Ämne: Politik

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det viktigaste att påpeka är att dessa protester inte har med politik att göra, och de är absolut inte kopplade till vänstern. De är mest antirasistiska, eller hur det nu var.
    Jajuste, förlåt att jag glömde påpeka det.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ginger Fish Visa inlägg
    Det hela är ganska enkelt egentligen. Sätter man en människa vars ideologi går ut på att kränka andras frihet, bland människor, så kommer frihet att kränkas. Borde vara en kausallag.
    Det var väl Peikoff som konstaterade om alla människor "bara" respekterade varandras rättigheter skulle det inte finnas några krig. Det är ju sant.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Det viktigaste att påpeka är att dessa protester inte har med politik att göra, och de är absolut inte kopplade till vänstern. De är mest antirasistiska, eller hur det nu var.
    Jomenvisst, oftast antirasistiska. Precis så tänker jag. Något fel?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Jomenvisst, oftast antirasistiska. Precis så tänker jag. Något fel?
    Nja, men det är väl ändå en ytterst marginell del? Är det inte oftast så att vänsterns demonstrationer handlar om hat mot det privata näringslivet, de rika osv? Den enda våldsvänsterdemonstration jag kan minnas som handlade om rasism var den där de skrek judesvin åt några judiska turister. Minns inte detaljerna dock.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Nja, men det är väl ändå en ytterst marginell del? Är det inte oftast så att vänsterns demonstrationer handlar om hat mot det privata näringslivet, de rika osv? Den enda våldsvänsterdemonstration jag kan minnas som handlade om rasism var den där de skrek judesvin åt några judiska turister. Minns inte detaljerna dock.
    Demonstrationer är inte brottsliga

Vandaler gör inget politiskt heller ... Jag tycker man kan förknippa vissas våld med vänster eller höger precis som att en del slåss i samband med fotboll. Politiskt våld för mig är när politiker eller statliga funktioner drabbas.
    Senast redigerat av Oktjabrj den 2009-07-07 klockan 20:13.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    ...för att inte tala om allt våld högern(och vänstern) använt sig av i skydd av att de just är en stat.
    Många av västvärldens länder har ju varit experter på det där. Inte minst USA(ja, visst är det typsikt att man ska ta upp dem ideligen, men de är typexemplet på ett "fritt land" som försett resten av världen med oerhört mycket våld).
    Sedan är ju bilden av vad som är "attack" och "försvar" i sammanhanget bara så cementerat puckad. Bara för att man inte har en institutionaliserad organierad stat/samhälle att luta sig mot innebär det inte att man inte kan försvara sig med våld, och tvärtom bara för man är en erkänd stat kan man försvara sina anfall som försvar.
    1984(Nyspråk/Newspeak) någon?
    Precis så

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Bara för att man inte har en institutionaliserad organierad stat/samhälle att luta sig mot innebär det inte att man inte kan försvara sig med våld, och tvärtom bara för man är en erkänd stat kan man försvara sina anfall som försvar.
    Jag säger som den lite cyniske Rocky: vad smart, det där har ju ingen tänkt på ;-)
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Jag säger som den lite cyniske Rocky: vad smart, det där har ju ingen tänkt på ;-)
    Tydligen glöms det bort jävligt lätt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Tydligen glöms det bort jävligt lätt.
    Av vilka?
    I have seen it all

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zimme Visa inlägg
    Av vilka?
    De som vill glömma ...
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Okej. Jag fattar ingenting. Att människor brukar våld är väl knappast intressant så länge man inte frågar sig varför dom gör det.
    I have seen it all

Reg.datum
    May 2002

Standard

Av vilka?
    Alla möjliga.
    Folk som uttrycker att ett land har rätt att använda attack som försvar bara för att de är ju det - ett land. Och samtidigt förkastar när andra grupperingar använder våld för att hävda sin rätt.

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2002

Standard

Okej. Jag fattar ingenting. Att människor brukar våld är väl knappast intressant så länge man inte frågar sig varför dom gör det.
    Absolut.
    Självklart ska vi sträva efter att ingen använder våld, men det är bara det slaget av hyckleri som är märkligt.
    Jag tror iofs att folk använder våld för att de inte förstår bättre, de är idioter . oavsett om det är George W Bush eller någon från AFA. Sedan finns det som alltid bakomliggande orsaker till varför de inte förstår bättre. Dessa tycker jag absolut man ska "ta hänsyn till". Vi gör inte alltid själva valet vilken människa vi ska vara. Man kan lätt (utan att göra det allt för politiskt) koppla ihop det med MJ's död - han blev uppfuckad av sin omgivning från början till slut. Våra identiteter är i mångt och mycket kulturellt betingade.
    Det finns en anledning till att vi svenskar super och slåss i högre utsträckning och att det är bland muslimer/araber hedersmord förekommer.
    Det finns en anledning till att George Bush bombar oskyldiga araber med vilsna svenska ungdomar krossar bankfönster.

Edit:
    Det finns vissa anledningar menar jag givetvis.
    Senast redigerat av The Plague den 2009-07-07 klockan 22:12.

---John G. Bennett

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Svanberg har skrivit en bien artikel om intellektuell egendom. Diskussionen är väl iofs rätt uttömd här.

Men iaf ...

http://svanberg.wordpress.com/2009/0...uellt-monopol/
    I have seen it all

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Sveriges försvar är i Afghanistan och har visst hamnat i eldstrid med talibaner.

Vad skulle hända om vi drog oss ur "imperiernas gravplats" eller vad det nu var Afghanistan har kallats?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Sidan 288 av 782 FörstaFörsta ... 188238278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298338388 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •