Sidan 34 av 782 FörstaFörsta ... 24252627282930313233343536373839404142434484134534 ... SistaSista
Resultat 496 till 510 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    Jar du blivit överkörd av en traktor eller?

Jag erkänner att ja inte stavar perfekt eller bildar meningar perfekt. Jag tar ibland fel på han och honom osv som alla andra också gör.

Du är inte mycket bättre, du skrev: Egentligen är det är det rätt irrelevant, men jag tyckte det var intressant att alla mina invandrarkompisar hanterar orden och överhuvudtaget har ett rikare språk än dig.

ursäkta, men heter det inte rikare än du? inte dig?
    Jo det heter "du".
    Men, du missar poängen ...igen!
    Det var inte jag som började att pladdra om att "värna om det svenska språket" etc, det var du!
    Det enda jag påpekade var att det blir komiskt när någon med ditt språkbruk tar dessa ord i munnen.
    Hade du dessutom läst resten av inläggen skapligt noga hade du förstått att det inte var ditt språk i sig jag hakade upp mig på. Tex här http://forumet.kent.nu/showpost.php?...&postcount=431 .

Sluta klaga på språket och håll dig till ämnet för fan.
    Tråden heter Politik, inte akademiens ord- och meningslista. Du får fan ta och skärpa dig. Vi kanske tycker olika, men jag håller mig i allafall till ämnet.
    Se vad jag skriver ang detta i länken ovan.
    Ett tips är för övrigt att läsa de andras inlägg innan man svarar.

Men snälla, Debattera och lämna ordpolisbrickan någon annan stans.
    Se länken ovan.

Du kanske vet att jag är kritisk till invandring i för stora mängder, om du inte tycker samma så säg varför? var står du? Parti, osv?
    Jag vet bara att de flesta med invandrarbakgrund som jag känner bidrar med mer till vårt samhälle än vad sådana korttänkande gnällungar som du gör. De jag arbetar med och umgås med hjälper till att bygga upp det här landet mer än vad du ens är i närheten av, att döma av din ålder.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    Kommunist: en som svävar i orealistiska tankar om statligt ägande vilket på kort sikt även bryter kommunisten... syftar på att om allt var statligt som kommunismen antyder så skulle skivbolagen försvinna och därmed Kent, värt det? Nej!

Nej, det är nog bäst att hålla sig borta från kommunismen. Kent kanske försvinner! :P

Jag hoppas att du har ett stort mått av självironi.

Nu har du sagt så mycket dumt så ingen tar dig seriöst längre. Jag tycker att vi alla ignorerar Kent 91s inlägg i fortsättningen om han inte kan komma med något konstruktivt...

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av VågaVaraRädd Visa inlägg
    Sundance_Joel : Dina åsikter är dina, men jag tycker att de är fruktansvärt surrealistiska. Lite synd att du själv inte förstår att det inte komer att gå att tänka så som du gör. SEn att du tog det seriöst att jag inte visste vad en kommunist var, jag vet inte vad jag ska säga riktigt.
    Med tanke på att du tycker att det är "kommuniståsikter" att inte vilja stoppa invandringen så kan man ju bara utgå ifrån att du inte vet vad du pratar om.
    Haha! Jaa, det är ju "fruktansvärt surrealistiskt" att inte vilja frysa invandringen, utan istället koncentrera sig på att förbättra mottagandet och bryta segregeringen så gott som det går...

Last.fm

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Med tanke på att du tycker att det är "kommuniståsikter" att inte vilja stoppa invandringen så kan man ju bara utgå ifrån att du inte vet vad du pratar om.
    Haha! Jaa, det är ju "fruktansvärt surrealistiskt" att inte vilja frysa invandringen, utan istället koncentrera sig på att förbättra mottagandet och bryta segregeringen så gott som det går...
    http://forumet.kent.nu/showpost.php?...&postcount=416

