Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Jag vet inte om jag tycker att det finns några absoluta sanningar heller. Det är vettiga och mindre vettiga idéer.
    Jag tycker dock att det du skriver i inlägget är sunt.
    Det är ju inte så att "skatt är bra" är sant eller osant i sig, det kan diskuteras ur olika synvinklar. Det objektivismen gör är att den härleder en mänsklig moral ur dessa axiom, ett ramverk som människor bör agera utifrån givet de förutsättningar som gäller. Vill man ifrågasätta filosofin måste man därför ifrågasätta axiomen, eller hitta andra som är mer giltiga. Det är det ingen av motståndarna som gör, de påstår bara att de inte behöver bemöta argumenten. Det är ganska tråkigt.

Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Har du bott på Cuba också? Där har vi ditt skatteparadis. Personligen ser jag ingen annan utgång än att höga skatter hämmar tillväxt och därmed i det stora hela borde generera mindre skatter till välfärden.
    Jag har inte bott på Cuba. Har du bott i USA eller på Cuba? Tråkigt när vanliga löntagare, som du påstår att du är, börjar rösta på borgarna...

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Haha, där fick du in en femetta : )
    Frågan är vem som är bäst på att stryka sina kärleksobjekt medhårs på det här forumet ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det är ju inte så att "skatt är bra" är sant eller osant i sig, det kan diskuteras ur olika synvinklar. Det objektivismen gör är att den härleder en mänsklig moral ur dessa axiom, ett ramverk som människor bör agera utifrån givet de förutsättningar som gäller. Vill man ifrågasätta filosofin måste man därför ifrågasätta axiomen, eller hitta andra som är mer giltiga. Det är det ingen av motståndarna som gör, de påstår bara att de inte behöver bemöta argumenten. Det är ganska tråkigt.
    Det är svårt att ifrågasätta den axiomen, för på den punkten håller nog även dem med.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Frågan är vem som är bäst på att stryka sina kärleksobjekt medhårs på det här forumet ...
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Det är svårt att ifrågasätta den axiomen, för på den punkten håller nog även dem med.
    Antagligen, och därför blir det nödvändigt att inte bemöta argumenten utan istället mumla nåt surt om jag inte lyssnar eller förstår eller är dum eller, ja, välj själv vilket som helst. Det är därför jag hela tiden försöker stöta och blöta just principer, för om man drar ett argument till sin spets eller härleder dess princip blir det ofta ganska tydligt hur felaktigt det egentligen är. Det är en nyttig övning: ta vilket argument som helst och tänk dig vad det innebär i sin innersta kärna.

Jag är frustrerad över att den här tråden är ett ständigt hackande från framför allt en person, som står för objektivism, en lätt omtvistad filosofi - och jag förstår inte varför han får så mycket beundran från vissa som nog egentligen är för skatter.
    Håller helt med.

Där har vi ett nonsensinlägg som Meneca borde lägga märke till. Vilken stryker du medhårs namokab?

Haha, ja men hur många i den här tråden tror du inte håller med dig mest för dina fina fraser om frihet och ditt låga skattning av skatter? Inte så många har velat diskutera objektivistiska axiom i alla fall
    Här skrivs något mycket intressant. Överhuvudtaget är det inte många som skriver i denna tråd trots att många verkar läsa den. Varför tror ni det är så? Därför att Oskar plattar till, försöker iallafall, alla som inte håller med honom, blir hånade etc. Han lägger ord i mun, saker man inte skrivit, vilket är riktigt lågt. Folk orkar inte tjafsa hur länge som helst, Oskar vill ha ryggdunkar. Kan det bero på dåligt självförtroende?

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Nu är du lika god kålsupare som honom, om han ens hade argumenterat på det viset.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Nu är du lika god kålsupare som honom, om han ens hade argumenterat på det viset.
    Jorå, det har han, se här:

Lägger du inte ord i tindras mun nu? Hon har aldrig kallat dig ful - och knappast korkad heller. Du har däremot gång på gång insinuerat att andra här är korkade.
    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jodå, men det är ointressant, jag vill åt den typ av människa och debattör hon respresenterar, inte vad just hon har att säga om just mig.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Där har vi ett nonsensinlägg som Meneca borde lägga märke till. Vilken stryker du medhårs namokab?
    Jag stryker många medhårs. Om du har följt det här forumet så skulle du förstå varför jag skojar med Oktjabrj. Kvinnor, för att inte säga röda kvinnor, är Oktjabrj's största passion i livet. Han är för söt.
    Skojfriska nonsensinlägg kan lätta upp stämningen i den här tråden.
    Ettriga inlägg kan förstöra stämningen ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

När det kommer till kritan är vi med andra ord lika goda kålsupare allihop.

Han har skrivit det värsta inlägget om mig, där han kallar mig en massa saker.

Jag stryker många medhårs. Om du har följt det här forumet så skulle du förstå varför jag skojar med Oktjabrj. Kvinnor, för att inte säga röda kvinnor, är Oktjabrj's största passion i livet. Han är för söt.
    Skojfriska nonsensinlägg kan lätta upp stämningen i den här tråden.
    Ettriga inlägg kan förstöra stämningen ...
    Jag har varit med i forumet sedan 2007, jag vet inte allt om er forumiter Ettriga inlägg? Ibland kan de vara bättre än skojfriska nonsensinlägg...

Sidan 453 av 782 FörstaFörsta ... 353403443444445446447448449450451452453454455456457458459460461462463503553 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •