Sidan 752 av 782 FörstaFörsta ... 252652702742743744745746747748749750751752753754755756757758759760761762 ... SistaSista
Resultat 11 266 till 11 280 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Nej, det är den inte.
    Okej, hehe, var tvungen att kolla Men förespråkar du kapitalism eller fri ekonomi då?

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Okej, hehe, var tvungen att kolla Men förespråkar du kapitalism eller fri ekonomi då?
    ; )

En fri ekonomi!
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Inte undra på att skatterna blir höga när en avhoppad politiker ska få 60000+ per månad i tre år efter avhoppet ...
    Men det är ju okej, för vi kan ju alltid ta ut mer skatt.
    Skatt är bara bra.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Inte undra på att skatterna blir höga när en avhoppad politiker ska få 60000+ per månad i tre år efter avhoppet ...
    Men det är ju okej, för vi kan ju alltid ta ut mer skatt.
    Skatt är bara bra.
    Det där är så bisarrt som det kan bli..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Varför vill inget parti sammarbeta med Petzäll? Om man får en chans att vända om en före detta SD'are, varför i helvete tar man då inte den? det tycker jag är ett tydligt tecken på att riksdagspartiernas egna rykte är det viktigaste för dem, snacket om att dom vill stoppa den högerextrema vågen är totalt nonsens.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Varför vill inget parti sammarbeta med Petzäll? Om man får en chans att vända om en före detta SD'are, varför i helvete tar man då inte den? det tycker jag är ett tydligt tecken på att riksdagspartiernas egna rykte är det viktigaste för dem, snacket om att dom vill stoppa den högerextrema vågen är totalt nonsens.
    Varför skulle de ta in just Petzäll? Det finns säkert många knarkare i de egna leden ...
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Varför skulle de ta in just Petzäll? Det finns säkert många knarkare i de egna leden ...
    Petzäll är den enda partilösa riksdagsledamoten så jag fattar inte vad du pratar om, vad har hans missbruk med något att göra?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Petzäll är den enda partilösa riksdagsledamoten så jag fattar inte vad du pratar om, vad har hans missbruk med något att göra?
    Så du menar att han har sin post i riksdagen och därmed kan hoppa in och börja rösta på samma linje som ett annat parti istället? (en extra röst fram till nästa val med andra ord?)
    Jag tänkte mer på hur det fungerar vid valtillfällena, ser inte riktigt varför ett annat parti skulle ta in just honom som riksdagskandidat.
    Jag tror inte att missbruket är något som uppskattas av det eventuella nya partiet.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Så du menar att han har sin post i riksdagen och därmed kan hoppa in och börja rösta på samma linje som ett annat parti istället? (en extra röst fram till nästa val med andra ord?)
    Jag tänkte mer på hur det fungerar vid valtillfällena, ser inte riktigt varför ett annat parti skulle ta in just honom som riksdagskandidat.
    Jag tror inte att missbruket är något som uppskattas av det eventuella nya partiet.
    Ja.
    Nej inte vid valtillfällena, men just nu, han ska ju sitta där i tre år till, det vore ju logiskt om några partier försökte värva honom, han har ju öppnat upp för samtal med samtliga partier men ingen vill ha honom.
    Jag ser inte vad hans missbruk har med dom att göra, förresten så är det inte pga av hans missbruk som de inte vill ha honom, deras anledning är att han är fd SD, vilket är fel tycker jag.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Ja.
    Nej inte vid valtillfällena, men just nu, han ska ju sitta där i tre år till, det vore ju logiskt om några partier försökte värva honom, han har ju öppnat upp för samtal med samtliga partier men ingen vill ha honom.
    Jag ser inte vad hans missbruk har med dom att göra, förresten så är det inte pga av hans missbruk som de inte vill ha honom, deras anledning är att han är fd SD, vilket är fel tycker jag.
    Inget av de andra partierna delar sd:s grundvärderingar och därför kräver (som du sa) att de dels "omvänder" Petzäll och dels får väljarna att förstå att han verkligen är "omvänd" - två tämligen svåra uppgifter, oavsett parti.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Inget av de andra partierna delar sd:s grundvärderingar och därför kräver (som du sa) att de dels "omvänder" Petzäll och dels får väljarna att förstå att han verkligen är "omvänd" - två tämligen svåra uppgifter, oavsett parti.
    Svårt? ja kanske, men det är så man bekämpar extremism, med diskussion och övertalning, inte genom att frysa ut och tysta ned dom.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Sedan kan man ju tycka att de andra partierna är lite väl rädda för att bli förknippade med SD.
    Vem vet, de kanske tror så illa om SD att de misstänker att killen har som uppdrag att infiltrera något etablerat parti ...
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Svårt? ja kanske, men det är så man bekämpar extremism, med diskussion och övertalning, inte genom att frysa ut och tysta ned dom.
    Är inte det mer han (och hans tidigare väljares) problem hur intressant han är för andra partier? Jag förstår inte riktigt varför du tycker att hela riksdagen ska ansvara för hans "omvändning" på något sätt.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Är inte det mer han (och hans tidigare väljares) problem hur intressant han är för andra partier? Jag förstår inte riktigt varför du tycker att hela riksdagen ska ansvara för hans "omvändning" på något sätt.
    Det är deras ansvar för att de i flera år har pratat om hur SD måste stoppas till nästan vilket pris som helst, men när de väl för första gången får en chans att vända om en SD'are på dennes eget initiativ så vågar de inte för att deras rykte står på spel, de är alla fega lögnaktiga hycklare.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Sedan kan man ju tycka att de andra partierna är lite väl rädda för att bli förknippade med SD.
    Vem vet, de kanske tror så illa om SD att de misstänker att killen har som uppdrag att infiltrera något etablerat parti ...
    Antagligen är det därför ja, det är det jag tycker är fegt.
    Vad kan en infiltratör göra i ett riksdagsparti?
    Sláinte Mhath!

Sidan 752 av 782 FörstaFörsta ... 252652702742743744745746747748749750751752753754755756757758759760761762 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •