Sidan 44 av 782 FörstaFörsta ... 34353637383940414243444546474849505152535494144544 ... SistaSista
Resultat 646 till 660 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

ni verkar helt förvirrade allihop

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Kan inte vi träffas över en fika?
    Så att jag dra ner dig på jorden och sen trycka ner dig under marken, så långt som är möjligt. Ok?
    Ska jag ta det som ett hot?

Oooh, i'm so scared !

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Va ni fånar er :P

Har ni inget spännande att diskutera istället?

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Standard

Sannt, mjo...

Bidrag ?

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Njaa jag vet inte riktigt...

Undrar om det finns något du och jag tycker lika om :P

Last.fm

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Njaa jag vet inte riktigt...

Undrar om det finns något du och jag tycker lika om :P
    Tror inte de... Kanske vi tycker lika om, hmm.. Ted Gärdestad xD? Off Topic ja vet.

Nej ingen aning. jaja förlåt om jag varit lite radikal innan men blir så, ska vi kalla det "passionerad". Men alla kan inte tycka samma, det är de som får jorden att gå runt.

Men kanske vi kan diskutera: Miljön, vad man kan göra osv ?

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    Tror inte de... Kanske vi tycker lika om, hmm.. Ted Gärdestad xD? Off Topic ja vet.

Nej ingen aning. jaja förlåt om jag varit lite radikal innan men blir så, ska vi kalla det "passionerad". Men alla kan inte tycka samma, det är de som får jorden att gå runt.

Men kanske vi kan diskutera: Miljön, vad man kan göra osv ?
    Du syftar på klimathotet?

Tycker man börjar få rejäl klimatångest efter allt snack om det hela tiden. Det känns som att man är väldigt maktlöst inför ett sånt enormt problem...

Jag tror det krävs ganska radikala förändringar av hela samhället om vi ska klara oss utan olja t.ex. Oavsett om klimathotet inte är så allvarligt som forskarna säger så kommer ju oljan till slut försvinna.
    Jag vet inte riktigt om jag vågar tro att det räcker att folk köper miljövänliga varor och byter till lågenergilampor för att stoppa en kommande (och pågående) klimatkatastrof. Jag tror inte att det handlar om att enskilda människor ska ta sitt moraliska ansvar för klimatet, det är mer av en politisk fråga. Det handlar om vad vi vill ha för samhälle...
    Det är en myt att vi bara kan fortsätta konsumera och åka bil som vanligt, bara vi gör det på miljövänliga sätt. Kanske är det så att vi faktiskt måste minska vårt beroende av bilen och dra ned på vår konsumtion för jordens bästa. Tror inte på poltiker som försöker få oss att köpa miljövänliga produkter, och vips så är problemet löst.

Alla vet att vi måste skära ned radikalt på våra utsläpp.
    Ändå utökas inrikesflyget.
    Ändå byggs det fler motorvägar.
    Ändå blir kollektivtrafiken bara dyrare och dyrare.

Man kan inte vara annat än pessimistisk... Folk och politiker kommer antagligen reagera alldeles för sent, när klimatförändringarna redan är över oss...

Last.fm

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Varför tar du för givet att det är vi människor som ligger bakom uppvärmingen?
    I have seen it all

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zimme Visa inlägg
    Varför tar du för givet att det är vi människor som ligger bakom uppvärmingen?
    Jag är ingen vetenskapsman så jag VET egentligen ingenting...

Men precis all information jag tillägnat mig av klimatdebatten pekar på att människors utsläpp är farliga för miljön och att det är vi som orsakar klimatförändringarna. Förändringar i klimat har naturligtvis alltid skett, men mycket pekar uppenbarligen på att de snabba förändringar vi nu ser beror på våra utsläpp av koldioxid i atmosfären.

Du har alltså någon annan teori?

Last.fm

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag är ingen vetenskapsman så jag VET egentligen ingenting...

Men precis all information jag tillägnat mig av klimatdebatten pekar på att människors utsläpp är farliga för miljön och att det är vi som orsakar klimatförändringarna. Förändringar i klimat har naturligtvis alltid skett, men mycket pekar uppenbarligen på att de snabba förändringar vi nu ser beror på våra utsläpp av koldioxid i atmosfären.

Du har alltså någon annan teori?
    Den minst falsifierade teorin och enligt mina ögon mest rimliga är den att aktiviteten på solen förändras, och därför även klimatet på jorden.

Jag tycker att det är lite tråkigt att media, i stort sett, aldrig berättar om den teorin, utan istället bara vräker på oss information om att det är vårt eget fel.

Jag säger lägg alla pengar som nu läggs på att stoppa koldioxidutsläppen på att forska i hur vi ska kunna överleva i det nya klimatet. Problemet är att det aldrig lär hända förrän det är för sent. Miljöindustrin har vuxit sig enorm och oerhört många skulle förlora sina jobb, om oklanderliga bevis skulle läggas fram att det inte är människan som ligger bakom uppvärmingen.

Vi måste blicka frammåt. Vi måste vilja utvecklas. Vi kan absolut inte blicka bakåt och hindra människor från utveckling.
    I have seen it all

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zimme Visa inlägg
    Den minst falsifierade teorin och enligt mina ögon mest rimliga är den att aktiviteten på solen förändras, och därför även klimatet på jorden.

Jag tycker att det är lite tråkigt att media, i stort sett, aldrig berättar om den teorin, utan istället bara vräker på oss information om att det är vårt eget fel.

Jag säger lägg alla pengar som nu läggs på att stoppa koldioxidutsläppen på att forska i hur vi ska kunna överleva i det nya klimatet. Problemet är att det aldrig lär hända förrän det är för sent. Miljöindustrin har vuxit sig enorm och oerhört många skulle förlora sina jobb, om oklanderliga bevis skulle läggas fram att det inte är människan som ligger bakom uppvärmingen.

Vi måste blicka frammåt. Vi måste vilja utvecklas. Vi kan absolut inte blicka bakåt och hindra människor från utveckling.
    Det är alltså miljöindustrin som är problemet?

Intressant. Har svårt att bemöta med direkta argument då ingen vet egentligen...
    Det känns ändå lite konspiratoriskt att säga som du gör. FNs klimatpanel då?
    Det där känns ju bara fånigt. Så många är det inte som tjänat pengar på miljörörelsen. Tvärtom. Folk inom olje och bilindustrin borde väl snarare vara rädda om jobben....

Last.fm

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Ja, jag tycker vi chansar!!!!
    Fortsätt spy ut gifter(gärna mer än nu, bara vi får "uvecklas") sen skiter vi i cancer, epidemier och den kunskap vi har om detta!
    Det är värt risken inför våra barn och barnbarn, bara vi får känna oss tillfredsställda.
    Det verkar ju som den grymmaste idén. Och smartaste. Och mest genomtänkta.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

miljöfrågor intresserar mig samtidigt som dom skrämmer livet ur mig.

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Det är alltså miljöindustrin som är problemet?

Intressant. Har svårt att bemöta med direkta argument då ingen vet egentligen...
    Det känns ändå lite konspiratoriskt att säga som du gör. FNs klimatpanel då?
    Det där känns ju bara fånigt. Så många är det inte som tjänat pengar på miljörörelsen. Tvärtom. Folk inom olje och bilindustrin borde väl snarare vara rädda om jobben....
    Miljöindustrin är ENORM!

Tänk bara i media. Går knappt en dagstidning utan en notis om miljöförstörelsen. I princip alla stora företag bedriver någon form av miljöverksamhet. Oehörda mängder pengar på forskning läggs ned varje år. Även forskare som egentligen inte vill studera miljön kan i sina ansökningar hävda det, så får de tillåtelse att studera det de nu vill. Vad tror du det kostar att anordna FNs klimatmöten? Själv har jag ingen aning, men är nog ingen blygsam slant. Och så vidare, osv.

Men att det är miljöindustrins fel? O nej. Snarare politikernas. De som i grunden har skapat den.

Det finns en del duktiga motståndare till teorin om att det är vi människor som skapat uppvärmningen. Man kan fråga sig varför, politikern, filmmakaren, Oscarstatyettvinnaren, Nobelpristagaren och sängvätaren Al Gore inte vill ställa upp i en mediaövervakad debatt med dessa herrar. Kanske för att det skulle innebära att den andra sidan fick synas i media och att han skulle bli ganska så stekt? Eller nej^^ det finns säkert någon annan anledning.

Man kan också fråga sig varför TV4 köper in "motståndsdokumentären" till Al Gores film, The Great Global Warming Swindle och visar den en gång 23:30 på natten, medan de har visat motparten 3-4 gånger på Prime Time. Varför visa en film där en politiker står och snackar om en fråga, när man kan få samma fråga diskuterad av NASA-forskare och dylikt.

Jag tycker på något vis lite synd om en del politiker också. Partier har inte mycket val än att ställa sig i samma led som alla andra vad gäller miljön, eftersom det finns så många röster att hämta där.

Oljeindustrin behöver inte vara så rädda tror jag. Olja kommer alltid att säljas, i alla fall så länge det finns kvar. Och till dyrare priser i och med det minskade utbudet.
    I have seen it all

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Ja, jag tycker vi chansar!!!!
    Fortsätt spy ut gifter(gärna mer än nu, bara vi får "uvecklas") sen skiter vi i cancer, epidemier och den kunskap vi har om detta!
    Det är värt risken inför våra barn och barnbarn, bara vi får känna oss tillfredsställda.
    Det verkar ju som den grymmaste idén. Och smartaste. Och mest genomtänkta.
    Fick du i dig det där rosa pillret? Ironitabletten ...

Det är bra att industrier och dylikt vill ha så bra filter som möjligt osv. Det är en självklarhet. Det är en del av just utvecklingen.

Jag tycker det är avskyvärt att rikt västfolk säger åt utvecklingsländerna att de inte får använda sig av sina naturresurser för att framställa fundamentala grejer som elektricitet. Är det vad som är så bra med "bättre att göra någonting än ingenting".

Chansningen vi tar nu är ännu större än om vi skulle gå andra vägen och lägga forskning på hur vi ska kunna överleva i klimatförändringen som sker. Vad är det som får alla att tro att vi faktiskt kan stoppa den?

Och tänka på barnbarnen? Det är precis vad jag gör. Alla vet att klimatet någon gång kommer att förändras ordentligt. Vi kommer ha fler istider tex. Jag vill att vi ska lägga en grund för mina barnbarn om hur de ska kunna överleva i det nya klimatet. För jag är relativt säker på att det är totalt lönlöst att försöka stoppa uppvärmingen. Det är ungefär som att säga att vi ska få vindarna att sluta blåsa. Det går inte. Det ligger inte i människans händer. Däremot kan vi bygga skydd mot vindarna, vilket är precis vad jag anser att vi ska göra.
    I have seen it all

Sidan 44 av 782 FörstaFörsta ... 34353637383940414243444546474849505152535494144544 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •