Ämne: Politik

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Jag stryker många medhårs. Om du har följt det här forumet så skulle du förstå varför jag skojar med Oktjabrj. Kvinnor, för att inte säga röda kvinnor, är Oktjabrj's största passion i livet. Han är för söt.
    Yeah, sure, men små blåa män gör mig också på charmigt humör.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Här skrivs något mycket intressant. Överhuvudtaget är det inte många som skriver i denna tråd trots att många verkar läsa den. Varför tror ni det är så? Därför att Oskar plattar till, försöker iallafall, alla som inte håller med honom, blir hånade etc. Han lägger ord i mun, saker man inte skrivit, vilket är riktigt lågt. Folk orkar inte tjafsa hur länge som helst, Oskar vill ha ryggdunkar. Kan det bero på dåligt självförtroende?
    När har jag hävdat det? Det är ju ni som hela tiden insisterar på att ingen håller med mig, ingen tycker som jag. Jag har inte ens nämnt det.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Jorå, det har han, se här:
    Vad vill du säga och varför är det relevant för debatten?

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    När har jag hävdat det? Det är ju ni som hela tiden insisterar på att ingen håller med mig, ingen tycker som jag. Jag har inte ens nämnt det.
    Du vill ju att alla ska hålla med dig. Några tycker som du, Mr Henko, meneca, namokab med flera. Men jag skulle tro att de flesta inte håller med i vad du skriver. Även om de inte orkar eller törs skriva här.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Du vill ju att alla ska hålla med dig. Några tycker som du, Mr Henko, meneca, namokab med flera. Men jag skulle tro att de flesta inte håller med i vad du skriver. Även om de inte orkar eller törs skriva här.
    Eh, jaha? Skulle det vara något konstigt i så fall? Vill inte du att folk ska hålla med dig?
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Vad vill du säga och varför är det relevant för debatten?
    Är du trovärdig eller inte? Det handlar om det. Du tycker kanske inte att det är viktigt men svantee undrade i alla fall.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Här skrivs något mycket intressant. Överhuvudtaget är det inte många som skriver i denna tråd trots att många verkar läsa den. Varför tror ni det är så? Därför att Oskar plattar till, försöker iallafall, alla som inte håller med honom, blir hånade etc. Han lägger ord i mun, saker man inte skrivit, vilket är riktigt lågt. Folk orkar inte tjafsa hur länge som helst, Oskar vill ha ryggdunkar. Kan det bero på dåligt självförtroende?
    Diskutera politik och låt bli att analysera individer. Liknande kommentarer kommer leda till varningar alt avstängningar!
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Eh, jaha? Skulle det vara något konstigt i så fall? Vill inte du att folk ska hålla med dig?
    Mycket märkligt uttalande. Och igen: blir ett argument giltigt för att si eller så många håller med? Var går gränsen i så fall och hur avgörs det?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Diskutera politik och låt bli att analysera individer. Liknande kommentarer kommer leda till varningar alt avstängningar!
    Vad tyst det blev...

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Får väl sparka igång några ämnen då:

* LadyVelvet, hur var det med den svenska finanskrisen på 90-talet? Vad var det som var fel i min genomgång?

* Blir ett argument giltigt av att x antal människor håller med om det, och var går i så fall gränsen?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Jorå, det har han, se här:
    (Förlåt men jag vill bara reda ut vad jag möjligen kan tro var ett missförstånd. Med "jodå" menade jag att tigertindra visst har kallat mig de sakerna, inget annat. Så, avklarat, moving along. Glöm att jag sa nåt och stäng helst inte av mig för detta helt anspråkslösa påpekande. Jag vill inte ha nån diskussion om saken, ville bara klargöra vad jag menade.)

Nån undrade vad vi ska rösta på, för mig lutar det åt (c) eftersom de mest vurmar för individens frihet rent principiellt. Kan dock tänka mig att rösta på vilket borgerligt parti som helst för att stoppa en rödgrön valseger.

Och förbifart Stockholm är jag för, det är idiotiskt att leda trafik genom städer.

Standard

En taktikröst på Kd kanske det blir? aja, "allt" för att hålla kommunisterna borta.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ginger Fish Visa inlägg
    En taktikröst på Kd kanske det blir? aja, "allt" för att hålla kommunisterna borta.
    Det tar emot, men om jag måste... ovan nämnde Leonard Peikoff röstade 2004 på John Kerry för att han inte gillade Bushs religiösa extremism. Pest eller kolera kallade han det, fast med lite mindre fina ord.

Standard

Det tar emot, men om jag måste... ovan nämnde Leonard Peikoff röstade 2004 på John Kerry för att han inte gillade Bushs religiösa extremism. Pest eller kolera kallade han det, fast med lite mindre fina ord.
    Ron Paul känns ju lägligt till nästa val i USA. Eller hans son, Rand Paul. förnamnet klingar fint!

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

(Förlåt men jag vill bara reda ut vad jag möjligen kan tro var ett missförstånd. Med "jodå" menade jag att tigertindra visst har kallat mig de sakerna, inget annat. Så, avklarat, moving along. Glöm att jag sa nåt och stäng helst inte av mig för detta helt anspråkslösa påpekande. Jag vill inte ha nån diskussion om saken, ville bara klargöra vad jag menade.)

Nån undrade vad vi ska rösta på, för mig lutar det åt (c) eftersom de mest vurmar för individens frihet rent principiellt. Kan dock tänka mig att rösta på vilket borgerligt parti som helst för att stoppa en rödgrön valseger.

Och förbifart Stockholm är jag för, det är idiotiskt att leda trafik genom städer.
    (förlåt men jag vill bara reda ut vad jag inte tror kan vara ett möjligt missförstånd. istl för att skicka ett pm till oktjbari så väljer han att medvetet inte följa reglerna som satts upp och återigen gnälla om något helt oväsentligt här. Så glöm att jag sa nåt och stäng helst inte av mig för detta helt anspråkslösa men ändå självklara påpekande. Jag vill inte ha en diskussion om saken för de finns ju inget att diskutera och Oskar har ju som han skrev här: gått vidare och det samma kommer jag göra. jag ville bara klargöra det även om jag tycker att det är kanska tydligt varför oskar gör som han gör.)

så moving alone....nu kanske vi kan droppa den här dead boring skatte-debatten och diskutera något mer intressant inom politiken.

vad gör mona sahlin till en bra politiker?

jag är nyfiken mer på antons inlägg om vänstern....för mig så är vänstern för småföretagarna eller är jag helt ute å cyklar då?

jag vet inte riktigt vad jag kommer rösta. det enda jag med självklarthet vet är att det INTE kommer bli: moderaterna och aldrig någonsin så har de lockat mig att rösta på: kd. då hade jag hellre röstat på: sverigedemokraterna. och det...det kommer aldrig hända ^^

Sidan 454 av 782 FörstaFörsta ... 354404444445446447448449450451452453454455456457458459460461462463464504554 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •