Haha, kunde tänka mig att det var något sånt du tänkte på. Vem som helst förstår att hon inte försöker lura folk genom att säga fel på en sån sak. Att fuska med statistik är något helt annat än att säga fel på direkta faktauppgifter, som många direkt hör är fel. Det var ett misstag som kan tänkas bero på att hon inte var i toppform (förkyld).
Reinfeldt å sin sida kan ha fått fel siffror av sina medarbetare - men det krävdes en rätt seriös granskning av en bloggare för att det skulle komma upp.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Eh, nej, som jag just skrev kan man hänvisa till omständigheterna. Man kan dessutom vara hur intelligent eller faktakunnig som helst och ändå fatta fel beslut.
Huvudsaken för mig är att man inte försöker lura folk, vilket jag misstänker Reinfeldt eller hans medarbetare för efter minst två sifferpåståenden (märk väl: använda som argument) som inte stämde.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Kan man på samma gång stoppa tillväxten, sänka priserna, höja lönerna och bidragen och korta arbetstiden? Om nej: varför inte?
http://foto.stilren.se - portfolio
Jag måste också säga att det är skrämmande hur kort vi har kommit med jämställdheten, med tanke på att en manlig framstående politiker troligtvis aldrig hade blivit smädad på lika grovt sätt som Mona Sahlin blivit..
Moderaterna är ju ett lika stort clownparti som centern.M ”tillspetsar” S budskap - sanningshalten sjunker
SANNINGSHALT. Det hade varit trevligt om det var sant, men det är inte sant. Socialdemokraterna vill bygga förbifart Stockholm vilket gör Moderaternas affischkampanj direkt osanningsenlig då den hävdar att Socialdemokraterna är mot bygget.
I övrigt hävdar Moderaterna att Socialdemokraterna är mot spårvagnar (man är för) och att man är emot förskolor som inte drivs i kommunal regi (man är för).
Elisabeth Somp, kommunikationschef för Moderaterna i Stockholms Län förklarar att
”Det här är tillspetsade budskap som bygger på hur vi uppfattar Socialdemokraternas besked med tanke på att de är involverade i samarbeten med andra partier”Med den logiken kan Moderaterna, lite tillspetsat, lätt sägas mot föreningsfrihet, mot homosexualiet och mot abort, men för obligatorisk bön i skolan och sambeskattning.
"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."
Ja, jag förstår inte hur någon kan gilla deras sätt att argumentera.
Man kan lita på Sahlin - och det parti hon leder. Tänk på att s har styrt Sverige ensamt en stor del av de senaste hundra åren. Senast för 10 år sedan var det s som lyfte Sverige ur en allvarlig kris.
Att du inte litar på Sahlin som politiker kanske är sant - men enligt mig finns det ingen bra anledning till det. En extremist som Åkesson förstår jag om man inte litar på men ledaren för s ... ja, varför då?
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Åkesson har ju rätt, invandrare ska inte kosta staten en massa pengar. (vilket de dock inte gör, väldigt lite pengar av hela kakan)
Det ska iof inget göra (förutom polisen och försvaret i princip), så Mona Sahlin har ännu mer fel.
// klassiskt liberal
Senast redigerat av sundance_danne den 2010-08-30 klockan 17:28.
Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.
Debattvinst? Enligt vem? Och mot vem? Har man inte Åkessons åsikter kan man nog inte tycka att han vinner en debatt mot någon.
Sahlin är en av Sveriges främsta (skickligaste) politiker. Det är inte lätt att bli partiledare för s annars. Åkesson klarar sin uppgift - att framföra ett enkelspårigt partis budskap.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Reinfeldt är inte bra på att lyssna på kvinnan här. Hon har en klar poäng om alliansens sjukförsäkringspolitik.
Senast redigerat av Oktjabrj den 2010-08-30 klockan 20:14.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Moderaterna har satt upp en valaffisch "Sveriges bästa skola skall finnas i Danderyd". Dom satte upp den i Rinkeby. Dom vinner nog många röster på det...
"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."