Ämne: Politik

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Hoppas det, jag gillar Maria Wetterstrand.
    Borde du inte rösta på miljöpartiet då?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Borde du inte rösta på miljöpartiet då?
    Hehe, du försöker!
    Nej, jag gillar inte hennes politik tillräckligt mycket för det. Men jag har faktiskt taktikröstat på mp en gång i tiden! Jag ville inte att mp skulle åka ut, jag gillar deras miljöengagemang. Men det var också innan jag riktigt förstod att jag är liberal. ;o)

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Hehe, du försöker!
    Nej, jag gillar inte hennes politik tillräckligt mycket för det. Men jag har faktiskt taktikröstat på mp en gång i tiden! Jag ville inte att mp skulle åka ut, jag gillar deras miljöengagemang. Men det var också innan jag riktigt förstod att jag är liberal. ;o)
    Svensk vänster är liberal Kanske mer än högern åtminstone ...

Ja, jag driver med dig men jag är lite seriös också
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Svensk vänster är liberal Kanske mer än högern åtminstone ...
    Jo, men jag syftar lika mycket på den ekonomiska aspekten och med den inberäknad så är Alliansen mer liberala.

Ja, jag driver med dig men jag är lite seriös också
    I know!

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Vad skulle en sd-skandal vara? Att typ Jimmie Åkesson bandats när han säger "Hata Skåne!"? Vet inte riktigt vad som skulle träffa sd-väljarna i magen bäst.
    Nej men typ att det kommer fram att Jimmie Åkesson är jude.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Nej men typ att det kommer fram att Jimmie Åkesson är jude.
    Men sd gillar ju judar. Har du inte läst alla deras debattinlägg där de rasar mot mångkulturen i Malmö som tvingar judar att flytta därifrån? (Fast de kanske bara låtsas)
    Mr Orange

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Men sd gillar ju judar. Har du inte läst alla deras debattinlägg där de rasar mot mångkulturen i Malmö som tvingar judar att flytta därifrån? (Fast de kanske bara låtsas)
    Tror mest att muslimerna passerat judarna på fiendelistan, det går att sammarbeta med juden i kriget mot islam men att rösta fram en jude till landets ledare är att gå för långt.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

det finns ganska många sd-väljare som inte gillar judar
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Vilka är dom största frågorna i valet 2010?
    Sláinte Mhath!

Ditt svar är så patetiskt att jag inte var jag ska börja, men jag gör ett försök till trots att jag redan bemött detta 2 eller 3 gånger redan.
    Du behöver inte svara heller om du inte vill.

Du ska avstå all onödig konsumtion.
    Ja jag gör det, men gör du?
    Även om du bor i en etta på 19 kvm, köper billigaste maten etc så kommer du att vara flera gånger rikare än dem (du har ju fortfarande rätt till det svenska välfärdssamhället med offentlig sjukvård, bibliotek mm).
    Jag kanske bor i en skolåda? Det vet jag redan att jag anses rik, om man jämför med U-länder.
    Lev som du lär, dela med dig av ditt överskott, uppoffra dig. Varför? Du hävdar att detta är en skyldighet!
    Jag bidrar till de som är fattigare än vad jag är.
    Du är väl ingen hycklare?
    Inte mer hycklare än vad du är. Lev som du lär, ta inte emot skattefinansierade saker, inte på något sätt.
    Svara nu på vad du avstår varje månad för att uppoffra dig för någon med ett större behov i u-länderna.
    Det är privat, och jag svarar inte på det som jag anses vara för privat.

Hur var det nu? Visst röstar du på den gamla leninisten Ohly?
    Jag är ingen kommunist om du trodde det. Vad jag röstar på är också privat och angår ingen annan. Jag kommer att rösta på de rödgröna.

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det är förresten väldigt bra att du här en gång för alla accepterar att vänsterpolitik handlar om att gynna sitt egenintresse.
    Så det parti du röstar på gynnar inte dig?

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Så det parti du röstar på gynnar inte dig?
    Jo, men jag har aldrig påstått att det är min plikt att offra mig för andra, som du gör.

Dessutom:

1. Vore det rättvist eller inte om alla tjänade lika mycket oavsett vad de gjorde?

2. Hur kommer det sig att utan skatter skulle de rikaste som inte arbetar ha allt och vi andra ingenting?

Nej, i en omröstning på forumet röstade hon på Vänsterpartiet.
    http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=6748
    Att jag röstade på vänsterpartiet på forumet betyder inte att jag röstar på det annars.

Vad tänker ni kring hela den skandalen?
    Det är bedrövligt. Och att sen inte kunna försvara sig direkt är ju ännu värre. Det visar på osedvanligt bristande omdöme. Men Reinfeldts ministrar har ju inte varit direkt perfekta, kolla på Bildt nu också. På det stora hela taget så påverkar detta mer än vad studier och vad de i medierna säger. Reinfeldt kan man inte lita på.

Jag syftar främst på LadyVelvet och på kommunister (observera att jag inte nödvändigtvis kallar LadyVelvet för kommunist) och alla de som anser att det enda rättvisa är att alla har lika mycket.
    Som sagt är jag inte kommunist och alla kommer aldrig att få lika mycket, det är inte det som är hela grejen för mig. Jag tycker det är rättvist att alla kan överleva och det är orättvist att vissa t.ex. i Sverige ska ha stora överflöd medan ganska många inte har det.

Sidan 532 av 782 FörstaFörsta ... 32432482522523524525526527528529530531532533534535536537538539540541542582632 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •