Sidan 758 av 782 FörstaFörsta ... 258658708748749750751752753754755756757758759760761762763764765766767768 ... SistaSista
Resultat 11 356 till 11 370 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av K.Engdahl Visa inlägg
    Så jävla sjukt, lille Fredrik kan dra sig tillbaka vid 50 men tycker att det är rimligt att andra ska jobba tills de dör.
    Det är så härligt med valfrihet!
    Visst är det

K.Engdahl
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Visst är det
    Sådan jävla idioti. Men man får väl hoppas att han hinner vräka ur sig fler dumma förslag så att
    folk tar sig i kragen och slutar rösta på alliansen. 2014 får han se sig om efter nytt jobb. Hoppas
    jag.

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Sådan jävla idioti. Men man får väl hoppas att han hinner vräka ur sig fler dumma förslag så att
    folk tar sig i kragen och slutar rösta på alliansen. 2014 får han se sig om efter nytt jobb. Hoppas
    jag.
    Risken är ju att alla över partigränserna har det där avtalet, att de kan gå i pension när de fyllt 50, bara de värmt upp sin upp sin partistol i riksdagshuset tillräckligt länge. Jag vet iallafall att det har avtal med det fashionabla sjukhuset Sophiahemmet, om de skulle råka hosta till lite.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

http://debatt.svt.se/2012/02/09/isabella-lowengrip-sjalvklart-ska-vi-jobba-till-75/

V
    arför är hon så säker på att hon kommer att kunna försörja sig när hon är 75? Om ens någon skulle vara fortsatt intresserad av henne när hon är så gammal så är det ju inte ens säkert att fenomenet att blogga ens existerar.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Hon förklarar förvisso att våra arbetsuppgifter ska skifta med åren, som exemplet med målaren.
    Jag tycker däremot att hela debatten är onödig, varför kan inte människor få jobba så länge de vill, bara de kan försörja sig?
    Det handlar om att vi ska leva för landet och inte för oss själva, vi ska dö med stövlarna på.
    Isabella verkar också tro att majoriteten lever tills de är 100 år, om det ändå vore så väl!
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Så jävla sjukt, lille Fredrik kan dra sig tillbaka vid 50 men tycker att det är rimligt att andra ska jobba tills de dör.
    Det är så härligt med valfrihet!
    Jag fattar inte varför diskussionen alltid måste gå i den här riktningen. Tycker själv också att 75 låter idiotiskt, men vad har hans personliga ekonomi med det hela att göra? Mannen jobbar typ 70 timmar i veckan, de flesta med heltidsjobb 35-40. Det är klart att han tjänar bättre än genomsnitt, och därför skulle han också kunna gå i pension tidigare ja. Han har redan sagt att han inte ska, men han kan. Men är det där seriöst ett vettigt argument i diskussionen om pensionsålder?

Förstår dock aldrig varför de gamla måste fortsätta jobba tills de dör, medan de unga knappt kan hitta något jobb alls. Även om man har bra utbildning så är arbetsmarknaden i Sverige usel.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Det är lätt att hitta idioter hos motståndarlaget utifrån sin egen identitet utan att göra en grundlig genomgång av för- och nackdelar med den berörda tankegången. Känns bra för egot.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Jag tycker däremot att hela debatten är onödig, varför kan inte människor få jobba så länge de vill, bara de kan försörja sig?
    Får man inte fortsätta jobba efter 65 idag menar du?

Sen undrar jag om staten går in med försörjningsstöd om man inte lyckas hitta ett lugnare jobb vid 50? Eller skickas man in i någon åtgärd och får sortera sugrör tills man blir 75 då?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

"Man har rätt att börja ta ut allmän pension redan vid 61 år, men samtidigt också rätt att få arbeta kvar till 67 år." // wikipedia

Annars är det upp till ens arbetsgivare!
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    "Man har rätt att börja ta ut allmän pension redan vid 61 år, men samtidigt också rätt att få arbeta kvar till 67 år." // wikipedia

Annars är det upp till ens arbetsgivare!
    Absolut. LAS gäller fram tills man blir 67. Men man får ju fortfarande starta eget för det
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Å andra sidan lär väl LAS försvinna inom en snar framtid om den här regeringen får fortsätta...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

EDIT: Jag fuckade upp inlägget, Hans Rosling säger i själva verket motsatsen till det jag skrev, jag läste fel. Andelen svenskar som är 24-65 kommer att öka (från 34% till 53% 2050), därför större möjlighet till att folk går tidigt i pension.
    Senast redigerat av Myrpou den 2012-02-12 klockan 18:01.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Sådana här artiklar gör mig upprörd och bekräftar många av de fördomar jag har om människor.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/me...ut_6861775.svd

Kräver kanske inte någon politisk diskussion, men lite reflektion kan aldrig skada.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Jag hoppas att oppositionen avsätter Ulf Kristersson. I en demokrati ska man följa riksdagens beslut och det har inte Kristersson gjort. Har Kristersson glömt att Sverige styrs av en (m)inoritetsregering? Det är alldeles för långt att vänta till 2014 innan sjukförsäkringsreglerna kan ändras.
    Du och jag

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Jag hoppas att oppositionen avsätter Ulf Kristersson. I en demokrati ska man följa riksdagens beslut och det har inte Kristersson gjort. Har Kristersson glömt att Sverige styrs av en (m)inoritetsregering? Det är alldeles för långt att vänta till 2014 innan sjukförsäkringsreglerna kan ändras.
    Om vi uppfann en tidsmaskin och hämtade hit Per Albin Hansson så han fick se hur Sverige såg ut idag så skulle han komma med i guiness rekordbok som världens äldsta man med åldern 127 år.
    Sláinte Mhath!

Sidan 758 av 782 FörstaFörsta ... 258658708748749750751752753754755756757758759760761762763764765766767768 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •