Sidan 47 av 782 FörstaFörsta ... 37383940414243444546474849505152535455565797147547 ... SistaSista
Resultat 691 till 705 av 11725

Ämne: Politik

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Alltså, Zimme....

Jag kan inte bemöta ditt snack med några stora kunskaper, för jag har de inte...

Ändå känns det ganska helknäppt att lyssna på ditt resonemang om att människan inte påverkar klimatet som det sägs i media idag.

Jag har själv sett någon enstaka forskare som förekommit i media och precis som du påstått att klimathysterin bara är en bluff och att förändringarna inte är vårat verk. Men de är ändå inte SÅ många. Måste man inte utgå från sunt förnuft och anta att majoriteten av forskarna har rätt? Eller, kanske tycker inte ens majoriteten av forskarna att klimathotet har med människan att göra?

Känns som att du driver konspirationen, inte alla forskare, politiker, och media...
    Verkat lite väl överdrivet att precis alla gått på den här "bluffen", om det nu är så.

Jag kan inte bemöta dig med några siffror eller kunskaper, men det kan kanske någon annan göra?
    De flesta forskare anser att det till stor del är en bluff ja. Däremot håller de flesta politiker inte med om det. Och om politiker vill någonting finns det pengar att hämta. Därför rätar sig många forskare i leden.

Ofta snackas det om att man inte ska tro på det som skrivs i media. Det gäller tydligen inte miljöfrågor.

Självklart tycker de flesta att det är jag som driver konspirationen eftersom jag tillhör en minoritet.

Jag tror att vi människor kan påverka klimatet med koldioxid men till en oerhört liten och obetydlig del. Jag tror mycket mer på teorin om att det är solen som värmer vår jord. Det verkar ljusår rimligare i mitt förnuft.
    I have seen it all

Standard

Citat Ursprungligen postat av VågaVaraRädd Visa inlägg
    Nej men han har rätt i att vattenånga är den störst bidragande orsaken till växthuseffekten, det sa Karin (Naturkunskapsläraren) xD
    Då måste det stämma. Karin är bäst !

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    Då måste det stämma. Karin är bäst !
    Haha precis. Det jag menar
    ND 2010!

Standard

Får väcka tråden igen: Mcdonalds förpackar sin mat som miljöbovar. Köp en sallad och du får 18 kilo plast.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Får väcka tråden igen: Mcdonalds förpackar sin mat som miljöbovar. Köp en sallad och du får 18 kilo plast.
    Äh fan, skit i det. Fint ändå, ska vi ut nu o ta en McFlurry? ^^

Nej men det är självklart inte bra, men frågan är ju vad man kan göra åt det. Kanske ska man försöka få till några medel för att de ska börja bli miljövänligare.
    ND 2010!

Standard

Citat Ursprungligen postat av VågaVaraRädd Visa inlägg
    Äh fan, skit i det. Fint ändå, ska vi ut nu o ta en McFlurry? ^^

Nej men det är självklart inte bra, men frågan är ju vad man kan göra åt det. Kanske ska man försöka få till några medel för att de ska börja bli miljövänligare.
    Flurry på Donkan, kommer till dig vid halv nio... xD

Nej men asså man får fan börja ställa högre krav på så stora företag. Men det är iallfall bra att Donkan har börjat med ekologiskt kaffe osv. Det är ju en bra början.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Flurry på Donkan, kommer till dig vid halv nio... xD

Nej men asså man får fan börja ställa högre krav på så stora företag. Men det är iallfall bra att Donkan har börjat med ekologiskt kaffe osv. Det är ju en bra början.
    Aa visst ring mig när du är utanför ^^

Är det någon som har mer info eller siffror om företag som MC och Burger King? Hur mycket onödigt skit de slösar ut på sina produkter?
    ND 2010!

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

En intressant och viktig principiell fråga dök upp i skräptråden. Zlatan har skrivit nytt kontrakt med Inter som ger honom nästan 100 miljoner kronor om året. Behöver han de pengarna?

Mitt svar är att han antagligen inte gör det men att den åsikten är fullkomligt irrelevant. Han har inte stulit någons pengar, han har inte skaffat sig dem genom att ljuga, fuska eller hota någon, och pga detta har han rätt till dem. Varenda krona han får han givits till honom i frivillighet av andra människor, för att de uppskattar det han gör. Vem förutom de som betalar honom har rätt att avgöra att han inte ska få behålla pengarna med argumentet att vi inte anser att han behöver dem? Vad är ett acceptabelt behov, vad behöver någon? Vatten och bröd? Lite kläder? Rinnande vatten? DVD-spelare?

Vad tycker ni?

Standard

Vi kanske behöer Zlatan, en idol.

Sen vad han kostar beror väll på vad klubbägare och dylikt är beredda att betala.

Skulle alla leva på existensminimum så skulle alla haft skittradigt, inte kunna kolla filkm eller nått.. Vad skulle det tjäna att jobba på stora företag som Nokia osv om ingen endå köper grejorna? Utvecklingen skulle stannat.

Jag tycker det är bra som det är. Jag vet att det finns klyftor och orättvisor. Men ibland så måste nån vara lite mer "överlägsen" för att det ska funka, nån måste få 100 miljoner för att sparka boll. Nån måste få 1 krona för 10 timmars gruvarbete.
    Det kallas balans. Men kanske orättvis sådan, men balans.

Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag tycker ändå man borde överväga att få balansen lite mer rättvis.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentad Visa inlägg
    jag tycker ändå man borde överväga att få balansen lite mer rättvis.
    Vad är "rättvist"? Om hundra miljoner människor vill ge Zlatan en krona var för hans forbollsspelande men bara en vill ge vaktmästaren en hundring för hans arbete, är det då "orättvist"? Varför vore det mer rättvist att tvinga någon som egentligen vill betala Zlatan att betala vaktmästaren istället?

Obs att mitt resonemang gäller fria marknader och inte planekonomier där människor lider under förtryck i form av kollektivistiska lagar och bestämmelser.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Vad är "rättvist"? Om hundra miljoner människor vill ge Zlatan en krona var för hans forbollsspelande men bara en vill ge vaktmästaren en hundring för hans arbete, är det då "orättvist"? Varför vore det mer rättvist att tvinga någon som egentligen vill betala Zlatan att betala vaktmästaren istället?

Obs att mitt resonemang gäller fria marknader och inte planekonomier där människor lider under förtryck i form av kollektivistiska lagar och bestämmelser.
    en vaktmästare gör mer jobb än zlatan. tycker det är synd att han inte får lika mycket isåfall.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

en vaktmästare gör mer jobb än zlatan. tycker det är synd att han inte får lika mycket isåfall.
    Hur då "mer jobb"? Längre tid, bränner fler kalorier? Om du anställer en målare och en elektriker att utföra jobb åt dig, vems är då rätten att bestämma hur mycket du ska betala var och en av dem; din eller någon annans? Förutsatt såklart att de du anställer själva kan tacka nej till dina erbjudanden om de anser att de inte duger?

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Hur då "mer jobb"? Längre tid, bränner fler kalorier? Om du anställer en målare och en elektriker att utföra jobb åt dig, vems är då rätten att bestämma hur mycket du ska betala var och en av dem; din eller någon annans? Förutsatt såklart att de du anställer själva kan tacka nej till dina erbjudanden om de anser att de inte duger?
    mer jobb än vad zlatan gör. jag menar, hur skulle det vara om vi hade massor med människor som spelar foboll (vilket vi redan har men ah) men inte en enda vaktmästare...

det beror väl på. oftast är det ju så att det är någon annan som bestämmer, t ex dom själva.
    ja klart att dom kan tacka nej. det kan vem som helst, när som helst och var som helst göra. (för det mesta)

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

mer jobb än vad zlatan gör. jag menar, hur skulle det vara om vi hade massor med människor som spelar foboll (vilket vi redan har men ah) men inte en enda vaktmästare...

det beror väl på. oftast är det ju så att det är någon annan som bestämmer, t ex dom själva.
    ja klart att dom kan tacka nej. det kan vem som helst, när som helst och var som helst göra. (för det mesta)
    Om det var så skulle värdet av att ha en vaktmästare skjuta i höjden, företagen skulle slåss om att få anställa honom och erbjuda skyhöga löner. Efter ett tag skulle fler vilja bli vaktmästare och konkurrensen öka så att lönerna gick tillbaka till normala nivåer igen. Om alla fotbollsspelare var lika duktiga som Zlatan skulle ingen naturligtvis betala honom så mycket pengar, han får hög lön för att han är så exceptionellt bra och värdefull för sin arbetsgivare.

Ingen du anställer bestämmer åt dig vad du ska betala dem. De ger dig ett erbjudande som du kan acceptera eller förkasta, och du fattar det beslutet baserat på vilket värde respektive sökande skapar för just dig. Om du är nöjd med färgerna i din lägenhet är en målare ganska värdelös, men om du har fel på ett gäng kontakter så är en elektriker ganska värdefull. Är det då rätt att jag eller någon annan bestämmer att du ändå ska ge mer pengar till målaren eftersom vi anser att han gör "mer jobb"? Nej, självklart inte.

Sidan 47 av 782 FörstaFörsta ... 37383940414243444546474849505152535455565797147547 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •