Risken är ju att alla över partigränserna har det där avtalet, att de kan gå i pension när de fyllt 50, bara de värmt upp sin upp sin partistol i riksdagshuset tillräckligt länge. Jag vet iallafall att det har avtal med det fashionabla sjukhuset Sophiahemmet, om de skulle råka hosta till lite.
http://debatt.svt.se/2012/02/09/isabella-lowengrip-sjalvklart-ska-vi-jobba-till-75/
Varför är hon så säker på att hon kommer att kunna försörja sig när hon är 75? Om ens någon skulle vara fortsatt intresserad av henne när hon är så gammal så är det ju inte ens säkert att fenomenet att blogga ens existerar.
Sláinte Mhath!
Hon förklarar förvisso att våra arbetsuppgifter ska skifta med åren, som exemplet med målaren.
Jag tycker däremot att hela debatten är onödig, varför kan inte människor få jobba så länge de vill, bara de kan försörja sig?
Det handlar om att vi ska leva för landet och inte för oss själva, vi ska dö med stövlarna på.
Isabella verkar också tro att majoriteten lever tills de är 100 år, om det ändå vore så väl!
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Jag fattar inte varför diskussionen alltid måste gå i den här riktningen. Tycker själv också att 75 låter idiotiskt, men vad har hans personliga ekonomi med det hela att göra? Mannen jobbar typ 70 timmar i veckan, de flesta med heltidsjobb 35-40. Det är klart att han tjänar bättre än genomsnitt, och därför skulle han också kunna gå i pension tidigare ja. Han har redan sagt att han inte ska, men han kan. Men är det där seriöst ett vettigt argument i diskussionen om pensionsålder?
Förstår dock aldrig varför de gamla måste fortsätta jobba tills de dör, medan de unga knappt kan hitta något jobb alls. Även om man har bra utbildning så är arbetsmarknaden i Sverige usel.
Det är lätt att hitta idioter hos motståndarlaget utifrån sin egen identitet utan att göra en grundlig genomgång av för- och nackdelar med den berörda tankegången. Känns bra för egot.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
"Man har rätt att börja ta ut allmän pension redan vid 61 år, men samtidigt också rätt att få arbeta kvar till 67 år." // wikipedia
Annars är det upp till ens arbetsgivare!![]()
Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.
Å andra sidan lär väl LAS försvinna inom en snar framtid om den här regeringen får fortsätta...
EDIT: Jag fuckade upp inlägget, Hans Rosling säger i själva verket motsatsen till det jag skrev, jag läste fel. Andelen svenskar som är 24-65 kommer att öka (från 34% till 53% 2050), därför större möjlighet till att folk går tidigt i pension.
Senast redigerat av Myrpou den 2012-02-12 klockan 18:01.
Sláinte Mhath!
Sådana här artiklar gör mig upprörd och bekräftar många av de fördomar jag har om människor.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/me...ut_6861775.svd
Kräver kanske inte någon politisk diskussion, men lite reflektion kan aldrig skada.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Jag hoppas att oppositionen avsätter Ulf Kristersson. I en demokrati ska man följa riksdagens beslut och det har inte Kristersson gjort. Har Kristersson glömt att Sverige styrs av en (m)inoritetsregering? Det är alldeles för långt att vänta till 2014 innan sjukförsäkringsreglerna kan ändras.
Du och jag ☠