Ämne: Politik

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    http://www.svd.se/opinion/kolumniste...en_5177219.svd

Man måste älska kulturvänstern: här visar det sig att luftkonditioneringen bara är en konspiration för att göra folk mer lönsamma! Ack ack.
    Det är sant, men unga uppfostras ju inte direkt till att ta eget ansvar idag. Det är klart som fan att det GÅR att uppnå bra resultat även om man konsekvent motarbetas, på samma sätt som de rika i samhället tjänar mycket pengar fast de mobbas och hålls tillbaka, men är det så sunt? Ska man i ett samhälle sträva efter minsta möjliga insats hela tiden?
    Jag tycker att vi avskaffar både nätet och AC:n. Vi behöver nog den sporren.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite. Visa inlägg
    jag tror snarare att inställningen till skolan har förändrats till det sämre, folk anser att det är viktigare och coolare att röka bakom skolgården istället för att gå på lektionerna och tyvärr anpassar sig lärarna ofta till de minst kunniga
    Rökarlosers har väl funnits rätt länge, idag är det bara tydligare att de är losers.

Jag tycker att det är självklart att lärarna lägger mest krut på de som har det svårast.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Jag tycker att vi avskaffar både nätet och AC:n. Vi behöver nog den sporren.
    Jag tycker vi kan avskaffa all teknisk utveckling som skett de senaste 100 åren, den har ju ändå bara förstört miljön.

Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Rökarlosers har väl funnits rätt länge, idag är det bara tydligare att de är losers.

Jag tycker att det är självklart att lärarna lägger mest krut på de som har det svårast.
    jovisst men man ska ju inte bli bestraffad för att man är duktig i skolan

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Menade inte så mkt val av kurser som möjligheten att kontrollera sin inlärning själv. Inte lika mkt 1X2 längre och gå fram till tavlan och skriva skrivstil.
    Ok, det kan gå till överdrift, om man helt gör undervisningen internet-problemlösningsbaserad eller så ...
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

jag tror snarare att inställningen till skolan har förändrats till det sämre, folk anser att det är viktigare och coolare att röka bakom skolgården istället för att gå på lektionerna och tyvärr anpassar sig lärarna ofta till de minst kunniga
    Så var det inte när jag gick i skolan iaf. De duktigaste fick sköta sig själva, medan de som hade det svårt fick extrastöd. Säg att det gick 1 lärare på 10 elever som hade det svårt medan det gick 1 lärare på 20 elever som var duktiga. Duktiga elever kan man ge en stencil så sköter de sig.
    Mr Orange

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag tycker vi kan avskaffa all teknisk utveckling som skett de senaste 100 åren, den har ju ändå bara förstört miljön.
    Industriell backlash.

jovisst men man ska ju inte bli bestraffad för att man är duktig i skolan
    Nej. Det är inget som straffas, om man inte får extra hjälp som man inte behöver.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Så var det inte när jag gick i skolan iaf. De duktigaste fick sköta sig själva, medan de som hade det svårt fick extrastöd. Säg att det gick 1 lärare på 10 elever som hade det svårt medan det gick 1 lärare på 20 elever som var duktiga. Duktiga elever kan man ge en stencil så sköter de sig.
    så var det inte nu när jag gick i grundskolan iaf, det är en lärare på en klass (vi var 34 i min) och undervisningen ska försöka anpassas till en nivå som alla klarar av, vi som var duktigare inom vissa områden fick sitta av tiden i stort sett

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Precis. Det handlar ju om att allt är lättare med de som har det lätt för sig - stödet till dem går mycket smidigare och kräver mindre folk.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Nej. Det är inget som straffas, om man inte får extra hjälp som man inte behöver.
    men om jag tvingas gå i skolan vill jag ju lära mig saker när jag ändå är där, inte lyssna på saker jag redan vet bara för att andra inte vet det.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Industriell backlash.
    Klimatsmart.

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

så var det inte nu när jag gick i grundskolan iaf, det är en lärare på en klass (vi var 34 i min) och undervisningen ska försöka anpassas till en nivå som alla klarar av, vi som var duktigare inom vissa områden fick sitta av tiden i stort sett
    Säger inte vi samma sak typ?
    Mr Orange

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Dålig planering av läraren/lärarna tycker jag det låter som. Man måste ju ha en plan för alla elever - och den fixar man före lektionen, eller?

God kväll, grabbar. Hörs.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Säger inte vi samma sak typ?
    nja, menar du att ni delade upp klassen? det gjorde aldrig vi nämligen eller jo på matten bara men aldrig annars!

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

nja, menar du att ni delade upp klassen? det gjorde aldrig vi nämligen eller jo på matten bara men aldrig annars!
    På matten och på engelskan gjorde vi det. Annars delade vi aldrig upp den. Klass på 28 typ.
    Mr Orange

Sidan 553 av 782 FörstaFörsta ... 53453503543544545546547548549550551552553554555556557558559560561562563603653 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •