"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Hur kan du ens hävda att det går att bygga politiska (=IDÉologiska) resonemang runt objektiva sanningar?
Allt handlar ju om dina åsikter(=subjektiva), inte naturlagar.
Egentligen behöver du inte svara, vi har haft den diskussionen ett antal gånger innan, jag ville bara påpeka hur motsägelsefullt detta låter.
---John G. Bennett
http://foto.stilren.se - portfolio
Var det du som för nån dag sedan flaggade så dant om att man skulle hålla sig till ämnet?
Pajas!
Om du kommer hit när du är myndig ska du få se på så pass roligt liv att man inte har något behov av att sitta o mossa in sig i tankar om "hot från invandrare", "svenskhet" och "hur vårt språk förstörs".
Med dina preferenser för hur man fyller sitt liv med känner jag ingen som helst oro att DU tycker man verkar tradig.
Senast redigerat av The Plague den 2008-01-14 klockan 23:23.
---John G. Bennett
dom borde sänka priserna på kollektivtrafiken, iallafall tågen.
Ja verkligen, de kostar nu nästan 100 krornor för att ta dig från Landskrona till malmö och tillbaka, sjukt dyrt.
Jag läste att anledningen till att de höjde priserna var att det var fler som åkte kollektivt nu. Alltså höjer dom priserna för fler åker, de är ju ren idioti. Enligt utbud- och efterfrågans-modellen så är det väll tvärtemot vad de bör ha gjort.
Ju fler som åker desto lägre priser anser ja.
Jag har inte riktig koll på hur det är idag men hur har pensionärerna de? Åker de billigare?
Oavsett va de är idag så tycker jag att pensionärer bör få åka för ca halva priset minnst. Eller ?
det är idioter som sitter och styr region skåne. att de höjer priserna för att fler åker beror ju på att det behövs mer resurser i form av fordon, förare och turer. men samtidigt gnäller politikerna om att vi ska åka mer kollektivt trots att de gör det dyrare och dyrare. bästa sättet att få folk att åka mer kollektivt är att subventionera mera, skånetrafiken ska inte behöva finansiera sin verksamhet på huvudsakligen biljettpriser. om nu de jävla politikerna vill att vi ska åka mer kollektivt, ge då skånetrafiken ökade bidrag istället så att biljettpriset kan sänkas. region skåne borde bekosta skånetrafikens nya fordon istället för resenärerna. med lägre priser i kollektivtrafiken skulle fler få råd att åka. som det är nu lönar det sig mer för mig och min flickvän att ta bilen från malmö till perstorp, dessutom kommer man dörr till dörr plus att man slipper sitta och vänta en timme i hässlehåla på grund av dsb oförmåga att köra över öresundstågen i tid. i skåne betalar vi ett alldeles för högt överpris för en undermålig service. tåg och bussar är nästan aldrig i tid
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
De höjer ju priset för att fler åker just för att fler åker.
Bussarna (och tågen) behöver mer reperationer då, de slits ju om många åker.
De vill ju att fler ska åka, men jag betalar hellre några kronor mer och känner mig lite säkrare än att de sänker priset och inte kan underhålla sina fordon så att de ramlar ihop.
Och de höjer ju inte priserna för att de tycker det är roligt. Då hade de höjt dem ännu mer.
Eftersom att de vill att folk ska åka mer så försöker de nog hålla priserna så låga som det går.
Senast redigerat av popdrog den 2008-02-11 klockan 20:34.
When you can live forever, what do you live for?
Nya betygssystemet någon ?
Mycket bra idé tycker jag, synd att när regerigen kommer att bli avsatt nästa år så kommer förslaget tas tillbaka >_> REFORMER FTW!!!
wiihuuuu
well kommer dom ha kvar det nya betygsystemet kommer jag inte få uppleva det iallafall.
går ut gymnasiet samma år, fast iofs kanske jag får det på universitetet...