Hehe, du försöker!
Nej, jag gillar inte hennes politik tillräckligt mycket för det. Men jag har faktiskt taktikröstat på mp en gång i tiden!Jag ville inte att mp skulle åka ut, jag gillar deras miljöengagemang. Men det var också innan jag riktigt förstod att jag är liberal. ;o)
Vilka är dom största frågorna i valet 2010?
Sláinte Mhath!
Du behöver inte svara heller om du inte vill.
Ja jag gör det, men gör du?Du ska avstå all onödig konsumtion.Jag kanske bor i en skolåda? Det vet jag redan att jag anses rik, om man jämför med U-länder.Även om du bor i en etta på 19 kvm, köper billigaste maten etc så kommer du att vara flera gånger rikare än dem (du har ju fortfarande rätt till det svenska välfärdssamhället med offentlig sjukvård, bibliotek mm).Jag bidrar till de som är fattigare än vad jag är.Lev som du lär, dela med dig av ditt överskott, uppoffra dig. Varför? Du hävdar att detta är en skyldighet!Inte mer hycklare än vad du är. Lev som du lär, ta inte emot skattefinansierade saker, inte på något sätt.Du är väl ingen hycklare?Det är privat, och jag svarar inte på det som jag anses vara för privat.Svara nu på vad du avstår varje månad för att uppoffra dig för någon med ett större behov i u-länderna.
Jag är ingen kommunist om du trodde det. Vad jag röstar på är också privat och angår ingen annan. Jag kommer att rösta på de rödgröna.Hur var det nu? Visst röstar du på den gamla leninisten Ohly?
Jo, men jag har aldrig påstått att det är min plikt att offra mig för andra, som du gör.
Dessutom:
1. Vore det rättvist eller inte om alla tjänade lika mycket oavsett vad de gjorde?
2. Hur kommer det sig att utan skatter skulle de rikaste som inte arbetar ha allt och vi andra ingenting?
http://foto.stilren.se - portfolio
Det är bedrövligt. Och att sen inte kunna försvara sig direkt är ju ännu värre. Det visar på osedvanligt bristande omdöme. Men Reinfeldts ministrar har ju inte varit direkt perfekta, kolla på Bildt nu också. På det stora hela taget så påverkar detta mer än vad studier och vad de i medierna säger. Reinfeldt kan man inte lita på.