Vettigare diskussion att hålla sig till?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Tvärtom kräver kommunismen i princip att man stoppar människors rörlighet. Hur ska en planekonomi fungera om folk hela tiden kommer och går? Flexibiliteten är ju planeringens stora fiende, i ett kommunistiskt samhälle måste allt vara statiskt och reglerat, inte fritt och öppet.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Haha, ja det är surrealistiskt. Du har ju uppenbart itne sett hur det ser ut i Sverige.
    ND 2010!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Haha, ja det är surrealistiskt. Du har ju uppenbart itne sett hur det ser ut i Sverige.
    Att ni har problem i Landskrona har man förstått, men att påstå att det är så "det ser ut i Sverige" är en grov överdrift.
    Sen är det bara sorgerligt hur du så exakt lever upp till bilden av en svenne från landskrona. Försöka tänka utanför ramen som alla runtomkring dig skapat.

---John G. Bennett

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Att ni har problem i Landskrona har man förstått, men att påstå att det är så "det ser ut i Sverige" är en grov överdrift.
    Sen är det bara sorgerligt hur du så exakt lever upp till bilden av en svenne från landskrona. Försöka tänka utanför ramen som alla runtomkring dig skapat.

Haha, ursäkta men vad menar du att jag försöker leva upp til lbilden av en svenne i landskrona?
    ND 2010!

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Tvärtom kräver kommunismen i princip att man stoppar människors rörlighet. Hur ska en planekonomi fungera om folk hela tiden kommer och går? Flexibiliteten är ju planeringens stora fiende, i ett kommunistiskt samhälle måste allt vara statiskt och reglerat, inte fritt och öppet.
    Oskar, jag var inte ute efter att diskutera kommunism. Jag påpekade bara att man inte är kommunist bara för att man inte vill stoppa invandringen. That's it.
    Vill påpeka att jag aldrig heller kallat mig kommunist och jag orkar inte diskutera det heller just nu...

Last.fm

Reg.datum
    May 2002

Standard

Haha, ursäkta men vad menar du att jag försöker leva upp til lbilden av en svenne i landskrona?
    Helt ärligt, du måste lära dig läsa andra inlägg o r d e n t l i g t .
    Jag skrev aldrig att du försöker leva upp till något, utan att du faktiskt lever upp till bilden man har av den där gnäll-sd-landskrona-svennen man har förstått är "så trött på invandrare".

---John G. Bennett

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Hur går det till när statens inkomster gör de rika rikare menar du?
    genom att sänka skatten för de allra rikaste och slopa fastighetsskatten för rika stockholmare med hus på österlen och i skärgården. skattepengar ska gå till att hjälpa de som inte kan eller orkar jobba på grund av olika sjukdomar. och det ska vara till hjälp för de människor som drabbas av socialdumokraternas företagshatande politik som sett till att driva alla företag ur landet och gjort det omöjligt att bedriva vit näringsverksamhet. moderaterna ger sig på oskyldiga arbetslösa som drabbats av socialdumokraternas och vänsterns dumheter. det är helt och hållet vänsterns fel att det inte finns jobb i sverige. låt sossarna lida för det, inte de stackars arbetslösa människorna. a-kassa och sjukersättning och andra bidrag ska vara 90% av inkomsten och inte en krona lägre. man ska för fan kunna klara sig...och man ska inte heller tvingas ta skitjobb som man inte kan försörja sig på. moderatsvinen vill ha ett samhälle som usa där folk tvingas jobba häcken av sig på två olika jobb för att ha råd att leva i ett samhälle där de allra rikaste profiterar och blir fetare på de svagas bekostnad. fy fan
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Oskar, jag var inte ute efter att diskutera kommunism. Jag påpekade bara att man inte är kommunist bara för att man inte vill stoppa invandringen. That's it.
    Vill påpeka att jag aldrig heller kallat mig kommunist och jag orkar inte diskutera det heller just nu...
    Det trodde jag inte heller, jag bara påpekade något som hörde till den lilla sakfrågan

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    genom att sänka skatten för de allra rikaste och slopa fastighetsskatten för rika stockholmare med hus på österlen och i skärgården. skattepengar ska gå till att hjälpa de som inte kan eller orkar jobba på grund av olika sjukdomar. och det ska vara till hjälp för de människor som drabbas av socialdumokraternas företagshatande politik som sett till att driva alla företag ur landet och gjort det omöjligt att bedriva vit näringsverksamhet. moderaterna ger sig på oskyldiga arbetslösa som drabbats av socialdumokraternas och vänsterns dumheter. det är helt och hållet vänsterns fel att det inte finns jobb i sverige. låt sossarna lida för det, inte de stackars arbetslösa människorna. a-kassa och sjukersättning och andra bidrag ska vara 90% av inkomsten och inte en krona lägre. man ska för fan kunna klara sig...och man ska inte heller tvingas ta skitjobb som man inte kan försörja sig på. moderatsvinen vill ha ett samhälle som usa där folk tvingas jobba häcken av sig på två olika jobb för att ha råd att leva i ett samhälle där de allra rikaste profiterar och blir fetare på de svagas bekostnad. fy fan
    Om man sänker skatten för någon så använder man ju faktiskt inte "statens inkomster" för att göra den personen rikare. Istället låter man bli att ta en lika stor del av hans förtjänade lön och kalla den just "statens inkomster".

För övrigt betalar den högst avlönade procenten i USA 39% av all inkomstskatt, de rikaste 3 procenten betalar 60% och den sämst avlönade hälften (50% av befolkningen, alltså alla som tjänar mindre än medianlönen) betalar 3%. Dvs, om den högst avlönade procenten av USA:s arbetande invånare lägger ner arbetet går staten miste om nästan 40% av sina intäkter via inkomstskatten, för att inte tala om det värde samhället inte kan dra nytta av eftersom det inte längre skapas. Något att tänka på (källa Washington Post, http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...010403561.html)

Och för principens skull: det enda sätt man kan "profitera" och "bli fetare" på någons bekostnad är att tvinga till sig deras värden med våld, förslagsvis genom att beskatta dem. Alla som tjänar pengar (lagligt) gör det genom att erbjuda något värde som andra är villiga att betala för: varor, tjänster, en arbetsinsats eller ett jobbtillfälle. Därför är marknadsekonomin det moraliska idealet för alla samhällen, för att det bygger på just avsaknaden av tvång och exploatering.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Helt ärligt, du måste lära dig läsa andra inlägg o r d e n t l i g t .
    Jag skrev aldrig att du försöker leva upp till något, utan att du faktiskt lever upp till bilden man har av den där gnäll-sd-landskrona-svennen man har förstått är "så trött på invandrare".
    Jaja, jo men är det så jävla konstigt? Har du läst något utav det som vi har postat här om Landskrona?
    Skulle vilja se dig här nere, helt seriöst.
    ND 2010!

Standard

Nej, det är nog bäst att hålla sig borta från kommunismen. Kent kanske försvinner! :P

Jag hoppas att du har ett stort mått av självironi.

Nu har du sagt så mycket dumt så ingen tar dig seriöst längre. Jag tycker att vi alla ignorerar Kent 91s inlägg i fortsättningen om han inte kan komma med något konstruktivt...
    Väldigt moget. Arbeta bort det största hotet genom uppmaningar att ignorera, patetiskt. Möt mina argument och frågor istället, tex. du har aldrig svarat på frågan om vilket parti du "gillar"... du har inte bemött min "motion" om medborgarskapstest, utbildning i seder osv.

kan du göra de istället och sluta klaga för att jag tycker som jag gör.

och du the plague...nått:
    "Jag vet bara att de flesta med invandrarbakgrund som jag känner bidrar med mer till vårt samhälle än vad sådana korttänkande gnällungar som du gör. De jag arbetar med och umgås med hjälper till att bygga upp det här landet mer än vad du ens är i närheten av, att döma av din ålder".

Klart dom som har chans att arbeta bidrar mer än vad jag gör, jag går fortfarande i plugget... tänk!

Sidan 34 av 782 FörstaFörsta ... 24252627282930313233343536373839404142434484134534 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •