Ämne: Politik

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Vad var det rasistiska i den artikeln?

kanske inte läste så nog men, men...

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg

Framför allt bryr du dig inte om att läsa vad jag skriver, du svarar bara samma skit igen: ORÄTTVIST! DÅLIGT! som en jävla femåring. Skärp dig.
    Det var inte jag som började tramsa om att vara en femåring.

Nu börjar jag dock tro att sanningen är en annan, nämligen den att du faktiskt inte begriper. Jag tror du saknar kapaciteten att föra ett djupare resonemang och utmana dina egna axiom. Därför ska jag hädanefter inte tala direkt till dig utan till de som kanske läser den här debatten.
    Vad du tror är inte fakta. Varför tror du att så få vill "debattera" med dig?

Jag börjar lite kort med Grekland och Sverige och deras finanskriser. Du påstod om Grekland att man inte ska skära ned några offentliga utgifter, men hade ingen annan lösning på problemet. På frågan om det ens finns ett problem svarade du inte. Så vad tänker du (alltså en människa som du) om läget?
    Varför vill du veta hur jag tänker? Enligt dig är jag idiotförklarad, fråga vad de andra tänker, som läser här.

Svaret kan skönjas i hur du resonerar kring Sverige. Du bad mig argumentera för vad som hände på 90-talet, och när jag gjorde det var ditt enda svar att det är mina nyliberala åsikter. Vad du vill säga med det är ungefär att ingenting är sant, det enda som finns är åsikter. Om man tycker att Sveriges finanskris berodde på att borgarna "lånade massa pengar" så blir det så. Tycker man att krisen berodde på att en iller sprang över vägen och blev överkörd av en minibuss så blir det också så. Det finns ingen sanning, allt beror på ens åsikter.
    Jag sa att det är skrivet av en person som är liberal, jag skrev inte att inte allt är sant det du skrev.

Samma med Grekland: tycker man att statsbudgeten aldrig behöver balanseras så blir det så, då kan man vräka ut pengar i vilken mängd som helst, det viktigaste är att man har hjärtat på rätta stället.
    Jag är ingen politiker som sagt, jag har inte lösningen på Greklands ekonomi och politik. Jag skrev att EU kommer att hjälpa till där, jag är emot EU men måste ju rätta mig efter vad majoriteten tycker. Men EU är tvång.

Det grekiska folket har genom att slåss och hota med våld tvingat till sig privilegier
    Det är inte lösningen, att slåss och hota med våld.

Och du har själv sagt att du inte vill hjälpa Grekland med pengar, alltså vill du inte vara solidarisk och tänker bara på dig själv.
    Jag är inte så intresserad av vad som händer utanför Sverige och jag måste ju dela med mig pengar till Grekland genom EU. Jag får acceptera det, även om jag är emot EU.

Jag återkommer om moralfrågorna, måste iväg nu.
    För min del får du prata om moral och politik hur mycket du vill, vi tycker inte likadant och kommer aldrig att göra det heller. Dina s.k. argument kommer aldrig att bita på mig, så enkelt är det.

Medlem DinVänPessimistens avatar
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Jag tycker att svenska politker har alldeles för lite att göra om dagarna, när hundpassning blir deras största fråga inför valet.
    Om man jämför med Grekland då.
    Jesus died and God's gone missing.

Citat Ursprungligen postat av DinVänPessimisten Visa inlägg
    Jag tycker att svenska politker har alldeles för lite att göra om dagarna, när hundpassning blir deras största fråga inför valet.
    Ja nu ska hundpassning betalas genom skatter, men gamla, sjuka och arbetslösa ska man strama åt hårdare och hårdare. Vilken härlig värld! Not.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Vad du tror är inte fakta. Varför tror du att så få vill "debattera" med dig?
    Men det är ju exakt detta jag menar: du frågar efter min redovisning av vad som hände under 90-talet i Sverige, och när du får den säger du att det är mina åsikter, inte fakta. Då har du två val:

1. Lägg fram det som faktiskt är fakta
    2. Hävda att det inte finns några fakta

Oavsett vilket du väljer så är "det där är dina åsikter" inget svar. Förstår du det?

Varför vill du veta hur jag tänker? Enligt dig är jag idiotförklarad, fråga vad de andra tänker, som läser här.
    Ja, du har inte än lyckats bevisat att du begriper vad jag skriver, men du får gärna motbevisa mig.

Jag sa att det är skrivet av en person som är liberal, jag skrev inte att inte allt är sant det du skrev.
    Och sen...?

Jag är ingen politiker som sagt, jag har inte lösningen på Greklands ekonomi och politik. Jag skrev att EU kommer att hjälpa till där, jag är emot EU men måste ju rätta mig efter vad majoriteten tycker. Men EU är tvång.
    So what? Vi pratade om Grekland och deras kris, du tyckte inte att de ska skära ned i de offentliga utgifterna, så vad ska de göra?

Det är inte lösningen, att slåss och hota med våld.
    Nej det vet jag, vad ska de göra då?

Jag är inte så intresserad av vad som händer utanför Sverige och jag måste ju dela med mig pengar till Grekland genom EU. Jag får acceptera det, även om jag är emot EU.
    Men ha inte en så kategorisk åsikt då, om du inte ens vet vad frågan handlar om.

För min del får du prata om moral och politik hur mycket du vill, vi tycker inte likadant och kommer aldrig att göra det heller. Dina s.k. argument kommer aldrig att bita på mig, så enkelt är det.
    Hur kan du säga så när du inte ens begriper dem? Vad står jag för förutom att avskaffandet av skatter? Vilka är mina argument?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Ja nu ska hundpassning betalas genom skatter, men gamla, sjuka och arbetslösa ska man strama åt hårdare och hårdare. Vilken härlig värld! Not.
    Ännu en lögn, det är inget som ska "betalas" genom skatter, det ska vara avdragsgilt. Vet du ens vilken skillnaden är?

Medlem DinVänPessimistens avatar
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Sverige går allt framåt. Hundar har också sin rätt i samhället, jag menar tänk dig en hund vars husse/matte inte har tid att gå ut eller ta hand om den( undrar varför man köpte en hund från första början?!) Det är var våra skattepengar går, underbart!
    Jesus died and God's gone missing.

Ännu en lögn, det är inget som ska "betalas" genom skatter, det ska vara avdragsgilt. Vet du ens vilken skillnaden är?
    Ja det vet jag. Vet du? Avdragsgillt i deklarationen, fy fan.

Min dalahäst behöver rastas, kan Maud Olofsson o co hjälpa mig med det också?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Ja det vet jag. Vet du? Avdragsgillt i deklarationen, fy fan.
    Påstå då inte att skattepengar "betalar" för något. Eller är det kanske också bara en "åsikt"? Du "tycker" att det är så och då blir det så?

Påstå då inte att skattepengar "betalar" för något. Eller är det kanske också bara en "åsikt"? Du "tycker" att det är så och då blir det så?
    Det är dit våra skattepengar går till, hundpassning. Fy fan igen.

Standard

Citat Ursprungligen postat av DinVänPessimisten Visa inlägg
    Jag tycker dom har för mycket att göra!

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag har inget emot att lite skatt skulle gå till hundpassning, lets do it! som mjaoist ser jag det som en positiv grej att hundarna passas.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    Oskar, du e KUNG!

Heja Heja!
    Kom igen, får vi höra några argument för det du just sa?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Sidan 379 av 782 FörstaFörsta ... 279329369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389429479 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •