Sidan 32 av 782 FörstaFörsta ... 22232425262728293031323334353637383940414282132532 ... SistaSista
Resultat 466 till 480 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    precis... tack.

Varför är mina åsikter dumma?

Och nej jag kräver inte att dom ska prata skitbra svenska.
    Medborgarskapstest hade varit perfekt, där de får lära sig lite historia och språk och almänna svenska seder så de vet hur de fungerar i Sverige... låter inte de vettigt, så att dom förstår att dom inte kan gå och slå folk i bakhuvudet (vi säger att det kommer en kille från ett land där man hälsar så) tex.

det är väl inte rasistiskt eller en dum åsikt? okej du tycker som du vill det är din åskit, inga åsikter är dumma. Man tycker bara olika, jag respekterar dina, du, tydligen inte mina eller min språkhantering.
    Jag orkar inte ännu en gång förklara varför dina åsikter är dumma. Antagligen tror du att j säger så därför att jag inte kan bemöta det du säger, och då får du väl tycka det. Det har visat sig vara ganska hopplöst att diskutera med dig.

Jag respekterar visst dina åsikter, men jag tycker att de är dumma. Man kan inte se på någons åsikter objektivt, allt jag skriver är mina åsikter. Och dina åsikter är dumma, det är vad jag tycker.

Hehe... "I Sverige slår vi inte varandra i bakhuvudet när vi hälsar"...
    Det är människor vi pratar om, inte djur. I vilket land hälsar man med en smocka i bakhuvudet? Jag vet att killgäng med både invandrarkillar och svenskfödda killar håller på att knuffas och smälla till varandra på skoj, men du får det att låta som om man slår ner folk när man hälsar i andra länder...

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Okej, vi säger att det är så för argumentets skull, förklara nu för mig hur det gör mig "fri" i den mening jag vill var fri? Nej just det, det kan du inte eftersom du inte fattar eller vill fatta vad jag står för. Att börja snacka om nätpoker via Malta och Amishfolket, herregud. Snacka om att ha fel. Nu lämnar jag dig åt ditt fördomsfulla hat och argumenterar vidare med folk som har något vett i skallen. Tack och hej.
    dvs folk som har samma åsikt som du...ååkej.

flyg lilla fågel...flyg

Medlem Solitaires avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

ja som vanligt Oskar så fattar du inte nåt som någon säger. Jag säger att DEN regeln, angående skatt för pokerinkomster, inte efterlevs och efterföljs så bra. av staten m.a.o.

det är ju inte helt ovanligt att din tjockskalle sväller upp så mycket att den tar plats i flera sidor långa gräl på kentforumet, så försök den här gången lyssna på vad dom säger på andra sidan argumentet. det underlättar en hel del!

Reg.datum
    May 2004

Standard

älskling...var inte för hård...kom ihåg att vi har ju faktiskt oskar att tacka för att vi träffades

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    dvs folk som har samma åsikt som du...ååkej.

flyg lilla fågel...flyg
    Nej, folk som klarar av att argumentera mot mina faktiska åsikter och det jag skriver och inte i blindo hittar på egna samt fantiserar fram galna antaganden utan att belägga dem med logiska resonemang. Både Joel och RutStrut har klarat det, varav båda i olika utsträckning inte håller med mig. Du däremot har bara förolämpat mig och svamlat på om att jag är så ondskefull och borde leva med Amishfolket om jag vill vara fri. Nonsens, bullshit, idioti. I'm sick of it.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Solitaire Visa inlägg
    ja som vanligt Oskar så fattar du inte nåt som någon säger. Jag säger att DEN regeln, angående skatt för pokerinkomster, inte efterlevs och efterföljs så bra. av staten m.a.o.

det är ju inte helt ovanligt att din tjockskalle sväller upp så mycket att den tar plats i flera sidor långa gräl på kentforumet, så försök den här gången lyssna på vad dom säger på andra sidan argumentet. det underlättar en hel del!
    Det var ett teoretiskt argument för att visa vad du i praktiken påstår: om en lag existerar men inte efterföljs så existerar den inte. På så sätt "bevisar" du något som passar din tes genom att böja lite på sanningen.

För övrigt är det direkt löjeväckande att anklaga MIG för att inte lyssna. Bläddra tillbaka några sidor i den här tråden och läs vad som skrivs i diskussionerna med Joel och Rut. Försök sedan med hedern i behåll påstå att jag inte svarar på argument och frågor. Gör det, snälla, det vore så jävla fint att se, för då vet jag att du ljuger.

Edit: och om det finns några frågor du anser att jag inte har svarat på: ställ dem igen! Jag har inget att dölja, jag vet att jag kan försvara mig, så jag slipper ljuga och fabulera som vissa andra.

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Nej, folk som klarar av att argumentera mot mina faktiska åsikter och det jag skriver och inte i blindo hittar på egna samt fantiserar fram galna antaganden utan att belägga dem med logiska resonemang. Både Joel och RutStrut har klarat det, varav båda i olika utsträckning inte håller med mig. Du däremot har bara förolämpat mig och svamlat på om att jag är så ondskefull och borde leva med Amishfolket om jag vill vara fri. Nonsens, bullshit, idioti. I'm sick of it.
    allt jag har sagt har jag sagt med en gnutta skämt i...så att det inte ska bli så blodigt för du har ju faktiskt tillhört en av mina absoluta favoriter här...

men oskar...you need a gf som kan ge dig lite värme...lite kärlek...så du förstår vad det är som egentligen är som betyder något...empatin..känslan av att sätta någon annan framför sig själv..inte frihet och var och ska klara sig själv-tänket...

men ja..vi slutar nu...du har ditt sätt att tänka och jag har mitt...jag gillar ändå en del av den bilden jag har av dig även om den naggats mycket i kanterna...

vi människor är så jävla jobbiga...eller förlåt...jag är så jävla jobbig som inte lyckas prata med dig som andra gör..

vi lägger ner nu....hej

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    allt jag har sagt har jag sagt med en gnutta skämt i...så att det inte ska bli så blodigt för du har ju faktiskt tillhört en av mina absoluta favoriter här...

men oskar...you need a gf som kan ge dig lite värme...lite kärlek...så du förstår vad det är som egentligen är som betyder något...empatin..känslan av att sätta någon annan framför sig själv..inte frihet och var och ska klara sig själv-tänket...

men ja..vi slutar nu...du har ditt sätt att tänka och jag har mitt...jag gillar ändå en del av den bilden jag har av dig även om den naggats mycket i kanterna...

vi människor är så jävla jobbiga...eller förlåt...jag är så jävla jobbig som inte lyckas prata med dig som andra gör..

vi lägger ner nu....hej
    Jag tar det inte som skämt när någon påstår att mina åsikter är bland det värsta de har hört, utan att argumentera och utan att läsa vad jag faktiskt skriver. Vill du be om ursäkt så gör istället för att släta över vad du faktiskt har sagt.

Ditt andra stycke bevisar igen (om det nu behövdes) att du inte har läst vad jag skriver. Jag tänker inte förklara varför eftersom det redan finns sida upp och sida ner. Om du respekterar mig så tar du till dig vad jag faktiskt skriver och tycker, analyserar det och argumenterar mot det, alternativt håller tyst om du inte har något att komma med. Sådana är alternativen. Att hitta på saker som inte stämmer baserat på fördomar är inte okej.

Medlem Solitaires avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

för fan, ta och varva ner ett par pinnhål och tänk på vad du skriver. Jag bryr mig väl inte om vilken diskussion du hade med nån annan, jag anmärkte på det du sa om poker och skatt och inget annat. och du vägrar ju som vanligt lyssna, vad är det för fel på dig egentligen? varför förstår du aldrig vad man skriver, hur tydlig man än är?? otroligt irriterande. det handlar inte om att böja på sanningen, det handlar om hur det i själva verket ÄR. inte hur det fungerar i en lagbok utan hur det ser ut i verkliga livet. alltså betalar inte alla pokerspelare skatt och nu tycker jag fan du ska erkänna att du hade fel om det.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

för fan, ta och varva ner ett par pinnhål och tänk på vad du skriver. Jag bryr mig väl inte om vilken diskussion du hade med nån annan, jag anmärkte på det du sa om poker och skatt och inget annat. och du vägrar ju som vanligt lyssna, vad är det för fel på dig egentligen? varför förstår du aldrig vad man skriver, hur tydlig man än är?? otroligt irriterande. det handlar inte om att böja på sanningen, det handlar om hur det i själva verket ÄR. inte hur det fungerar i en lagbok utan hur det ser ut i verkliga livet. alltså betalar inte alla pokerspelare skatt och nu tycker jag fan du ska erkänna att du hade fel om det.
    Lögnare. Stå får vad du skriver och belägg det istället. Jag erkänner att det finns en lag, det är hur det är, och jag påstår att även om det inte fanns det så påverkar det inte min poäng på något sätt. Hade du brytt dig om att ta reda på vad min poäng är hade du fattat det, men det är ju som bekant lättast att inte lyssna.

Reg.datum
    May 2004

Standard

herregud...sverige 2008

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Lugna ner er en smula. Det här är en politiktråd, inte en hattråd.
    Låt dom komma nu

Medlem Solitaires avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

hur påverkar det inte din poäng?
    en liten recap:
    du säger att alla pokerspelare betalar skatt.
    tigertindra säger nej
    du säger bs
    jag säger, jag har varit pokerspelare si och så länge och har aldrig betalat skatt. jag känner åtminstone 20-25 andra i samma situation, de betalar heller ingen skatt.

m.a.o betalar inte alla pokerspelare skatt vilket nu står helt klart. vilket du sa att de gör. hur påverkar det inte din poäng?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

hur påverkar det inte din poäng?
    en liten recap:
    du säger att alla pokerspelare betalar skatt.
    tigertindra säger nej
    du säger bs
    jag säger, jag har varit pokerspelare si och så länge och har aldrig betalat skatt. jag känner åtminstone 20-25 andra i samma situation, de betalar heller ingen skatt.

m.a.o betalar inte alla pokerspelare skatt vilket nu står helt klart. vilket du sa att de gör. hur påverkar det inte din poäng?
    Läs vad jag skriver. Det har jag uppmanat både dig och tindra att göra rätt länge nu. Hur var det nu det där med att lyssna?

Den som jobbar svart betalar heller ingen skatt. Lösning på mitt problem: jobba svart! Jodå, så enkelt är det. Några andra argument eller åsikter finns inte, för låtsas man att de inte existerar så försvinner de. Lalalala.
    Senast redigerat av Oskar den 2008-01-10 klockan 23:34.

Reg.datum
    May 2004

Standard

du delade upp ditt resonemang i 4 frågor varav en var att alla pokerspelare betalar skatt.

den enda poängen här som jag/vi vill få dig att erkänna att du faktiskt har fel i är just det påståendet att: alla pokerspelare betalar skatt.

det är det enda svaret vi är intresserade av och den enda poängen som vi vill komma fram till att du har fel i. men om du inte ens kan erkänna det så hur ska man någonsin kunna få dig att tänka i större banor eller tänka större? det går ju inte...

ditt sätt...dvs frihets-individen....utan påverkan av pengar/makt/umgänge osv är säkert en vacker tanke men på den här jorden som innehåller dryga 6.6 biljoner individer/människor med sitt eget resonemang att tänka och agera så är det en total omöjlighet att leva sitt liv så som du skulle önska...

säkert en vacker tanke men en dröm....och jag är helt övertygad om att det skulle inte bidra till en varmare plats att leva på...men

vi ger UPP nu...hahahahah

god natt oskar
    Senast redigerat av tigertindra den 2008-01-10 klockan 23:43.

Sidan 32 av 782 FörstaFörsta ... 22232425262728293031323334353637383940414282132532 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •