Sidan 753 av 782 FörstaFörsta ... 253653703743744745746747748749750751752753754755756757758759760761762763 ... SistaSista
Resultat 11 281 till 11 295 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Det är deras ansvar för att de i flera år har pratat om hur SD måste stoppas till nästan vilket pris som helst, men när de väl för första gången får en chans att vända om en SD'are på dennes eget initiativ så vågar de inte för att deras rykte står på spel, de är alla fega lögnaktiga hycklare.
    Det går ju inte att jämföra så. Om man är emot SD:s grundvärderingar kan man motarbeta att de kommer in i riksdagen - men det betyder inte att man tror att deras partimedlemmar är "omvändbara" eller att det är möjligt att få väljarna att tro på en eventuell "omvändning".
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Det går ju inte att jämföra så. Om man är emot SD:s grundvärderingar kan man motarbeta att de kommer in i riksdagen - men det betyder inte att man tror att deras partimedlemmar är "omvändbara" eller att det är möjligt att få väljarna att tro på en eventuell "omvändning".
    Hur kan man motarbeta att de kommer in i riksdagen?

Varför inte?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Sedan kan man ju tycka att de andra partierna är lite väl rädda för att bli förknippade med SD.
    Vem vet, de kanske tror så illa om SD att de misstänker att killen har som uppdrag att infiltrera något etablerat parti ...
    Varför skulle de inte vara rädda för det? Nu förknippar nog rätt många redan m med sd, eftersom det finns många topp-sd:are med bakgrund i just m (och inte från andra partier vad jag vet) - men de vill ändå inte sänka sitt varumärke genom att låta sd:are gå åt andra hållet.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Hur kan man motarbeta att de kommer in i riksdagen?

Varför inte?
    Genom att komma in själv

Därför att det är olika problem med olika svar. Äpplen och päron. Bananer och kiwifrukter.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Genom att komma in själv

Därför att det är olika problem med olika svar. Äpplen och päron. Bananer och kiwifrukter.
    Hitills har inte riksdagspartierna gjort något alls för att förhindra SD, tvärtom, SD har ökat kraftigt pga riksdagspartiernas ovilja att ta debatten mot SD.

Det är inte äpplen och päron, vi snackar om två olika sätt att bekämpa SD, det ena funkar inte det andra är att ge fd SD-medlemmar en chans att ändra sin politik.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Hitills har inte riksdagspartierna gjort något alls för att förhindra SD, tvärtom, SD har ökat kraftigt pga riksdagspartiernas ovilja att ta debatten mot SD.

Det är inte äpplen och päron, vi snackar om två olika sätt att bekämpa SD, det ena funkar inte det andra är att ge fd SD-medlemmar en chans att ändra sin politik.
    Jag tror att sd har ökat på grund av folks benägenhet att rösta på ett sådant parti. Debatt eller inte så har de synts och övriga partier har tagit avstånd. Varför de skulle ha ökat genom sitt "martyrskap" förstår jag inte, även om de älskar att spela på det.

Man bekämpar inte sd, genom att omvända en som har hoppat av partiet. Hans väljare vill ha en annan politik så det är lite odemokratiskt att försöka få honom att rösta mot detta också.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag tror att sd har ökat på grund av folks benägenhet att rösta på ett sådant parti. Debatt eller inte så har de synts och övriga partier har tagit avstånd. Varför de skulle ha ökat genom sitt "martyrskap" förstår jag inte, även om de älskar att spela på det.

Man bekämpar inte sd, genom att omvända en som har hoppat av partiet. Hans väljare vill ha en annan politik så det är lite odemokratiskt att försöka få honom att rösta mot detta också.
    SD har ökat pga folks ignorans och okunskap, att ta debatten med SD är att upplysa folket om deras åsikter och politik, det finns egentligen ingen alls vettig anledning att inte göra det. Sedan finns det såklart folk som sympatiserar med SD's åsikter, men deras röster tar man ju knappast bort genom att ignorera partiet, hur många martyrskapröstarna är, är ju svårt att veta men jag tror absolut att de finns, det finns många faktorer som påverkar hur folk röstar.

Det enda sättet att bekämpa SD är att omvända dom, eller att döda dom. Det är inte odemokratiskt alls, vi har en representativ demokrati, ingen direktdemokrati, om det är odemokratiskt att omvända Petzäll så är det vårat parliamentariska system som är odemokratiskt. Tycker du att varje riksdagsledamots röst ska bestämmas av partiet?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

SD har ökat pga folks ignorans och okunskap, att ta debatten med SD är att upplysa folket om deras åsikter och politik, det finns egentligen ingen alls vettig anledning att inte göra det. Sedan finns det såklart folk som sympatiserar med SD's åsikter, men deras röster tar man ju knappast bort genom att ignorera partiet, hur många martyrskapröstarna är, är ju svårt att veta men jag tror absolut att de finns, det finns många faktorer som påverkar hur folk röstar.

Det enda sättet att bekämpa SD är att omvända dom, eller att döda dom. Det är inte odemokratiskt alls, vi har en representativ demokrati, ingen direktdemokrati, om det är odemokratiskt att omvända Petzäll så är det vårat parliamentariska system som är odemokratiskt. Tycker du att varje riksdagsledamots röst ska bestämmas av partiet?
    Varför debattera med sd om det alltid leder till invandrarfrågan? Som om den var så viktig som de vill hävda. De andra partierna gör andra prioriteringar - och har säkert inga illusioner om att sd skulle uppmärksammas mindre utan debatter. Medierna skriver om det som är inne och sd har lyckats göra sig inne genom att avlägsna sig tillräckligt mycket från sitt bruna förflutna. Jag håller förstås med dig om martyrskapsröstare säkert finns men så gott som alla väger nog in fler saker i hur de röstar.

Representativ demokrati. Ja, precis, och då kan inte Petzäll börja rösta tvärtemot vad han har blivit inröstat för. I en representativ demokrati är just detta odemokratiskt. Sedan kan alla förstås jobba för att värva personer runt om i samhället till sina partier men som sagt, i riksdagen blir det lite odemokratiskt - samtidigt som det i sd-fallet är taktiskt värdelöst att försöka för övriga partier, eftersom de då kommer att svärtas ned av Petzälls bakgrund i just sd (jämför om någon dopar sig, hur illa det är för den personens rykte - även om de är rena och ångrar sig senare).

Jag uppskattar att partier röstar på samma sätt - och är för övrigt mot personval. Och du?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard Amerika blir fattigt.

Än en gång en artikel om amerikanernas fattigdom (på tyska). Den mest liberala ekonomin förlorar sin bas. Kinas statskapitalismen regerar.

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soz...791996,00.html
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Lite intressant ang Amerikansk ekonomi/politik:
    http://idealistpropaganda.blogspot.c...ains-what.html
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Är det bara jag som stör mig jävligt mycket på folks reaktioner på Ganna-historian? jag menar jag är för fri invandring själv för jag tycker att det är helt befängt att regeringar ska bestämma var folk får bo, men ska vi ha en begränsad invandring så tycker jag absolut inte att de som ska få stanna är det som blir mediakända.
    Om folk seriöst vill att incidenter likt Ganna inte ska ske så får de visa för politikerna att de vill ha en fri invandring, inte bara starta facebookgruppen för enskilda fall som väljs ut av aftonbladet.
    Senast redigerat av Myrpou den 2011-10-20 klockan 17:29.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Är det bara jag som stör mig jävligt mycket på folks reaktioner på Ganna-historian? jag menar jag är för fri invandring själv för jag tycker att det är helt befängt att regeringar ska bestämma var folk får bo, men ska vi ha en begränsad invandring så tycker jag absolut inte att de som ska få stanna är det som blir mediakända.
    Om folk seriöst vill att incidenter likt Ganna inte ska ske så får de visa för politikerna att de vill ha en fri invandring, inte bara starta facebookgruppen för enskilda fall som väljs ut av aftonbladet.
    Jag undrar en annan sak. Varför blir det en jättekritik mot Ilmar Reepalus förslag om "snabba" medborgarskap som kan dras in vid grov kriminalitet - men inte mot Tobias Billströms påstående att "sista länken"-invandring skulle leda till omöjliga kostnader för Sverige? Alltså, låt de anhöriga skriva på ett avtal om att de står för vårdkostnaderna!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

moderaterna är roliga ibland..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    moderaterna är roliga ibland..
    Ja, eller hur. De tog alltså kampen mot apartheid när det begav sig. Ok, så nu vet vi
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Är det inte lite märkligt att staten skänker 100 miljoner kronor till Facebook, när regeringen alldeles nyligen vägrade ge nödlån till Saab med motiveringen att staten inte ska ha med privata företag att göra?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Sidan 753 av 782 FörstaFörsta ... 253653703743744745746747748749750751752753754755756757758759760761762763 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •