Ämne: Politik

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tustre Visa inlägg
    Jo deras politik skiljer sig från moderaternas, men attityden och själva resultatet är det inte någon märkbar skillnad på längre. "Hej vi är arbetarpartiet, sveriges största parti som har suttit vid makten nästan konstant sedan kungens totalitära makt avskaffades!" Det är till att börja med inte bra att ha samma parti i makten allt för länge, någon måste komma med nya ideer. Sossarna var ett kanske någorlunda bra parti första halvan av nittonhundratalet, sverige mar mycket att tacka dem för ack och ve, ja. Men de tillför inte något nytt, de kör på, även med de ideer som inte funkar och även med de system som är skit. De dödar sig själva. kör på. LO, ett fackförbund som snuttar med regeringen? för att ge ett tydligt exempel (åtminstone den som vanligtvis agerar regering)
    Det finns inga ord för att vi tänker samma sak ...
    (därmed inte sagt att den s.k. Alliansen är så fantastisk)
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Standard

Nej den är ju inte speciellt fantastisk alls nej, men det kan nog ha varit nyttigt att ha dem som lite omväxling!
    Efter 02.30 på natten är kanske inte den absolut bästa tiden på dygnet att försöka få okända människor att förstå lite lätt förvirrade tankar, men fint att du fattade iallafall
    Happy people never fantasize.
    Så det så

Och vad är det som är så bra med Alliansen? Vad har de gjort som är så bra då? Att löntagare fått några hundralappar mer per månad, på bekostnad av andra: Arbetslösa, sjuka, handikappade och ålderspensionärer?

Och de har försämrat välfärden på flera sätt. Jag anser inte att det är mycket att slå sig för bröstet för. Vilken tur att det blev finanskris, Alliansen kan skylla allt på den. Sossarna har klarat finanskrisen minst lika bra.

Vad är det för bra med privata Apotek? Privata bilprovningar med mera? I Norge blev allt dyrare med privata apotek, det kommer det att bli här också med tiden.

Och vem kallar sig arbetarpartiet nu? Jo, moderaterna! Vilket löjligt grepp, hur dumma är de som går på det? Moderaterna har aldrig och kommer aldrig att bli ett arbetarparti. Det som är synd och skam är att ganska många retade sig på Göran Persson och röstade på alliansen, LO-folk som röstar på alliansen, man måste ha blivit bra dum eller för bortskämd om man helt plötsligt anser sig vara borgerlig om man är en helt vanlig arbetare.

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Och vad är det som är så bra med Alliansen?
    De har gjort samhället något mera liberalt. Det är bra.

Välkommen tillbaka till tråden, för övrigt. Jag skrev ett inlägg som var riktad främst till dig för en tid sedan. Svara gärna om du har lust. Här är inlägget: http://forumet.kent.nu/showpost.php?...postcount=8194

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Och vad är det som är så bra med Alliansen? Vad har de gjort som är så bra då? Att löntagare fått några hundralappar mer per månad, på bekostnad av andra: Arbetslösa, sjuka, handikappade och ålderspensionärer?
    Det är så roligt när du säger emot dig själv utan att fatta det. Först är Alliansen dålig för alla utom de absolut rikaste, sen får vanliga löntagare mer pengar på de svagas bekostnad. Vi minns alla dina lögner om att en skattesänkning är ett bidrag, att ett skatteavdrag är en subventionering, att 90-talskrisen berodde på att borgarna lånade massa pengar osv. Nu ljuger du om att Alliansen vill avskaffa all offentlig trygghet. Låtsas inte som om detta handlar om något annat än ditt egenintresse av att få mer pengar. Det är ingen som går på det.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det är så roligt när du säger emot dig själv utan att fatta det. Först är Alliansen dålig för alla utom de absolut rikaste, sen får vanliga löntagare mer pengar på de svagas bekostnad. Vi minns alla dina lögner om att en skattesänkning är ett bidrag, att ett skatteavdrag är en subventionering, att 90-talskrisen berodde på att borgarna lånade massa pengar osv. Nu ljuger du om att Alliansen vill avskaffa all offentlig trygghet. Låtsas inte som om detta handlar om något annat än ditt egenintresse av att få mer pengar. Det är ingen som går på det.
    Du ägnar dig åt personangrepp istället för att säga något konkret. Alliansens politik enligt dig, vart syftar den?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Du ägnar dig åt personangrepp istället för att säga något konkret. Alliansens politik enligt dig, vart syftar den?
    Du är så patetisk. Ge dig.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Vart i Oskars inlägg hittade du ett personangrepp?

Eller syftar du mer allmänt?
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Det fetstilta är personangrepp - som bygger på Oskars vanliga feltolkningar (avsiktliga) av vad hans motståndare skriver.

För att vara hygglig ställde jag en fråga som han kunde svara på, om han ville fortsätta diskutera det vi hade uppe i tråden just nu:
    Alliansens politik enligt dig, vart syftar den?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Du är så patetisk. Ge dig.
    Ett till personangrepp. Kan du inte svara på min fråga, om vart du tycker att alliansens politik syftar?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Det fetstilta är personangrepp - som bygger på Oskars vanliga feltolkningar (avsiktliga) av vad hans motståndare skriver.
    Du definierar personangrepp väldigt märkligt får jag lov att säga.

Var det också ett personangrepp?
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Du definierar personangrepp väldigt märkligt får jag lov att säga.

Var det också ett personangrepp?
    Nej. Personangrepp är väl mer om man anklagar någon för att vara dum eller omoralisk.

Jag tycker i alla fall, att de som röstade borgerligt sist för att de trodde att s skulle kunna förändras till det bättre av att vara i opposition ett tag, borde vara nöjda. Det är konstigt om man begär att s ska vara ett likadant parti som på 40-50-talet.

Sedan Göran Perssons "fall" har de borgerliga fått s att ta det tidigare omöjliga steget till eventuellt regeringssamarbete med v. Det beror alltså på maktskiftet sist. Bra eller dåligt? För de som fortfarande kallar v kommunister är det kasst, så man får hoppas att de inte röstade borgerligt i tron att s skulle förändras i den riktning de ville.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Vilka är det som alltid blir kallade omoraliska och hjärtlösa på forumet?
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Vilka är det som alltid blir kallade omoraliska och hjärtlösa på forumet?
    Det måste vara svantee, meneca och jånna påp.

Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Det måste vara svantee, meneca och jånna påp.

Oskar i första hand. Vad betyder det att vara omoralisk?
    Moral är enligt mig subjektivt.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Sidan 547 av 782 FörstaFörsta ... 47447497537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556557597647 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •