Sidan 754 av 782 FörstaFörsta ... 254654704744745746747748749750751752753754755756757758759760761762763764 ... SistaSista
Resultat 11 296 till 11 310 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Är det inte lite märkligt att staten skänker 100 miljoner kronor till Facebook, när regeringen alldeles nyligen vägrade ge nödlån till Saab med motiveringen att staten inte ska ha med privata företag att göra?
    Jag kan faktiskt ställa mig bakom det, jag ser ingen vinstpotential för staten att baila ut SAAB, det kommer bara att kosta pengar, pengarna som går till Facebooks servrar i Luleå har dock massiv potential att utveckla staden, pengarna kommer även att komma tillbaka bara av energiskatten, sedan ska man komma ihåg att Silicon Valley hade enorma statliga investeringar och se vilken succé det var, om fler stora internetbaserade företag väljer att utnyttja Luleås klimatmässigt strategiska plats för att förvara servrar så har staden en ljus framtid.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Är det bara jag som börjar bli väldigt trött på skuldkrisen? Denna skuldhalveringen för Grekland har gjort att skuldkrisen blivit påskjuten ytterligare ett år...
    Sen är jag så trött på allt tjafs mellan grekland och tyskland. "grekerna är lata" "tyskarna är nazister".
    Du och jag

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Sláinte Mhath!

Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Sen är jag så trött på allt tjafs mellan grekland och tyskland. "grekerna är lata" "tyskarna är nazister".
    Men tyvärr ligger någon sanning i det ... Den tyska ekonomin konkurrerade ut många småstaternas "egna" ekonomidrifkrafter. Och omvänd lever för många grekarna för bra i statliga sektorn (utan att skapa ekonomiska värde).
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

The rich ones are parasites and their success is self-attributed:
    http://www.monbiot.com/2011/11/07/th...ution-fallacy/

Ayn Rand failed in observing which kind of "success" neoliberalism produces.
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av hundradelssekund Visa inlägg
    The rich ones are parasites and their success is self-attributed:
    http://www.monbiot.com/2011/11/07/th...ution-fallacy/

Ayn Rand failed in observing which kind of "success" neoliberalism produces.
    Don't know if you have read the Swedish news lately, but the greedy bank directors represent this idea very well.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Så löjligt av Juholt att bojkotta SVTs debatter bara för att han måste stå bredvid Åkesson iochmed att han är i opposition. Var är det meningen att Jimmie ska stå då? i någon sorts skamvrå vid sidan av borden?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Så löjligt av Juholt att bojkotta SVTs debatter bara för att han måste stå bredvid Åkesson iochmed att han är i opposition. Var är det meningen att Jimmie ska stå då? i någon sorts skamvrå vid sidan av borden?
    Det var ju samma sak med Bengt Westerberg som gick ut ur TV-studion när Wachtmeister (Ny Demokrati) var närvarande.
    Fantastiskt moget sätt att möta nya "hot". Ibland undrar man hur det är ställt med politikernas självinsikt.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Det var ju samma sak med Bengt Westerberg som gick ut ur TV-studion när Wachtmeister (Ny Demokrati) var närvarande.
    Fantastiskt moget sätt att möta nya "hot". Ibland undrar man hur det är ställt med politikernas självinsikt.
    Det var tider det. Jag har för mig att det valet var det första jag fick rösta i.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Det bästa verktyget mot ignorans och sanningsförvrängning är debatt, riksdagspartierna slänger helt bort det, och det är sjukt.
    Bullshit man är hjälten vi inte förtjänar, men behöver.

Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ja, ödet. Det känns som om man själv var lika mogen som NyD den gången.

Myrpou, frågan är väl varför de etablerade partierna inte vågar ta en debatt med SD.
    Är det rädda för att bli betraktade som politiskt inkorrekta? (ursäkta uttrycket)
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

De är väl antagligen rädda för att förstöra sitt eget rykte, om de tar avstånd ifrån SD så har de inget att oroa sig för. S vill ta avstånd från SD och få det till att dom är med borgarna och regeringen vill tysta ned faktumet att SD röstar som dom i nästan varje fråga. Inget av riksdagspartierna bryr sig ett skit om att försöka stoppa de nationalistiska invandringsfientliga vågorna i landet.

Själv tror jag att det bara kan bli bra om SD är med i debatten, folket kommer med högsta sannolikhet att se de som oseriösa när de ska svara på andra frågor som inte rör invandringspolitiken och SD fortfarande hävdar att invandringen är problemet. Själva invandringsfrågan måste också diskuteras, om de andra partierna verkligen tycker att deras invandringspolitik är fel så måste dom ju ta debatten och berätta för folket varför den är fel, kan dom inte göra det så har väl SD rätt och resten är populism?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ja, man kan ju tycka att det inte borde vara så svårt att förklara varför SD:s invandringspolitik är fel.
    Men tydligen är de rädda för att misslyckas med det. Ungefär som om det skulle finnas en risk att de råkar hålla med SD om någon detalj och att det i så fall skulle förstoras till något kymigt värre. Politiker verkar vara sällsynt rädda för att erkänna fel eller att medge att det kan finnas något positivt hos meningsmotståndarna. Om man är så rädd blir det inte att man ger sig in i debatt, trots att man har så många trumfkort på handen. För det måste de väl ändå känna att de har!?
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag tänkte på en grej idag, har ni hört om den här nya teknologin som innebär att man kan projektera bilder på månen med hjälp av laser?

Iallafall, det är ju rätt kontroversiellt, om typ olika förtag skulle få tag på sådana, har man verkligen rätt till att förstöra månbilden med reklam etc?
    Men jag tänkte också att den skulle kunna användas till bra saker, om vi säger att endast FN får använda den, då skulle man kunna skicka ut varningssignaler, tex i händelse av tsunami, jordbävning, orkan, bombanfall etc. Eller ännu mer intressant, skicka propaganda till länder som tex Nordkorea, vi skulle kunna skicka meddelanden till Nordkoreanerna som inte regimen där kan ha någon som helst kontroll över.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag tänkte på en grej idag, har ni hört om den här nya teknologin som innebär att man kan projektera bilder på månen med hjälp av laser?

Iallafall, det är ju rätt kontroversiellt, om typ olika förtag skulle få tag på sådana, har man verkligen rätt till att förstöra månbilden med reklam etc?
    Men jag tänkte också att den skulle kunna användas till bra saker, om vi säger att endast FN får använda den, då skulle man kunna skicka ut varningssignaler, tex i händelse av tsunami, jordbävning, orkan, bombanfall etc. Eller ännu mer intressant, skicka propaganda till länder som tex Nordkorea, vi skulle kunna skicka meddelanden till Nordkoreanerna som inte regimen där kan ha någon som helst kontroll över.
    Tror inte det är möjligt. Inget jag har hört i alla fall.

Förresten, vad är det för snack om att s inte skulle vilja stå bredvid sd i en tv-debatt. Det var SVT:s uppmålning av två block som de vände sig mot - och det är ju en politisk taktikfråga om s, mp och v ska böja sig för detta och därmed ge dels borgarna (vi är på samma sida som sd), dels SVT rätt (nu har ni gått med på detta en gång, då måste ni göra det fram till valet). SVT kan göra som i tidigare valdebatter, exempelvis med Ny demokrati, där de har lottat partiernas placeringar.

En bild säger mer än tusen ord och det vet SVT och faktiskt fler än de.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Sidan 754 av 782 FörstaFörsta ... 254654704744745746747748749750751752753754755756757758759760761762763764 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •