Ämne: Politik

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Inte? . . .
    Well, i 50 % av fallen. Hon menar att bin Laden skulle ha haft rätten att få vara oskyldig tills motsatsen bevisats, men tvekar inte att direkt mena att USA's insats var ett mord. Själv anser jag att bin Laden borde ha fått en rättegång om det hade varit möjligt, men jag menar att det är fel att avfärda insatsen som ett mord.

Ser du inkonsekvensen?
    Mr Orange

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Well, i 50 % av fallen. Hon menar att bin Laden skulle ha haft rätten att få vara oskyldig tills motsatsen bevisats, men tvekar inte att direkt mena att USA's insats var ett mord. Själv anser jag att bin Laden borde ha fått en rättegång om det hade varit möjligt, men jag menar att det är fel att avfärda insatsen som ett mord.

Ser du inkonsekvensen?
    Hon säger inte att det var mord. Rubriken sätter man aldrig själv. (Och i annat fall skulle hon säkert skriva det i brödtexten också)

http://www.newsmill.se/artikel/2011/...et-p-bin-ladin
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Precis tvärtom ju. Hon ser ju bin Ladin som värd en rättegång precis som alla andra misstänkta brottslingar.
    Kom på att Jago antagligen syftade på hur hon beskriver det som ett mord.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Då tycker jag att du lägger ord i hennes mun. Hon resonerar kring vad som hade varit mer korrekt, än att de som de nu gjorde, avsiktligt eller inte, dödade bin Ladin. Häng sedan inte upp dig på rubrik för den har hon sannolikt inte konstruerat själv!

Jag tycker inte att hon anklagar någon utom de liberaler som hon upplever jublar över att OBL dog i aktionen.
    Jag tycker mer att jag citerar hennes text än lägger ord i hennes mun.

Vilka fler ska diskvalificeras från rättssystemets prövning för att de erkänt?
    Låt inte liberalernas kritik mot brott mot mänskliga rättigheter tystna bara för att människan i det här fallet verkar vara av den värsta sorten.
    Framförallt är det oroväckande att så många liberaler hyllar aktionen. Vem står upp för mänskliga rättigheter om inte vi gör det?
    Mr Orange

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Hur exakt menar du, Oktjabrj, att hon inte uttryckligen säger att USA utförde en moraliskt vidrig insats utan att ha några som helst bevis för det?

Var säger hon att hon menar att det är omöjligt att med dagens information bedöma huruvida det var ett mord eller ett dödande i självförsvar under en militär insats?
    Mr Orange

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag tycker mer att jag citerar hennes text än lägger ord i hennes mun.
    Det där är ju sant, det hon säger. Han har diskvalificerats, genom att han dödades, avsiktligt eller inte. Tyck gärna att ordvalet var konstigt - men det är rätt tydligt att hon talar om att man ska hylla rättssamhällets principer - och inte diskutabelt dödande.

Egentligen gör du en halmgubbe av det hon säger. Det är klart att hon inte säger att hon vet att det var en planerad avrättning.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Hur exakt menar du, Oktjabrj, att hon inte uttryckligen säger att USA utförde en moraliskt vidrig insats utan att ha några som helst bevis för det?

Var säger hon att hon menar att det är omöjligt att med dagens information bedöma huruvida det var ett mord eller ett dödande i självförsvar under en militär insats?
    Hon säger inget till eller från i den frågan, eftersom den inte är huvudpoängen i hennes artikel. Är det så enkelt som att du (och kanske Adam och Oskar) misstolkar hennes avsikter för att ni kanske tvivlar på hennes intelligens?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Det där är ju sant, det hon säger. Han har diskvalificerats, genom att han dödades, avsiktligt eller inte. Tyck gärna att ordvalet var konstigt - men det är rätt tydligt att hon talar om att man ska hylla rättssamhällets principer - och inte diskutabelt dödande.

Egentligen gör du en halmgubbe av det hon säger. Det är klart att hon inte säger att hon vet att det var en planerad avrättning.
    Ok, då har vi klargjort att det inte är jag som lägger ord i hennes mun.
    Mr Orange

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Hon säger inget till eller från i den frågan, eftersom den inte är huvudpoängen i hennes artikel. Är det så enkelt som att du (och kanske Adam och Oskar) misstolkar hennes avsikter för att ni tvivlar på hennes intelligens?
    Japp, jag hatar kvinnor och framförallt liberaler. För att ha nyss anklagat mig för att lägga ord i hennes mun så är du rätt villig att lägga dem i min mun.
    Mr Orange

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Fint, du märker ord. ; ) Jag funderade på om jag skulle skriva att du lägger "tankar i hennes mun" men bestämde mig för att skriva "ord" för att det är så man brukar uttrycka det. Det jag menade var inte att du hade läst fel utan att din slutsats var konstig - det sista du fick till om att hon enligt dig verkade döma några innan de har dömts.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Japp, jag hatar kvinnor och framförallt liberaler. För att ha nyss anklagat mig för att lägga ord i hennes mun så är du rätt villig att lägga dem i min mun.
    Nej, det har jag inte gjort. Det var en fråga. Ni tre har säkert helt skilda anledningar till att ni stör er på artikeln - och det är en sidofråga men jag kunde inte låta bli att undra.

Förresten hann du svara innan jag la till ett "kanske" i mitt inlägg: jag ville förtydliga att jag inte vet om ni trodde att hon var dum i huvet. Det är bäst att klargöra det för annars kanske ni tror att jag är helt bakom flötet.
    Senast redigerat av Oktjabrj den 2011-05-03 klockan 23:20.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

Om bin Laden skjutits ihjäl oväpnad så var det - juristiskt sett - ett dråp.
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av hundradelssekund Visa inlägg
    Ja, jag skulle också säga det. Om man ser det som en polisinsats så var det i så fall övervåld - och då kan man säkert döma "poliserna" för dråp. Om man ser det som en militär insats, så ... ja, varför skulle man göra en militär insats mot en misstänkt terrorist som är utan armé?
    Senast redigerat av Oktjabrj den 2011-05-03 klockan 23:26.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

Citat Ursprungligen postat av hundradelssekund Visa inlägg
    Hur säker är du på det här?

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Fint, du märker ord. ; ) Jag funderade på om jag skulle skriva att du lägger "tankar i hennes mun" men bestämde mig för att skriva "ord" för att det är så man brukar uttrycka det. Det jag menade var inte att du hade läst fel utan att din slutsats var konstig - det sista du fick till om att hon enligt dig verkade döma några innan de har dömts.
    Ok, jag skulle ha fetstilat.

Eller hur? Jag citerar, du "tolkar". Utifrån det som vi båda har citerat ur texten, dvs det jag har citerat, så har jag svårt att se att det är jag som lägger ord i munnen på henne.
    Mr Orange

Sidan 718 av 782 FörstaFörsta ... 218618668708709710711712713714715716717718719720721722723724725726727728768 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •