Ämne: Politik

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Okej? Ingen aning om vad du vill säga med detta.
    Att du inte hade något vettigt att komma med.

Det är inga bloggar, det är artiklar och böcker, och Jämlikhetsandens författare har inte bemött nånting av det. Du påstod därtill felaktigt att jag argumenterade för att klyftorna inte har ökat, så be nu om ursäkt för den lögnen.
    -.-

Vilket intressant avslöjande: jag debatterar för att jag tror att jag har rätt. Det måste jag vara ensam i världen om!
    Jag vet att du aldrig kommer att förstå det jag skrev här.

Tycker någon att du är koko bello? Jag tror inte att ett overkill-inlägg som det här kommer att avhjälpa det.

Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Finns det så här i efterhand något positivt att säga om Sovjetunionen?

Jag har en vän som på fullt allvar hävdar att Sovjetunionen var ett bra samhälle att leva i då han menar att alla hade jobb och därmed en social trygghet. Jag är mycket skeptisk till att sysselsättningen verkligen ska ha varit så hög och produktiviteten var iaf total katastrof. Alla andra nackdelar med Sovjet är allmänt kända men fanns det några positiva sidor som vi inte känner till?
    Mer jämlik välfärd hade de i alla fall. Det mesta gick framåt i Sovjet med modernisering och teknik - i alla fall till stagnationen på 70-talet - så folk hade en hel del att vara stolta över också.

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Avsättningen av tsaren.
    Den skedde vid februari-, inte oktoberrevolutionen. De var samma år men det var bara den sistnämnda som var kommunistisk. (Sovjetunionen bildades för övrigt några år senare.)
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Jag vet att du aldrig kommer att förstå det jag skrev här.
    Jag fattar alldeles utmärkt. Du är arg över att du inte kan övertala mig om att du har rätt, och ditt bästa motargument är att jag tror att jag har rätt. Alltså: jag är helt tossig som tror att jag har rätt och ännu mer tossig som försöker övertyga dig om att jag har rätt. Alltså försöker du övertyga mig om att jag har fel och att du har rätt, genom att säga "du tror att du har rätt", men det funkar inte eftersom jag tror att jag har rätt!

Att du återigen ignorerade frågorna som hörde till själva diskussionen (som du startade) tar jag som ännu ett i den långa raden av bevis för att du är den näst sämsta debattören i den här tråden, nånsin.

Igen:

1. Varför [av vilken anledning] anser du att klyftorna i Stockholm har ökat?

2. Vad anser du att man ska göra åt problemet?

3. Vad säger du om min analys av hur en ständigt höjd kunskapsnivå i samhället naturligt leder till större klyftor mellan de som kan och de som inte kan?

4. På vilket sätt har de som kritiserar boken Jämlikhetsanden fel?

5. Om vi utgår ifrån att minskade klyftor i enlighet med bokens tes är "bäst för alla", gäller då samma sak för eliminerade klyftor? Om ja: varför? Om nej: varför inte?

6. Har jag rätt eller fel i min analys av vilken politik man måste använda för att eliminera klyftor?

7. Vad ger dig rätten att bestämma för min räkning vad som är bäst för mig?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

-.-..........
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

-.-..........
    Som läsare av den här tråden är det smått pinsamt att se hur du uppför dig. Är det så svårt att bara svara på frågorna? Ja, tydligen.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Som läsare av den här tråden är det smått pinsamt att se hur du uppför dig. Är det så svårt att bara svara på frågorna? Ja, tydligen.
    Eh, har du inte mer att tillföra i den här tråden? Kanske onödigt att skriva här i så fall.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Crapper: http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=8716
    och om du vill vara kvar i den här tråden, kan jag rekommendera det här:
    http://forumet.kent.nu/showpost.php?...ostcount=10216
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Eh, har du inte mer att tillföra i den här tråden? Kanske onödigt att skriva här i så fall.
    Diskussionsmässigt har jag inte mycket att tillföra nej, men jag tycker det är intressant att läsa här. Du gör dock att intresset sjunker och därför reagerar jag.

Tycker du själv att du tillför något just nu?

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Du kan ju börja med att kliva upp ur sandlådan och möta Oskars frågor tex.
    Jävligt pinsamt som David skrev.

Kunde ha blivit en intressant diskussion, att få läsa orsaker och uppfattningar kring frågan från båda "lägren"

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Lite ironiskt om Oskar kallar mig för troll men inte er, david_h och crapper.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Lite ironiskt om Oskar kallar mig för troll men inte er, david_h och crapper.
    Haha, allvarligt? Vad är problemet? Varför är jag helt plötsligt ett troll? Det enda jag gjort var att be dig höja nivån lite, att svara på Oskars frågor och då är jag alltså ett troll?
    Herregud, du är ju pinsam! Årets forumit, my ass!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Haha, allvarligt? Vad är problemet? Varför är jag helt plötsligt ett troll? Det enda jag gjort var att be dig höja nivån lite, att svara på Oskars frågor och då är jag alltså ett troll?
    Herregud, du är ju pinsam! Årets forumit, my ass!
    Varje gång du kommer med ett meningslöst inlägg till i den här tråden - och du fortsätter så länge du får uppmärksamhet - bekräftar du just detta, att du är ett troll.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Varje gång du kommer med ett meningslöst inlägg till i den här tråden - och du fortsätter så länge du får uppmärksamhet - bekräftar du just detta, att du är ett troll.
    Okej, sista inlägget från min sida i fallet (sorry alla andra för OT).

Det är DIN definition av meningslöst men jag är gaaaaanska säker på att de flesta andra tycker det är bra att någon går in och markerar mot hur du uppför dig just nu. Inte meninglöst från min sida med andra ord.

Oskar vill diskutera med dig men det enda du har att komma med är -.- och det är inte meninglöst menar du?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Okej, sista inlägget från min sida i fallet (sorry alla andra för OT).

Det är DIN definition av meningslöst men jag är gaaaaanska säker på att de flesta andra tycker det är bra att någon går in och markerar mot hur du uppför dig just nu. Inte meninglöst från min sida med andra ord.

Oskar vill diskutera med dig men det enda du har att komma med är -.- och det är inte meninglöst menar du?
    Spelar ingen roll vad du tror om andras läsförmåga. Du har tydligen inte läst det jag har skrivit och inte heller insett att det bara är rent struntprat från Oskars sida, som jag har svarat så där koncist på.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

En väldigt uppenbar brist när man påstår att ojämlikhet leder till samhällsproblem är om man kollar på gini-koefficienten för Danderyd som är 0,503. Dvs, högst i Sthlm och jämförbar med bl.a. Swaziland som är ett av Afrikas fattigaste länder.

I artikeln som Oktjabrj menades slumbildning och andra sociala problem som en av riskerna med ojämlikhet men precis som de menar i artikeln och även i artiklarna som Oskar länkade så är det inte bara inkomstklyftor som genererar social problematik. Dvs, Danderyd har inget våldsamt problem med sina slumområden och gängkrig.

Edit: Såg att jag hade lyckats skriva jävligt fult. (Dvs följt av komma ser inte bra ut, och är dessutom fel)
    Mr Orange

Sidan 674 av 782 FörstaFörsta ... 174574624664665666667668669670671672673674675676677678679680681682683684724774 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •