Ämne: Politik

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Nej, inte vad jag vet. Var det svar på frågan?
    haha
    ...

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Vem såg partiledardebatten? Jag tycker att avsaknaden av ideologiska diskussioner är otroligt frustrerande, det gör att Ohly och Sahlin får sitta och svamla oemotsagda om "orättvisor" och annat tjafs. Vad är det som är orättvist med att folk får behålla en större del av den egna lönen? Varför kan ingen nånsin ha lite mod och ställa den frågan?
    Exakt!
    Utan den ideologiska diskussionen så framstår ju alliansen som hycklande egoister. Varför istället inte ifrågasätta vänsterns definition av rättvisa?
    Men ja, då skulle det väl bli ett j-a ramaskri ute i stugorna.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Fredrik är verkligen på hugget nu, skönt att se att han inte bara sväljer Sahlins skitsnack utan faktiskt tar ställning.

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Moderatsvin

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Moderatsvin
    Hm, ja det har du rätt i. Det Slutgiltiga Argumentet. Nu kan vi slopa flerpartisystemet för alltid.

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Borde man bli förvånad att Mona Sahlin bara gnällde om A-kassa hela tiden när det diskuterades jobb?

Reinfeldt var verkligen på hugget(pluspoäng till det), trodde att Sahlin skulle börja gråta vid flertal tillfällen.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    Borde man bli förvånad att Mona Sahlin bara gnällde om A-kassa hela tiden när det diskuterades jobb?

Reinfeldt var verkligen på hugget(pluspoäng till det), trodde att Sahlin skulle börja gråta vid flertal tillfällen.
    Yes, fast jag skulle vilja se ännu lite mer ifrågasättande av begreppen. han var inne på det med att ge en låginkomsttagare 3000:- högre skatt, men jag vill höra mer sånt. Han måste förklara varför det inte är orättvist att den som tjänar pengar på eget arbete också får behålla de pengarna.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg

Varför hör man bara en sådan här ton från högerfolk? Gnäller ... va! För mig var det en mycket stabil och tydlig Mona Sahlin. Hon klarade inledningspressen om regeringssamarbete galant. Sedan var det Reinfeldt som trycktes in i ett hörn och började vifta med armarna på ett för honom ovanligt sätt. Han lät mindre övertygad och mer aggressiv än Sahlin, tvärtom mot hur han brukar framstå.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Yes, fast jag skulle vilja se ännu lite mer ifrågasättande av begreppen. han var inne på det med att ge en låginkomsttagare 3000:- högre skatt, men jag vill höra mer sånt. Han måste förklara varför det inte är orättvist att den som tjänar pengar på eget arbete också får behålla de pengarna.
    Säkert sätt för FR att förlora röster?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Varför hör man bara en sådan här ton från högerfolk? Gnäller ... va! För mig var det en mycket stabil och tydlig Mona Sahlin. Hon klarade inledningspressen om regeringssamarbete galant. Sedan var det Reinfeldt som trycktes in i ett hörn och började vifta med armarna på ett för honom ovanligt sätt. Han lät mindre övertygad och mer aggressiv än Sahlin, tvärtom mot hur han brukar framstå.
    Helt ofattbart hur man kan göra så olika analyser. Jag tycker det var Reinfeldt som attackerade och stod för saklighet, medan Sahlin bara hade de gamla vanliga flosklerna och dåliga undanflykter. Bidrag bidrag bidrag som svar på allting.

Säkert sätt för FR att förlora röster?
    På kort sikt ja, men i längden skulle högern vinna otroligt mycket på att avslöja hyckleriet och börja prata moral istället för att skämmas.

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006

Standard

Var ju även intressant att höra Monas försvar till varför skattehöjningen är moraliskt riktig!
    Eller just ja, det kunde hon ju inte.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av letchkov_wc_94 Visa inlägg
    Var ju även intressant att höra Monas försvar till varför skattehöjningen är moraliskt riktig!
    Du kanske blandar ihop något. Jag hörde att hon talade om omoral när det gällde fastighetsskatt och retroaktiv ändring från de borgerligas sida av denna.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av letchkov_wc_94 Visa inlägg
    Nej precis, det är ju det som är grejen. Hon försvarar sig med att det är "rättvist", och svamlar om att de rika också ska vara med och bidra. Som om de inte redan gör det! Höginkomsttagare står för både det mest produktiva arbetet och de största skattesatserna som det är. Hon ser dem som mjölkkor som man kan ta hur mycket som helst från, och nån måste kunna stå upp och fråga varför det är rätt.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Nej precis, det är ju det som är grejen. Hon försvarar sig med att det är "rättvist", och svamlar om att de rika också ska vara med och bidra. Som om de inte redan gör det! Höginkomsttagare står för både det mest produktiva arbetet och de största skattesatserna som det är. Hon ser dem som mjölkkor som man kan ta hur mycket som helst från, och nån måste kunna stå upp och fråga varför det är rätt.
    Håller ni med varann? Den ene säger att man inte ska höja (den nyss sänkta) skatten för låginkomsttagare - medan du väl vill göra det lättare för de rika.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Pulvermoss avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

En analys som jag delar.
    Sahlin var saklig och tände till när det behövdes.
    Hon (och övriga vänsterblocket) har i de två debatterna denna vecka tydligt fått fram vilka nackdelar borgarnas nedmontering av a-kassan nu får för konsekvenser för folket i denna lågkonjunktur.
    Det är ett stort plus att man är tydlig på en stor och viktig punkt, speciellt om man sitter i opposition, för att kunna nå fram till människorna ute i stugorna.
    En smart taktik.
    Suffer with pride.

Sidan 121 av 782 FörstaFörsta ... 2171111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131171221621 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •