Nån som såg serien om skolan på SVT precis nu? Äntligen, säger jag!
Nån som såg serien om skolan på SVT precis nu? Äntligen, säger jag!
http://foto.stilren.se - portfolio
sen har det ju avslöjats att 9A egentligen inte är någon problemklass...de är tvärtom ganska duktiga men det blir väl för riskabelt och magstarkt att ta en klass där det mest frekventa uttrycket är 'din mamma!' och eleverna inte har nån som helst respekt för lärarna
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Vad programmet bevisar är att skolans problem inte är bristen på pengar utan bristen på kompetenta och engagerade lärare. Det hör naturligtvis ihop med det kunskapsförakt som sprider sig i samhället och som i sin tur är en effekt av flumpedagogiken från 68-rörelsen och dess avknoppningar. Alla lärare borde vara som dessa, det borde vara ett krav om man vill jobba inom skolan.
Sen visade det sig visserligen att klassen inte var den värsta i landet, men det var ju rätt avslöjande de gamla lärarna sa att åh, de är så duktiga och trevliga och ambitiösa och Stavros frågade varför de inte har bättre betyg i så fall.
Stavros bor förresten i mitt hus, det är jag mycket stolt över.
Är inte insatt i just alliansens förslag, men en mer differentierad skala är verkligen på tiden!
Jag föredrar minst 7 steg.
Översatt från dagens gymnasiebetyg, typ:
Dagens IG: 1
Dagens G: 2 & 3
Dagens VG: 4 & 5
Dagens MVG: 6 & 7
Dessutom, FLER NATIONELLA PROV och gemensamma riktlinjer!
Betygen verkar sättas så jävla godtyckligt att jag inte, varken psykiskt eller fysiskt, klarar av att tänka på det.
*tar ett djupt andetag*
om trummisen i sahara hotnights startade ett parti skulle jag rösta på det
resten av livet och utan baktankar eller någonsomhelst ironisk vinkel
Kanske de... Men har läst nånstanns, kommer inte ihåg var, att hon är lesbisk och kommunist?
Antyder inget, bara undrar så här allmänt.
Och om de stämmer så hade jag nog inte röstat på hennes parti. Låter lika "crash'N'burnat" som Feministiskt initiativ: F!.
Tycker det är jättebra med jämnställdhet och jag är extremt emot våldtäkter osv. Men F! har ju gått ut och kallat alla män för svin och att man inte behövde dem osv, det är lite att sumpa sitt eget forum. Jag vet de finns orättvisor men att säga så barnsliga saker är ju rätt onödigt, och hur ska man då bli tagen på allvar?
förästen, var va vi? Jo komunaltrafikskostnader och betygssätting... knock yourself out!
Vad har det med någonsting att göra.
För din information finns det folk inom de flesta partier som är homosexuella.
Och då tar du upp någons sexualitet?Tycker det är jättebra med jämnställdhet och jag är extremt emot våldtäkter osv. Men F! har ju gått ut och kallat alla män för svin och att man inte behövde dem osv, det är lite att sumpa sitt eget forum. Jag vet de finns orättvisor men att säga så barnsliga saker är ju rätt onödigt, och hur ska man då bli tagen på allvar?
Då tar man ju dina värderingar på samma allvar som skämtpartier som KD eller SD.
Jo, skolan fungerar ju inte, inte minst är detta forum ett bevis för vilken förmåga folk har att hantera språk etc.förästen, var va vi? Jo komunaltrafikskostnader och betygssätting... knock yourself out!
Ang kollektivtrafiken tycker jag den ska vara helt gratis(var det förresten inte i karlskrona, landskrona eller någon stad i närheten detta var på framgångrikt prövande för 5-10 år sedan?!?)
Edit:
Ang din första mening misstänker jag att hon som väldigt många(de flesta) svenska pop/rock/indie/etc etc etc-musiker är vänstervridna i sina åsikter.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Ta det lugnt: Anledningen till at jag inte skulle rösta på trummisen i Sahara Hotnights är inte att hon kanske är lesbisk, det har jag inget problem med alls, jag har jättemånga homosexuella kompisar. Anledningen till att jag isåfall inte skulle rösta på henne det var ifall den här källan visa sig vara sann och hon är kommunsit. För jag tror inte på kommunismen.
Det var de jag menade, inget med att hon var lesbisk, kanske uttryckte mig på en otydligt sätt så nu har vi klargjort det.
Back to topic:
Skolans betygsystem tyckewr jag borde ändras en aning, som nån här skrev:
1 Ig
2-3 G
4-5 Vg
6-7 MVG
För ibland säger lärarna: du har ett starkt VG... liksom va fan betyder de? Då är de bättre om man tex hade kunnat få en 5:a och nån med svagt Vg en 4:a. Då syns det ju i slutbetyget vem som har jobbat hårdast så att säga.
Men jag tycker det är självklart att man ska betala för kollektivtrafik: tågen och bussarna går ju inte gratis; dem ska repareras, fylla på med bensin osv.
Men jag tycker priserna borde sänkas, särskillt nu efter årsskiftet då de höjde priserna utterligare.
Sen tycker jag att pensionärer ska få åka lite billigare, ex: 50 %.
Och studerande borde få nått studentrabbatkort så de får ungefär 50 % rabbat eller nått.
Vad sägs om de? ska vi ringa regeringen och region skåne och allt va de heter? xD
Ha de bra, och håll ut :P![]()