Det är folk som är extremt religiösa, och en del av kulturen kring religionen säger att man inte ska avbilda honom. Det är ett hån gentemot dem som muslimer att rita och publicera sådana bilder. Och det är jävligt idiotiskt att hälla bensin på en eld som redan är tillräkligt stor.
Jag har förståelse för deras reaktion.
Har du sett bilderna förresten? De är vidriga, även för en otroende atheist som jag.
Signatur.
Jag tycker inte det känns rimligt att försöka se saker ifrån religiösa fundamentalisters synpunkt, det är typ som att säga att man ska försöka se saker från nazisternas synpunkt.
Vissa av bilderna är säkert vidriga, men det är ju inte bara dom vidriga bilderna som attackeras utan alla bilder på muhammed (förutom dom som gjordes typ innan 2003 och dom som muslimer har målat i hundratals år för länge sen).
Sláinte Mhath!
Signatur.
alltså vad är grejen? vet du hur många karikatyrer av muhammed det finns på internet? chilla lite, om någon avbildar jesus som rondellhund kommer väl knappast några kristna försöka döda muslimerna? jaja nu pratar jag om vi och dom och det ska man inte men du fattar grejen
Men gud människa, inom KRISTENDOMEN är det tillåtet att avbilda jesus, men inte inom ISLAM.
capish?
Signatur.
Jag förstår dig Felix, folk är på tok fast i sin tro och sitt tänk och är inte öppna för dagens cyniska värld där man tar lätt på allt och skämtar om allt.
Men sen är det ju så att det enda som är viktigt för muslimerna är deras profet och gud, det är viktigare än alla deras liv tillsammans. Hedersmord är ju vanligt tyvärr, och jag blir nästan rädd på tanken att om jag blev ihop med en dotter/son till en extrem muslimfamilj så skulle mitt och min partners liv kunna vara i fara.
http://deleu.blogg.se
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di