Inte undra på att skatterna blir höga när en avhoppad politiker ska få 60000+ per månad i tre år efter avhoppet ...
Men det är ju okej, för vi kan ju alltid ta ut mer skatt.
Skatt är bara bra.![]()
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Varför vill inget parti sammarbeta med Petzäll? Om man får en chans att vända om en före detta SD'are, varför i helvete tar man då inte den? det tycker jag är ett tydligt tecken på att riksdagspartiernas egna rykte är det viktigaste för dem, snacket om att dom vill stoppa den högerextrema vågen är totalt nonsens.
Sláinte Mhath!
Så du menar att han har sin post i riksdagen och därmed kan hoppa in och börja rösta på samma linje som ett annat parti istället? (en extra röst fram till nästa val med andra ord?)
Jag tänkte mer på hur det fungerar vid valtillfällena, ser inte riktigt varför ett annat parti skulle ta in just honom som riksdagskandidat.
Jag tror inte att missbruket är något som uppskattas av det eventuella nya partiet.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Ja.
Nej inte vid valtillfällena, men just nu, han ska ju sitta där i tre år till, det vore ju logiskt om några partier försökte värva honom, han har ju öppnat upp för samtal med samtliga partier men ingen vill ha honom.
Jag ser inte vad hans missbruk har med dom att göra, förresten så är det inte pga av hans missbruk som de inte vill ha honom, deras anledning är att han är fd SD, vilket är fel tycker jag.
Sláinte Mhath!
Sedan kan man ju tycka att de andra partierna är lite väl rädda för att bli förknippade med SD.
Vem vet, de kanske tror så illa om SD att de misstänker att killen har som uppdrag att infiltrera något etablerat parti ...
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Det är deras ansvar för att de i flera år har pratat om hur SD måste stoppas till nästan vilket pris som helst, men när de väl för första gången får en chans att vända om en SD'are på dennes eget initiativ så vågar de inte för att deras rykte står på spel, de är alla fega lögnaktiga hycklare.
Sláinte Mhath!