Ämne: Politik

Medlem DinVänPessimistens avatar
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ginger Fish Visa inlägg
    Jag tycker dom har för mycket att göra!
    På vilket sätt menar du?

När de kommer upp med att hundpassning är det största problemet i Sverige?
    Då har man verkligen missat mycket annat.
    Jesus died and God's gone missing.

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Men det är ju exakt detta jag menar: du frågar efter min redovisning av vad som hände under 90-talet i Sverige, och när du får den säger du att det är mina åsikter, inte fakta. Då har du två val:

1. Lägg fram det som faktiskt är fakta
    2. Hävda att det inte finns några fakta

Oavsett vilket du väljer så är "det där är dina åsikter" inget svar. Förstår du det?
    Oavsett vad jag skriver, så kommer du att tycka det är fel. Så jag orkar inte det, jag har fått mycket roligare saker att göra.

Ja, du har inte än lyckats bevisat att du begriper vad jag skriver, men du får gärna motbevisa mig.
    Du är inte sann, haha.

So what? Vi pratade om Grekland och deras kris, du tyckte inte att de ska skära ned i de offentliga utgifterna, så vad ska de göra?
    Spara på de som redan har. Eller få pengar genom EU.

Men ha inte en så kategorisk åsikt då, om du inte ens vet vad frågan handlar om.
    Jag får ha vilken kategorisk åsikt jag vill. Jag vet exakt vad det handlar om. Men ibland undrar jag om du fattar vad jag skrivit om.

Hur kan du säga så när du inte ens begriper dem? Vad står jag för förutom att avskaffandet av skatter? Vilka är mina argument?
    Jo då, jag begriper dem, och det gör nog många andra också. Idiotförklara hur mycket du vill, men det är rätt idiotiskt gjort själv om du frågar mig. Dina argument har jag hört så många gånger, och har ingen som helst lust att återberätta dem flera gånger. Jag har ett liv.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Oavsett vad jag skriver, så kommer du att tycka det är fel. Så jag orkar inte det, jag har fått mycket roligare saker att göra.
    Du fattar alltså fortfarande inte poängen? Jag försöker igen då:

Du frågar efter min redovisning av vad som hände under 90-talet i Sverige, och när du får den säger du att det är mina åsikter, inte fakta. Då har du två val:

1. Lägg fram det som faktiskt är fakta
    2. Hävda att det inte finns några fakta

Förstår du? Antingen säger du att jag har fel och berättar vad som är rätt, eller så påstår du att det inte finns något rätt och fel, och varför har vi då en diskussion? Att fly undan genom att hävda att jag tycker att du har fel är bara löjligt, eftersom det är precis det du själv gör: du bemöter inte mina argument utan säger bara att jag har fel.

Du är inte sann, haha.
    Du vill alltså inte ens försöka?

Spara på de som redan har. Eller få pengar genom EU.
    Hur då "spara"?

Jag får ha vilken kategorisk åsikt jag vill. Jag vet exakt vad det handlar om. Men ibland undrar jag om du fattar vad jag skrivit om.
    Jodå, du tycker det är bra för de fattiga att få pengar från de rika, och därför ska det vara så. Längre än så sträcker sig tydligen inte din tankeförmåga.

Jo då, jag begriper dem, och det gör nog många andra också. Idiotförklara hur mycket du vill, men det är rätt idiotiskt gjort själv om du frågar mig. Dina argument har jag hört så många gånger, och har ingen som helst lust att återberätta dem flera gånger. Jag har ett liv.
    Det handlar ju inte om att ha lust eller ej utan om att kunna. Du har skrivit 26 inlägg i den här tråden, 208 i den om opinionsundersökningen, 42 i den om sjukskrivningar samt spridda inlägg i andra trådar. Det är över 300 stycken, så låtsas inte som att du inte har tid att förklara vad mina åsikter går ut på. Det är fullständigt uppenbart att det enda du har begripit är att jag inte vill han några skatter, allt annat verkar du ha ignorerat eller bara inte förstått.

Varje gång du har motbevisats på någon punkt har du lite senare dragit upp samma sak igen, exempelvis att en skattesänkning är en utgift. Det tyder faktiskt inte på något annat än bristande förståelse samt bristande vilja att förstå. Du försöker inte ens, du vet vad du tycker och tänker inte lyssna på någon annans argument, det har du ju själv sagt. Så varför skriva alla dessa 300 inlägg om du inte ens är beredd att lyssna?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Det är dit våra skattepengar går till, hundpassning. Fy fan igen.
    Förklara hur detta funkar så att vi alla begriper. Du betalar in skatt när du arbetar och sen går de pengarna till att betala för att någon annan ska få rasta sin hund? Är det korrekt uppfattat?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/s...erna-1.1057189

Fackanslutna och anställda inom offentlig sektor föredrar oppositionen medan storstadsbor och företagare gillar Alliansen. Vilken skräll.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/s...erna-1.1057189

Fackanslutna och anställda inom offentlig sektor föredrar oppositionen medan storstadsbor och företagare gillar Alliansen. Vilken skräll.
    Det där var tydligen partiernas egna, "hemliga" mätningar. Undrar vad skillnaden är mot de vanliga opinionsundersökningarna. För inte så länge sedan var oppositionen i kapp i Stockholm, om jag inte har helt fel - och det berodde på att mp hade gått fram.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Det där var tydligen partiernas egna, "hemliga" mätningar. Undrar vad skillnaden är mot de vanliga opinionsundersökningarna. För inte så länge sedan var oppositionen i kapp i Stockholm, om jag inte har helt fel - och det berodde på att mp hade gått fram.
    Mm, det är alla queerfeminister som läser genusvetenskap på Södertörn och jobbar extra på ekologiskt kaffé på Söder. De är fler än man tror.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Mm, det är alla queerfeminister som läser genusvetenskap på Södertörn och jobbar extra på ekologiskt kaffé på Söder. De är fler än man tror.
    Nu ska du inte tala illa om feminister - eller framför allt inte imorgon menar jag
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Nu ska du inte tala illa om feminister - eller framför allt inte imorgon menar jag
    är det kvinnodagen imorgon?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    är det kvinnodagen imorgon?
    Ja, stämmer bra det.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

Ja men man måste ju köpa ekologiskt annars skulle ju även de fattiga bönderna i Colombia kunna överleva på sitt arbete. Eller vänta nu...?

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

menar ni café eller kaffe? lol, de har väl ändå inte närproducerat kaffe?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    Sverige e de typ mest jämställda landet i världen... sluta klaga alla faminister, ni har de bra
    Mest jämställt =/= jämställt
    Har feminister det bra i Sverige, jaha

Citat Ursprungligen postat av Ginger Fish Visa inlägg
    Ja men man måste ju köpa ekologiskt annars skulle ju även de fattiga bönderna i Colombia kunna överleva på sitt arbete. Eller vänta nu...?
    Ekologiskt eller rättvisemärkt är märkningar som förhoppningsvis stämmer - men vi kanske borde köpa grisen i säcken och köpa kaffe av de som inte hävdar någon moral alls?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

K.Engdahl
    Guest

Standard

kan man inte vara humanist istället för feminist? det klingar så dåligt det där ordet. man tänker direkt på arga tjejer som tycker att alla män är grisar och som hävdar att vi bara gör oss snygga för männens skull.

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Inget fel med att vara feminist! Hävda sin rätt är helt naturligt.
    Signatur.

Sidan 380 av 782 FörstaFörsta ... 280330370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390430480 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •