Clinton bombade civila i Serbien också och stödde terroristgruppen UCK.
Sláinte Mhath!
Du kanske har rätt. Men maktgalenskap finns ju i demokratier också. Watergate?
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Absolut men där är ju det maktgalna en inskränkning på det demokratiska systemet. Maktgalenhet ser jag förresten som ett massivt problem i vårat hierarkiska samhälle, man ser det överallt, i diktaturer, i demokratier, i företag och i organisationer. Makt är inte bra för oss människor och de flesta av oss klarar inte av det.
Sláinte Mhath!
Sláinte Mhath!
http://www.dn.se/nyheter/politik/oppositionen-sorgligt-skammigt-och-gammeldags
Tvångssterilisering finns kvar i Sverige, och det är Kristdemokraternas fel.
Sláinte Mhath!
Juholt avgår, vem bör ersätta?
Jag tycker Leif Pagrotsky eller Thomas Bodström. Annars Margot Wallström eller Mikael Damberg.
Sláinte Mhath!
Min önskeperson är Jan Eliasson. Finns ingen bättre sosse än Jan. Tyvärr skulle han nog aldrig tacka ja.
Usch, jag vet inte. Mikael Damberg känns tråkig, Wallström är så eu-kåt. Definitivt INTE Östros, där har
vi ju en riktig torrboll. Leif och Tomas är ju okej men de har ju gjort klart att de inte vill ta det jobbet.
Synd att Veronica Palm är så anonym, hon kanske hade kunnat bli nåt.
Carin Jämtin kanske.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Kortsiktigt kanske, dock inte hållbart i det långa loppet. Rätta mig om jag har fel, men hon sitter väl inte ens i riksdagen? Kan bli tufft att ha en partiordförande som inte ens kan delta i debatter i riksdagen. Dessutom fick hon väl stå tillbaka till för såväl Sahlin som Juholt 2007 respektive 2011. Att då lansera henne 2012, ca fem år efter Perssons sorti, känns lite väl ljummet och desperat.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...