Ursprungligen postat av
Solitaire
Citat:
Ursprungligen postat av Solitaire Visa inlägg
ja.
För om människan kan välja att lägga sina pengar på sig själv eller på någon annan. Alla vill ha mer. Eller har du missat konsumtionen helt?
Och skatt har ju i högsta grad med ALLT att göra. Det genomsyrar ju hela samhället och är roten till att vi har det bra. Förstår inte hur någon som ändå ska vara så pass intelligent som du är, inte kan ta till sig det.
Men har ju diskuterat det här innan och det är ju lönlöst. Oskar min största rekommendation är att FLYTTA från sverige så fort du kan, till det här landet/samhället du drömmar om. Så löser de sig
HAHA! Skatt är roten till att vi har det bra!? Seriöst, det var det roligaste argumentet på länge. Utveckla gärna den tanken, jag är oerhört intresserad av att veta hur du tänker nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Rebecka95 Visa inlägg
inte oärligt. vad skulle vara ärligt för dig då?
"äh va fan nu skiter vi i alla arbetslösa jävlar, let's kill 'em all!" eller?
Har jag sagt det? Har någonting i min argumentation antytt att jag tycker så?
Citat:
och om jag ska vara riktigt brutalt ärlig, tycker jag du spelar dum nu. du har visat att du är tillräckligt intelligent för att förstå vad jag menar. så.
Ja, jag förstår vad du menar förutsatt vad du tror att jag menar, men du har fel. Antingen begriper du inte för att du inte har läst, eller så vill du inte begripa.
Citat:
hur skulle du vilja hjälpa dina medmänniskor då? förutom det här med skatten, som liksom det kommer på köpet när man betalar in.
I frivillighet? Det är faktiskt otroligt enkelt. Jag skulle gladeligen betala privata försäkringar för att vara garanterad mot olyckor, spara lite vid sidan om så jag klarade mig, och möjligen donera pengar till ändamål jag själv väljer.
Dessutom, vad anser du att jag gör när jag arbetar? Hjälper jag någon då?