Sidan 37 av 782 FörstaFörsta ... 27282930313233343536373839404142434445464787137537 ... SistaSista
Resultat 541 till 555 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    Du är verkligen... formell va?
    Nja. När någon frågar något försöker jag svara på detta och inte något helt annat. Det upprätthåller nivån något.
    Vad har det med saken att göra?

Har du kul på fritiden?
    Sjukt kul när jag önskar.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det beror på vad du menar med objektiv sanning. Om du pratar om värderingar så nej, men visst finns det objektiva fakta som inte går att ifrågasätta? Om du hoppar ut genom fönstret från 100e våningen och försöker flaxa med armarna så kommer du lik förbannat att slå ihjäl dig mot asfalten nedanför. Där har dina subjektiva upplevelser och idéer ingen effekt. När jag pratar om objektiva sanningar så är det sånt jag menar, och jag försöker bygga politiska resonemang på just de grunderna istället för på subjektiva åsikter. Då blir det liksom lättare att härleda sina argument som jag tjatar om att man bör kunna göra om man vill diskutera på allvar.
    Hur kan du ens hävda att det går att bygga politiska (=IDÉologiska) resonemang runt objektiva sanningar?
    Allt handlar ju om dina åsikter(=subjektiva), inte naturlagar.

Egentligen behöver du inte svara, vi har haft den diskussionen ett antal gånger innan, jag ville bara påpeka hur motsägelsefullt detta låter.

---John G. Bennett

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Hur kan du ens hävda att det går att bygga politiska (=IDÉologiska) resonemang runt objektiva sanningar?
    Allt handlar ju om dina åsikter(=subjektiva), inte naturlagar.

Egentligen behöver du inte svara, vi har haft den diskussionen ett antal gånger innan, jag ville bara påpeka hur motsägelsefullt detta låter.
    Hade du hängt med i våra diskussioner hade du inte tyckt att det är motsägelsefullt, men det är ju ungefär där det brukar ta slut. När du "tycker" att det är bra att någon jobbar oavlönat för en annans intressen utan att kunna härleda den åsikten. Nåväl.

Standard

Nja. När någon frågar något försöker jag svara på detta och inte något helt annat. Det upprätthåller nivån något.

Sjukt kul när jag önskar.
    Nej bara undra för du verkar vara en snäll jävel. En som lever livet efter boken, inte sannt?
    Senast redigerat av Kent_91 den 2008-02-22 klockan 18:37.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Nej bara undra för du verkar vara en tradig jävel. En som lever livet efter boken, inte sannt?
    Var det du som för nån dag sedan flaggade så dant om att man skulle hålla sig till ämnet?
    Pajas!
    Om du kommer hit när du är myndig ska du få se på så pass roligt liv att man inte har något behov av att sitta o mossa in sig i tankar om "hot från invandrare", "svenskhet" och "hur vårt språk förstörs".
    Med dina preferenser för hur man fyller sitt liv med känner jag ingen som helst oro att DU tycker man verkar tradig.
    Senast redigerat av The Plague den 2008-01-14 klockan 23:23.

---John G. Bennett

Standard

Var det du som för nån dag sedan flaggade så dant om att man skulle hålla sig till ämnet?
    Pajas!
    Om du kommer hit när du är myndig ska du få se på så pass roligt liv att man inte har något behov av att sitta o mossa in sig i tankar om "hot från invandrare", "svenskhet" och "hur vårt språk förstörs".
    Med dina preferenser för hur man fyller sitt liv med känner jag ingen som helst oro att DU tycker man verkar tradig.
    Haha, du är så tråkig att det är kul att läsa det du skriver.

Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

dom borde sänka priserna på kollektivtrafiken, iallafall tågen.

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentad Visa inlägg
    dom borde sänka priserna på kollektivtrafiken, iallafall tågen.
    Ja verkligen, de kostar nu nästan 100 krornor för att ta dig från Landskrona till malmö och tillbaka, sjukt dyrt.

Jag läste att anledningen till att de höjde priserna var att det var fler som åkte kollektivt nu. Alltså höjer dom priserna för fler åker, de är ju ren idioti. Enligt utbud- och efterfrågans-modellen så är det väll tvärtemot vad de bör ha gjort.

Ju fler som åker desto lägre priser anser ja.

Jag har inte riktig koll på hur det är idag men hur har pensionärerna de? Åker de billigare?

Oavsett va de är idag så tycker jag att pensionärer bör få åka för ca halva priset minnst. Eller ?

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Ja verkligen, de kostar nu nästan 100 krornor för att ta dig från Landskrona till malmö och tillbaka, sjukt dyrt.

Jag läste att anledningen till att de höjde priserna var att det var fler som åkte kollektivt nu. Alltså höjer dom priserna för fler åker, de är ju ren idioti. Enligt utbud- och efterfrågans-modellen så är det väll tvärtemot vad de bör ha gjort.

Jag har inte riktig koll på hur det är idag men hur har pensionärerna de? Åker de billigare?

Oavsett va de är idag så tycker jag att pensionärer bör få åka för ca halva priset minnst. Eller ?
    det är idioter som sitter och styr region skåne. att de höjer priserna för att fler åker beror ju på att det behövs mer resurser i form av fordon, förare och turer. men samtidigt gnäller politikerna om att vi ska åka mer kollektivt trots att de gör det dyrare och dyrare. bästa sättet att få folk att åka mer kollektivt är att subventionera mera, skånetrafiken ska inte behöva finansiera sin verksamhet på huvudsakligen biljettpriser. om nu de jävla politikerna vill att vi ska åka mer kollektivt, ge då skånetrafiken ökade bidrag istället så att biljettpriset kan sänkas. region skåne borde bekosta skånetrafikens nya fordon istället för resenärerna. med lägre priser i kollektivtrafiken skulle fler få råd att åka. som det är nu lönar det sig mer för mig och min flickvän att ta bilen från malmö till perstorp, dessutom kommer man dörr till dörr plus att man slipper sitta och vänta en timme i hässlehåla på grund av dsb oförmåga att köra över öresundstågen i tid. i skåne betalar vi ett alldeles för högt överpris för en undermålig service. tåg och bussar är nästan aldrig i tid
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    May 2007

Standard

från örebro till laxå kostar det 105 kr, rena stölden

oavsett hur många eller vilka som åker borde det vara billigare.
    speciellt för studerande och pensionärer ja, som kanske inte har en speciellt hög inkomst.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    det är idioter som sitter och styr region skåne. att de höjer priserna för att fler åker beror ju på att det behövs mer resurser i form av fordon, förare och turer. men samtidigt gnäller politikerna om att vi ska åka mer kollektivt trots att de gör det dyrare och dyrare. bästa sättet att få folk att åka mer kollektivt är att subventionera mera, skånetrafiken ska inte behöva finansiera sin verksamhet på huvudsakligen biljettpriser. om nu de jävla politikerna vill att vi ska åka mer kollektivt, ge då skånetrafiken ökade bidrag istället så att biljettpriset kan sänkas. region skåne borde bekosta skånetrafikens nya fordon istället för resenärerna. med lägre priser i kollektivtrafiken skulle fler få råd att åka. som det är nu lönar det sig mer för mig och min flickvän att ta bilen från malmö till perstorp, dessutom kommer man dörr till dörr plus att man slipper sitta och vänta en timme i hässlehåla på grund av dsb oförmåga att köra över öresundstågen i tid. i skåne betalar vi ett alldeles för högt överpris för en undermålig service. tåg och bussar är nästan aldrig i tid
    det är ju dock inte bara region skåne som har det så, finns nog väldigt många fler.

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

De höjer ju priset för att fler åker just för att fler åker.
    Bussarna (och tågen) behöver mer reperationer då, de slits ju om många åker.
    De vill ju att fler ska åka, men jag betalar hellre några kronor mer och känner mig lite säkrare än att de sänker priset och inte kan underhålla sina fordon så att de ramlar ihop.

Och de höjer ju inte priserna för att de tycker det är roligt. Då hade de höjt dem ännu mer.
    Eftersom att de vill att folk ska åka mer så försöker de nog hålla priserna så låga som det går.
    Senast redigerat av popdrog den 2008-02-11 klockan 20:34.
    When you can live forever, what do you live for?

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2006

Standard

Nya betygssystemet någon ?

Mycket bra idé tycker jag, synd att när regerigen kommer att bli avsatt nästa år så kommer förslaget tas tillbaka >_> REFORMER FTW!!!
    wiihuuuu

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Nya betygssystemet någon ?

Mycket bra idé tycker jag, synd att när regerigen kommer att bli avsatt nästa år så kommer förslaget tas tillbaka >_> REFORMER FTW!!!
    Regeringen kommer inte bli avsatt. Det borgliga blocket är det bästa som hänt Sverige.

Kommer Socialdemokraterna till makten, ok. Men kommer dem till makten i kommunvalen, då är ialla fall min hemstad dömd till döden.

Reg.datum
    May 2007

Standard

well kommer dom ha kvar det nya betygsystemet kommer jag inte få uppleva det iallafall.
    går ut gymnasiet samma år, fast iofs kanske jag får det på universitetet...

Sidan 37 av 782 FörstaFörsta ... 27282930313233343536373839404142434445464787137537 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •