och hans vänner som sparkade in alla skyltfönster och brände cafémöbler.

my bad.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Min poäng var naturligtvis att de flesta knappast ägnade sig åt sådan verksamhet. Att vissa gäng med demonstranter gick loss rejält vet jag redan...

Last.fm

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Det var nog ett par poliser som handlade rätt också har jag en känsla av. Men kommer man till min stad och kastar sten blir jag iaf bara förbannad.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Nej, alla poliser är terrorister som hatar demonstranter.

Nämen seriöst, jag har aldrig sagt att det inte finns duktiga poliser eller att alla gör fel och misshandlar demonstranter. Påpekade bara att man kan ifrågasätta att poliser inte döms för misshandel när ungdomar kan dömas för att kalla poliser för "gris". Vissa verkar ha inställning att polisen aldrig kan göra fel och det är totalt felaktigt. Det är ett tämligen allvarligt demokratiproblem att man har politiska rättegångar i det här landet och att det är näst intill omöjligt att sätta dit en polis som handlat på ett förkastligt sätt.

Dokumentären "Terrorister - en film om dom dömda" rekommenderas för den intresserade.

Last.fm

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Global Intifada existerar knappt som grupp ens. Det är som ett namn som vilka galningar som helst kan använda sig av. Jag antar att du bl.a. tänker på de bränder i Södertälje där det satts upp lappar med namnet Global Intifada på. Polisen har inte lyckats hitta något samband. Antingen är det bara puckade ungdomar som tycker att det där med global intifada verkar häftigt, eller så är det väl Nationaldemokraterna som lägger ut villospår för att svartmåla vänstern. Det skulle inte förvåna mig, för det finns knappt några inom den autonoma vänstern som stöder den här typen av dåd som dessutom helt saknar något vettigt syfte och bara är helt meningslösa. Jag vågar nog påstå att alla inom vänstern tycker att de här butiksbrännarna är ärthjärnor.

Att sedan Nyamko Sabuni snabbt som ögat går ut på borgerliga Newsmill för att beskylla "extremvänstern" för bränderna i Södertälje och kräva "hårdare tag" mot alla som hotar den parlamentariska s.k. "demokratin" borde väl inte förvåna någon.
    Har inte "gruppen" tagit på sig dådet? Dom skickade ju ut hotbrev innan. Eller är det där du menar att det är nd som har försökt smutskasta?
    Skumt med så många (4-5?) mordbränder i just Södertälje? Amerikanska chips säljs ju överallt.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Har inte "gruppen" tagit på sig dådet? Dom skickade ju ut hotbrev innan. Eller är det där du menar att det är nd som har försökt smutskasta?
    Skumt med så många (4-5?) mordbränder i just Södertälje? Amerikanska chips säljs ju överallt.
    Jag vet egentligen precis lika mycket som alla andra. Men polisen har liksom inte kunnat bevisa något än, det finns ju inga gripna vad jag vet. På debattforum och liknande där den s.k. "autonoma" vänstern hänger verkar det åtminstone som att alla är emot den är typen av dåd, som dessutom är politiskt omotiverade. Amerikanska varor finns ju överallt som sagt, och man lär inte krossa kapitalet genom att bränna upp affärerna som arbetarklassen handlar sin mat i

Last.fm

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Jag vet egentligen precis lika mycket som alla andra. Men polisen har liksom inte kunnat bevisa något än, det finns ju inga gripna vad jag vet. På debattforum och liknande där den s.k. "autonoma" vänstern hänger verkar det åtminstone som att alla är emot den är typen av dåd, som dessutom är politiskt omotiverade. Amerikanska varor finns ju överallt som sagt, och man lär inte krossa kapitalet genom att bränna upp affärerna som arbetarklassen handlar sin mat i
    Hur menar du?
    Dom är ju antidemokrater och om utpressningen uppnår sitt syfte så är det väl politiskt motiverat, bortsett från att dom skrämmer bort eventuella sympatisörer, men den vägen (demokratiska) är dom ju å andra sidan ändå inte intresserade av att gå. Uppenbarligen.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Hur menar du?
    Dom är ju antidemokrater och om utpressningen uppnår sitt syfte så är det väl politiskt motiverat, bortsett från att dom skrämmer bort eventuella sympatisörer, men den vägen (demokratiska) är dom ju å andra sidan ändå inte intresserade av att gå. Uppenbarligen.
    Vilka är antidemokrater? Det är mycket möjligt att dessa snorungar (om det nu är det) som bränt ner butiker är antidemokrater, som jag sagt så tycker jag att dåden är helt galna. Även om man aldrig ska använda direkt våld annat än i fall av självförsvar så finns det ju stunder då våldet ändå kan verka ha ett motiv, ett syfte. Så är det verkligen inte i det här fallet, det är bara lönlöst och totalt onödigt.

De autonoma vänstern är definitivt inte antidemokrater. Om du tror det får du nog läsa på lite.
    Senast redigerat av Sundance_Joel den 2009-03-07 klockan 08:02.

Last.fm

Sidan 205 av 782 FörstaFörsta ... 105155195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215255305705 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •