Ämne: Politik

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    <3 Folkpartiet.

"Fan hur kan vi göra en affisch som handlar om språkprovet utan att verka sverigedemokratiga, ja vi slänger in en bild på Nyamko Sabuni eller vad hon heter."
    Ja, en invandrare som blivit väl integrerad i samhället. Det är ju bra.

Nyamko Sabuni står det ju också på affischen, tur att man lärt sig läsa.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

<3 Folkpartiet.

"Fan hur kan vi göra en affisch som handlar om språkprovet utan att verka sverigedemokratiga, ja vi slänger in en bild på Nyamko Sabuni eller vad hon heter."
    det jag gillar med henne är att hon vill att invandrare ska få lägre betalda jobb och kortare föräldraledighet. sen har fp fräckheten att kalla sig liberala men vill ändå tvinga föräldrar till "stökiga" barn att vara i skolan

Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

En punkt där alliansen vinner över de rödgröna är när dom rödgröna vill införa kvotering och skit, jag fattar inte att man kan vara för det.
    fast moderaterna vill också ha kvotering? håller med om att kvotering är förkastligt

http://www.va.se/nyheter/2010/01/20/...iebolagslagen/

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

http://www.svd.se/opinion/kolumniste...en_5177219.svd

Man måste älska kulturvänstern: här visar det sig att luftkonditioneringen bara är en konspiration för att göra folk mer lönsamma! Ack ack.

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Östros kallade precis 90 talisterna för en fin ungdomsgeneration.
    Dör av skratt.

Agressiva, själviska, korttänkande slynglar som inte kan stava eller räkna ut 50-5...

...Där har man effekten av svenska skolan 1994-2006. "fin ungdomsgeneration".

No offence.
    Hur skulle det vara "no offence". Kom på att jag är inte 90-talist, men nog gick jag i skolan 94-2006 och är nöjd med min skolgång.
    Mr Orange

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Hur skulle det vara "no offence". Kom på att jag är inte 90-talist, men nog gick jag i skolan 94-2006 och är nöjd med min skolgång.
    I Sverige får man inte säga till någon annan att han eller hon är dålig på något, för då är man en ond nyliberal som inte tror på alla människors lika värde.

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    I Sverige får man inte säga till någon annan att han eller hon är dålig på något, för då är man en ond nyliberal som inte tror på alla människors lika värde.
    Vet inte om svenska skolan har blivit sämre under 90-talet, däremot har den tappat mot omvärlden. Nån som vet om den har blivit sämre, jämfört med tidigare svenska generationer?
    Mr Orange

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Det gjorde jag med. Jag har väl i princip ingenting att klaga på där.

Vet inte om svenska skolan har blivit sämre under 90-talet, däremot har den tappat mot omvärlden. Nån som vet om den har blivit sämre, jämfört med tidigare svenska generationer?
    Det beror på vilka saker man jämför. Utan-till-kunskaper är inte något som uppmuntras i den svenska skolan längre - och det är både bra och dåligt.
    Senast redigerat av Oktjabrj den 2010-08-24 klockan 20:10.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Det skulle inte förvåna mig, men jag är inte säker. Viktigast är väl attityden till kunskap som har förändrats i fel riktning. Helst ska man bara veta hur man gör för att rösta på rätt parti så att staten kan ta hand om en.

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det skulle inte förvåna mig, men jag är inte säker. Viktigast är väl attityden till kunskap som har förändrats i fel riktning. Helst ska man bara veta hur man gör för att rösta på rätt parti så att staten kan ta hand om en.
    Flumskolan är kanske ett problem för många, men för mig var den absolut inget problem. Om man klarar av att ta ansvar själv så är det ett helt fantastiskt koncept.
    Mr Orange

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Flumskolan är kanske ett problem för många, men för mig var den absolut inget problem. Om man klarar av att ta ansvar själv så är det ett helt fantastiskt koncept.
    Nu får du det att låta som om man måste ta eget ansvar i dagens skola. Det finns inget som kan kallas fri inlärning i de flesta skolor. Styrningen är rätt kraftig, även om man har några valfria kurser i (det valfria) gymnasiet.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Lärarna i den svenska skolan måste skaffa sig lite ballar och bli strängare och ha mer pli på barnen. Fega lärare.
    Signatur.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Det är sant, men unga uppfostras ju inte direkt till att ta eget ansvar idag. Det är klart som fan att det GÅR att uppnå bra resultat även om man konsekvent motarbetas, på samma sätt som de rika i samhället tjänar mycket pengar fast de mobbas och hålls tillbaka, men är det så sunt? Ska man i ett samhälle sträva efter minsta möjliga insats hela tiden?

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Nu får du det att låta som om man måste ta eget ansvar i dagens skola. Det finns inget som kan kallas fri inlärning i de flesta skolor. Styrningen är rätt kraftig, även om man har några valfria kurser i (det valfria) gymnasiet.
    Menade inte så mkt val av kurser som möjligheten att kontrollera sin inlärning själv. Inte lika mkt 1X2 längre och gå fram till tavlan och skriva skrivstil.
    Mr Orange

Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

jag tror snarare att inställningen till skolan har förändrats till det sämre, folk anser att det är viktigare och coolare att röka bakom skolgården istället för att gå på lektionerna och tyvärr anpassar sig lärarna ofta till de minst kunniga

Sidan 552 av 782 FörstaFörsta ... 52452502542543544545546547548549550551552553554555556557558559560561562602652 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •