Ämne: Politik

Erfaren medlem __Sjufyrasjus avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Nej jag tror inte på det själv. Man får försöka så gott man kan. Jag förstår hur du tänker, det är ju verkligheten.
    Precis, du har ju rätt om att det vore bättre om vi inte var så beroende av dyra onödiga materiella prylar men nej det finns inget att göra åt saken = En ganska onödig diskussion egentligen
    Du är musiken

Blogg

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zimme Visa inlägg
    Meh. Medmänsklig du är då som inte köper TVn som Olof53 har byggt. Han kommer ju inte få behålla sitt jobb om ingen köper det han tillverkar.
    Haha där fick du mig allt.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av __Sjufyrasju Visa inlägg
    Precis, du har ju rätt om att det vore bättre om vi inte var så beroende av dyra onödiga materiella prylar men nej det finns inget att göra åt saken = En ganska onödig diskussion egentligen
    Ja exakt. Så är det bara Hehe mycket...
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zimme Visa inlägg
    Meh. Medmänsklig du är då som inte köper TVn som Olof53 har byggt. Han kommer ju inte få behålla sitt jobb om ingen köper det han tillverkar.
    Tjing. Helt rätt.

Funderade på det där tidigare: om man nu är "god" när man gör saker för andra, varför skulle då inte ett liberalt samhälle vara det mest goda? Där får man ju tillgång till rikedom just genom att erbjuda andra människor värden i utbyte, exempelvis när man jobbar. Tycker man på allvar att just sådana gärningar, när man skapar värden åt andra, är goda så borde man vara liberal, och inte förespråka höga bidrag som ju bygger på att den som tar emot inte erbjuder "givaren" något i utbyte.
    Citat Ursprungligen postat av __Sjufyrasju Visa inlägg
    Ingen är "beroende" av en 52-tums-TV, men vad säger det egentligen? Absolut ingenting. Människan har i västvärlden lyckats undvika svält och misär, det mest grundläggande finns alltid tillgängligt, och varför då sätta sig ned och vara nöjd? Varför inte försöka vidareutveckla rikedomen? Jag fattar inte poängen med att klaga på att folk vill ha det lite bättre, vad är det för fel i det?

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Ingen är "beroende" av en 52-tums-TV, men vad säger det egentligen? Absolut ingenting. Människan har i västvärlden lyckats undvika svält och misär, det mest grundläggande finns alltid tillgängligt, och varför då sätta sig ned och vara nöjd? Varför inte försöka vidareutveckla rikedomen? Jag fattar inte poängen med att klaga på att folk vill ha det lite bättre, vad är det för fel i det?
    Vi kanske skulle satsa lite mer på att alla skulle ha det någorlunda istället. Entreprenör-Oskar.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Vi kanske skulle satsa lite mer på att alla skulle ha det någorlunda istället. Entreprenör-Oskar.
    Satsa på du, men tro inte att du får använda mina pengar. Hur skulle du "satsa" för att alla fattiga afrikaner skulle få det bättre?

Och igen, samma argument, samma moral: jag ska inte få jobba för min egen lycka, utan borde jobba för andras och offra mig själv.

Varför?

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Satsa på du, men tro inte att du får använda mina pengar. Hur skulle du "satsa" för att alla fattiga afrikaner skulle få det bättre?
    Jag är politisk okunnig och lämnar det till de som kan det. Afrika skulle begränsa sin population, varför skaffar de fem barn när de lever i misär? Det har funnits begränsningar i Kina om jag inte minns fel, så det funkar uppenbarligen.

Det är något som för med sig en mängd problem, det faktum att jorden blir överbefolkad.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag är politisk okunnig och lämnar det till de som kan det. Afrika skulle begränsa sin population, varför skaffar de fem barn när de lever i misär? Det har funnits begränsningar i Kina om jag inte minns fel, så det funkar uppenbarligen.

Det är något som för med sig en mängd problem, det faktum att jorden blir överbefolkad.
    Jorden kan nog inte bli överbefolkad.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jorden kan nog inte bli överbefolkad.
    Hur menar du? Skulle vi utplåna varandra, pandemier innan dess? Eller vad menar du?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

har gått med i liberala ungdomsförbundet nu : ) känns bra

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Anna.92 Visa inlägg
    har gått med i liberala ungdomsförbundet nu : ) känns bra
    Nej, det känns inte bra

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Nej, det känns inte bra
    det är så jävla värt, min lärare tipsade mig om det eftersom jag är liberal och ja, helt lovely

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Hur menar du? Skulle vi utplåna varandra, pandemier innan dess? Eller vad menar du?
    Nej vi utvecklar hela tiden ny teknologi som låter oss överleva i större mängder.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Nej vi utvecklar hela tiden ny teknologi som låter oss överleva i större mängder.
    Så du tror på den teknologiska utvecklingen. Jag undrar ja.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Så du tror på den teknologiska utvecklingen. Jag undrar ja.
    Jag tror på människan.
    Sláinte Mhath!

Sidan 258 av 782 FörstaFörsta ... 158208248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268308358758 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •