Ämne: Politik

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    vinst enligt tidningar etc. mot ex. Reinfeldt

Sahlin är en av Sveriges sämsta politiker någonsin, hur hon blev partiledare för S är obegripligt.
    Tidningarnas nätpollar säger ingenting förutom att röstunderlaget är dåligt/obalanserat. Enligt dem vinner de borgerliga alla debatter oavsett. Reinfeldt krossade Göran Persson inför förra valet - enligt de där webundersökningarna.

Om du vill se en poll som verkade rimlig, kan du kolla sr:s efter senaste debatten mellan Sahlin och Reinfeldt. Där var det ungefär 50/50 med liten ledning för Sahlin.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

kent_91, hur många frågor gav janne b ett faktiskt svar på i utfrågningen igår? sen är han en flera gånger sämre partiledare än sahlin (dock inte politiker eftersom en skicklig politiker är något helt annat imo) och vågar kalla sig liberal trots att han är partiledare för sveriges riksdags minst liberala parti

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Sahlins taktik: att endast kritisera och inte berätta vad hon vill ändra på funkar ibland. Ibland funkar även hennes berömda "säg vad folket vill höra, men inte sanningen"-taktik.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=5549548

http://www.dn.se/nyheter/sverige/for...arna-1.1072395
    Ja, och tidningarna vinklar det där så att det låter mer sensationellt än det är. De flesta partiledarna ligger efter Sahlin i förtroendeundersökningar - och i gallupar där hon ställs mot Reinfeldt brukar det vara hyfsat jämt.

Framför allt är det hälsosamt att folk inte röstar efter person utan efter parti.

Jo, och så diskuterade vi hur trovärdiga de är. I mina ögon har vissa sifferfel (medvetna eller inte så liknar de i alla fall dolda knep) fått mig att sluta lita på det Reinfeldt säger i rutan - och då är kanske felet mindre hos honom än hos andra m:are som ger honom uppgifterna. Sahlin däremot har jag inte hört något från som skulle sänka hennes trovärdighet i TV.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite. Visa inlägg
    kent_91, hur många frågor gav janne b ett faktiskt svar på i utfrågningen igår? sen är han en flera gånger sämre partiledare än sahlin (dock inte politiker eftersom en skicklig politiker är något helt annat imo) och vågar kalla sig liberal trots att han är partiledare för sveriges riksdags minst liberala parti
    Precis - på något sätt känns det inte alls som om han borde ha sitt parti bakom sig med de sakfrågor han driver. Möjligen för att de vill ha makt - men inte av ideologiska skäl.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Orkar inte läsa vad ni skriver, kan fortfarande inte förstå hur ni kan påstå att Sveriges tidningar är "högervänliga". Kvällsblaskorna är så vänster som man kan bli. Förstår heller inte hur man kan ha förtroende för Sahlin och samtidigt klaga på Reinfeldt.
    Okej, jag har en helt annan bild av läget - men så blir jag inte trött av att läsa om politik

Ja, i vilket fall som helst så tycker jag inte man ska använda personer som argument för vilket parti man röstar på. En person i riksdagen har väldigt sällan lika stor betydelse som partierna, så ...

Det är alltså inte min mening att låta som om jag hackar på Reinfeldt. Klarar man att skaffa sig lite koll själv, så borde inte hans ev. missar i debatterna spela någon roll.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Lite överdriven, men visst känner vi i viss mån igen oss?
    Då undrar jag bara hur arbetsron ska byggas upp. Någon som vet vad Folkpartiet har för konkreta förslag?
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Standard

Orkar inte läsa vad ni skriver, kan fortfarande inte förstå hur ni kan påstå att Sveriges tidningar är "högervänliga". Kvällsblaskorna är så vänster som man kan bli. Förstår heller inte hur man kan ha förtroende för Sahlin och samtidigt klaga på Reinfeldt.
    Aftonbladet speciellt tycker jag mosar S och Mona Sahlin varje dag. När bottensiffror för S dyker upp (som det gjort ett tag nu...) är aftonbladet de som skyltar med det mest. Ganska enkel förklaring - det säljer! SvD tycker jag koncentrerar sig mer på hur bra Alliansen är.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Kan man på samma gång stoppa tillväxten, sänka priserna, höja lönerna och bidragen och korta arbetstiden? Om nej: varför inte?
    Ingen som ville svara på detta? Är ja-svaret så självklart att man inte ens behöver motivera det?

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg

Då undrar jag bara hur arbetsron ska byggas upp. Någon som vet vad Folkpartiet har för konkreta förslag?
    Läraren ska ha rätt att avvisa stökiga elever från klassrum, beslagta mobiltelefoner och mp3spelare.
    Ordning & reda samt närvaro ska synas i betyget, som ska ges från tidigare årskurser.
    Mobbare ska bli avstängda och senare tvångsförflyttade.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Aga passar nog Folkpartiet väl.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Läraren ska ha rätt att avvisa stökiga elever från klassrum, beslagta mobiltelefoner och mp3spelare.
    Ordning & reda samt närvaro ska synas i betyget, som ska ges från tidigare årskurser.
    Mobbare ska bli avstängda och senare tvångsförflyttade.
    Jag gick in på deras hemsida och läste till mig lite information.
    Att få veta hur usel man är i tredje klass är inget jag högaktar.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag gick in på deras hemsida och läste till mig lite information.
    Att få veta hur usel man är i tredje klass är inget jag högaktar.
    Hur tjänar man på att inte veta? Ju senare man får veta desto hårdare blir smällen när man inte får jobb, och då blir man arg på samhället och röstar på (s)?

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Hur tjänar man på att inte veta? Ju senare man får veta desto hårdare blir smällen när man inte får jobb, och då blir man arg på samhället och röstar på (s)?
    Lycka och välmående, livet hinner tillslut bli på allvar.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Lycka och välmående, livet hinner tillslut bli på allvar.
    Ignorance is bliss? Well, jag är ju som bekant förespråkare av eget ansvar, men det finns många saker jag vill avsaffa innan betygen. Jag tror inte att nån annan än vänsterpartierna tjänar på att folk misslyckas och inte får veta det förrän det är för sent. Ju mer man betonar ansvar, kunskap och arbete desto bättre.

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Ignorance is bliss? Well, jag är ju som bekant förespråkare av eget ansvar, men det finns många saker jag vill avsaffa innan betygen. Jag tror inte att nån annan än vänsterpartierna tjänar på att folk misslyckas och inte får veta det förrän det är för sent. Ju mer man betonar ansvar, kunskap och arbete desto bättre.
    Jag vill inte avskaffa betygssystemet, det skulle dock kunna förbättras.
    Någon form av betyg i sjätte klass, tycker jag är okej.

Förresten fick jag efter lågstadiet en skriftlig bedömning på hur det hade gått, får alla det? Det är ett bättre alternativ.
    Det jag känner mig osäker på är att ställa krav redan i nioårs ålder, för det är vad det är.

Sidan 560 av 782 FörstaFörsta ... 60460510550551552553554555556557558559560561562563564565566567568569570610660 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •