Jo det heter "du".
Men, du missar poängen ...igen!
Det var inte jag som började att pladdra om att "värna om det svenska språket" etc, det var du!
Det enda jag påpekade var att det blir komiskt när någon med ditt språkbruk tar dessa ord i munnen.
Hade du dessutom läst resten av inläggen skapligt noga hade du förstått att det inte var ditt språk i sig jag hakade upp mig på. Tex här http://forumet.kent.nu/showpost.php?...&postcount=431 .
Se vad jag skriver ang detta i länken ovan.Sluta klaga på språket och håll dig till ämnet för fan.
Tråden heter Politik, inte akademiens ord- och meningslista. Du får fan ta och skärpa dig. Vi kanske tycker olika, men jag håller mig i allafall till ämnet.
Ett tips är för övrigt att läsa de andras inlägg innan man svarar.
Se länken ovan.Men snälla, Debattera och lämna ordpolisbrickan någon annan stans.
Jag vet bara att de flesta med invandrarbakgrund som jag känner bidrar med mer till vårt samhälle än vad sådana korttänkande gnällungar som du gör. De jag arbetar med och umgås med hjälper till att bygga upp det här landet mer än vad du ens är i närheten av, att döma av din ålder.Du kanske vet att jag är kritisk till invandring i för stora mängder, om du inte tycker samma så säg varför? var står du? Parti, osv?