Är väl inget som hindrar att man lever miljövänligare även om nu människan inte skulle ha någon del i växthuseffekten...växthuseffekt är ju inte det enda problemet
Är väl inget som hindrar att man lever miljövänligare även om nu människan inte skulle ha någon del i växthuseffekten...växthuseffekt är ju inte det enda problemet
Hur kan du vara så säker på att det kommer bli en ny istid?
"tillåts inte använda naturresurser"
antar att du med naturresurser bara menar olja, kol osv?
vattenkraft och vindkraft är också naturresurser, varför skulle man inte kunna utöka användandet utav det?
Det tar ju också naturen skada av.
Kärnkraft tycker jag är den i särklass bästa energikällan.
I Afrika finns det inte så mycket vindkraft och vattenkraft att tillgå. Däremot har de mängder av just kol och olja. De skulle kunna ha elektriciet om de bara tilläts använda dessa naturresurser. Istället får de elda i sina grottor vilket gör att barnadödligheten är enorm.
Men det är bättre än att göra ingenting va!
I have seen it all
Det finns ju ingenting som naturen inte kommer att ta skada av.
Jag tycker man ska utveckla fissionskärnkraften och sedan göra en satsning på att åstadkomma lite mer med fusion också.
Afrika vore väl ett ypperligt land att använda solenergi på. Och jag tycker man ska låta dem använda olja osv också för att ha en grund att starta på men sedan ska de också gå ifrån det när deras samhällen utvecklats osv. Hjälp till självhjälp.
Har svårt att tänka mig att afrikanerna sitter i grottor och eldar dock, det känns lite väl primitivt om det inte är typ massajer eller nåt : )
Solkraft är sveindyrt, och trots många soltimmar rätt opålitligt! Olja och kol är billigt.
Jag föreslår att du tar och åker till Afrika! Rätt hemskt faktiskt. Man tror inte sina ögon.
I have seen it all
Det kanske är dyrt men bra mycket bättre för miljön, och ett ökat användande och mer kunskaper hur tillverkningsprocessen ska kunna effektiviseras osv så skulle också det bli billigare.
Olja är inte billigt.
Brytning av kol är inte billigt.
Aja det är inte relevant hur de bor om det är i grotter eller i hyddor av kobajs, grejen är det måste ändras så de får leva på en human nivå.
Vilket på sikt kan göras utan kol och olja.
Och varför inte satsa på vindkraft i afrika? Visst det kanske inte är den plats i världen med bäst förhållanden men längst kusterna och på de öppna slätterna borde det ju gå att sätta upp
vindkraft tycker jag vi ska satsa på. till tusen. vore bra om någon kunde uppfinna ett sätt att spara vindenergin på, till när det inte blåser..
Och du tror att de har råd och möjlighet till att sätta upp tusentals vindkraftverk när de bor i grottor? Kolbrytning och dylikt skapar också arbetstillfällen på ett helt annat vis än vindkraftverksbyggen. Låt de använda sina naturresurser så att de kan få gå igenom det vi gjorde för 300 år sedan. Enbart sjukt att neka dem den utvecklingen. Du vill att de ska använda sig av vind, sol och vattenkraft när inte ens västländerna har nått en sådan utveckling att vi skulle klara oss med enbart det. Jag förstår inte.
Nåväl - må väl.
I have seen it all
Fattar väl jag med att de inte själva kan sätta upp det för de har inte de resurserna? Men du tror de har råd att bygga upp värsta oljeplattformar och raffenaderier och dylikt? Självklart måste värstvärlden göra en insats där.
Vi har inte nått utveckling eftersom vi vart så fokuserade på olja och kol, och som jag sa tidigare så ska de i afrika få använda sig av kol och olja som grund för att sedan utveckla de mer miljövänliga alternativen, när västvärlden gjort detsamma