Jag blir trött på att läsa den här tråden, inte bara för att debattörerna kritiserar varandra, utan för att det är så uppenbart att det skulle gå att bena ut meningsskiljaktigheterna om båda parterna förhöll sig objektiva.
Anledningen att jag blir trött är alltså att jag på sitt sätt skulle vilja ta mig den tiden, men att jag samtidigt tycker att det känns meningslöst för att alla debattörer skulle fortsätta harva i samma invanda spår.
Förlåt om det där lät arrogant. Menar självklart inte att jag har svar på allt heller. Men det vore ju ändå värt att göra ett försök att förhålla sig objektiv ...
Kan dock inte låta bli att kommentera en sak:
Oktjabrj skriver att s gör det möjligt för alla människor att bli vad de vill.
Må hända var det s som en gång i tiden införde studielån och dylikt, vilket må vara bra, men att sänka kraven på studenterna så att alla har möjlighet att bli kärnfysiker oavsett begåvning, är det klokt? Okej, sorry om det var ett typiskt högersätt att argumentera mot typisk vänsterpolitik, men jag ville bara belysa att det finns fler sidor av myntet. Detta stycket var bara ett exempel på hur man kan belysa en fråga från två perspektiv och sedan försöka nå en balanserad slutsats istället för att dra sin ståndpunkt till ytterlighet, som om motståndarsidan bara skulle vara av ondo (vilket man också kan bli ganska trött på när folk gör).
Förlåt moderatorer om det här var ett mer allmänt personangrepp.