Ämne: Politik

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    samt att högerns alla skattesänkningar för de allra rikaste rivs upp och istället införs utjämningsskatter så att de som har mest och tjänar mest bidrar med en större andel till välfärd och samhället i stort samt minskade klyftor i samhället.
    Så är det redan i väldigt hög utsträckning, de rikaste bidrar både med mest skatt absolut och relativt samt med det mest värdefulla arbetet.
    inget.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Så är det redan i väldigt hög utsträckning, de rikaste bidrar både med mest skatt absolut och relativt samt med det mest värdefulla arbetet.
    och hur förklarar du då att klyftorna i samhället bara ökar och ökar och ökar och att avgrunden där samhällets bottenskikt kravlar blir djupare och djupare medan kapitalet och de rika knösarna står där upp och skrattar och spottar på den stora massan på botten och bara vill får mer och mer pengar åt sig själva? den viktigaste valfrågan i år är klyftorna mellan fattig och rik, vi måste utjämna i samhället.
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

det krävs något radikalt, antingen att min politik införs eller en väpnad revolution där det som tagits från fotfolket ges tillbaka till fotfolket
    robert smith

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

och hur förklarar du då att klyftorna i samhället bara ökar och ökar och ökar och att avgrunden där samhällets bottenskikt kravlar blir djupare och djupare medan kapitalet och de rika knösarna står där upp och skrattar och spottar på den stora massan på botten och bara vill får mer och mer pengar åt sig själva? den viktigaste valfrågan i år är klyftorna mellan fattig och rik, vi måste utjämna i samhället.
    Ge mig en anledning till att vi måste det? Vissa är framgångsrika, andra inte. Acceptera det, lev med det. Skicka en insändare till Aftonbladet om du vill klaga. Det är livets gång.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...

Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Det första du påstår är en grav överdrift, och även om klyftorna har ökat beror det på att i ett mer kunskapskrävande samhälle där större och större rikedomar skapas tack vare tillväxten blir den som skapar det största värdet relativt sett mer och mer värdefull jämfört med den som inte skapar nånting. Det är inte så konstigt, om den rikaste i samhället är den som jagar och dödar en buffel blir klyftorna mindre än om den rikaste uppfinner ett läkemedel mot HIV, exempelvis. Det beror därtill på att ekonomi inte är något nollsummespel där den enes bröd är den andres död, det är bara politiken som funkar på det sättet. Om ingen arbetar har du ingen rätt till några pengar eftersom det inte finns några pengar, men om nån börjar arbete har du rätt till mer och mer beroende på hur mycket värde han skapar. Och varför? För att du gynnas av det? Snacka om egoistiskt tänkande.
    inget.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

tänker inte lyssna på en massa kapitalistiskt egoistiskt högertrams. allting från högern är bara förtäckt egoism i en eller annan form. det krävs att folket tar makten, att robin hood kommer ridande och tar från de rika och ger till de fattiga. alla ska med
    robert smith

Reg.datum
    Sep 2005

Standard

tänker inte lyssna på en massa kapitalistiskt egoistiskt högertrams. allting från högern är bara förtäckt egoism i en eller annan form. det krävs att folket tar makten, att robin hood kommer ridande och tar från de rika och ger till de fattiga. alla ska med
    .
    inget.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

jag orkar inte debattera och dessutom är det för riskabelt. jag blir bara mer och mer uppjagad och blir jag arg då kommer känsloargumenten, påhoppen och svordomarna fram. jag är tillräckligt upprörd över att högern leder i en massa mätningar och att det ser ut att bli ytterligare fyra hemska år. och allmänt upprörd över att samhället inte ser ut som det idealsamhälle jag bygger upp genom mina tankar och filosofier...
    robert smith

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

det krävs något radikalt, antingen att min politik införs eller en väpnad revolution där det som tagits från fotfolket ges tillbaka till fotfolket
    Jag har sagt det förr, jag säger det igen: Snälla Tobbe, gör väpnad revolution. Börja med att med våld försöka ta ifrån mig mina pengar.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Det första du påstår är en grav överdrift, och även om klyftorna har ökat beror det på att i ett mer kunskapskrävande samhälle där större och större rikedomar skapas tack vare tillväxten blir den som skapar det största värdet relativt sett mer och mer värdefull jämfört med den som inte skapar nånting. Det är inte så konstigt, om den rikaste i samhället är den som jagar och dödar en buffel blir klyftorna mindre än om den rikaste uppfinner ett läkemedel mot HIV, exempelvis. Det beror därtill på att ekonomi inte är något nollsummespel där den enes bröd är den andres död, det är bara politiken som funkar på det sättet. Om ingen arbetar har du ingen rätt till några pengar eftersom det inte finns några pengar, men om nån börjar arbete har du rätt till mer och mer beroende på hur mycket värde han skapar. Och varför? För att du gynnas av det? Snacka om egoistiskt tänkande.
    Om man ser det så, kan man väl inte hävda att det är rättvist, att någon lever extremt rikt (i relativa eller absoluta tal) på samma talanger som för 2000 år sen bara gav en extra släng buffelkött till jul.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

jag står fullt och fast för min politik och hävdar med bestämdhet att det är den enda rätta. det är det enda jag kan tänka mig att rösta på
    robert smith

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Ingår inte "de rika" i folket?
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

folket är proletarietet, gräsrötterna som sliter i sitt anletets svett för att kapitalet ska bli rikare och rikare. det är dags att vi gör revolution och slänger ut kapitalet och deras tvång att vi ska producera så att de blir rikare och rikare. alla ska dela med sig till varandra
    robert smith

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Ingår inte "de rika" i folket?
    De fattiga är i alla fall svårare att få att rösta av någon anledning. Hoppas att de gör det, så att valet blir riktigt demokratiskt!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

folket är proletarietet, gräsrötterna som sliter i sitt anletets svett för att kapitalet ska bli rikare och rikare. det är dags att vi gör revolution och slänger ut kapitalet och deras tvång att vi ska producera så att de blir rikare och rikare. alla ska dela med sig till varandra
    Släng ut de som håller Sveriges ekonomi igång och se hur lika allting blir.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Sidan 555 av 782 FörstaFörsta ... 55455505545546547548549550551552553554555556557558559560561562563564565605655 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •