Oskar > de du inte fattar och det som skrivits om och om och om och om igen i den här tråden är att jag, lady v, hulda, ett öde, rasmus, myrpou, jago osv osv osv HAR mött det du skrivit MEN du accepterar inte det. du skriver att: nej du har inte läst det jag skriver, du förstår inte det jag skriver. läs igen och skriv RÄTT. DET är ditt bemötande. du lever inte i verkligheten. din ideologi är inte förankrad i Människor. må hända att du kan politik och pengar på ett filosofiskt ideologiskt plan. Men du missar att ta med: MÄNNISKOR i din ekvation. du kan inte, du förstår inte, du känner inte och du kan inte relatera till människor. du kan bara relatera till: producera eller inte producera.
Jag KAN människor, jag förstår människor och jag kan relatera problem till människor och därför VET jag att din "fantasi-ideologi" kommer aldrig att inträffa. just pga den missar hela kärnan: Människor.
din syn är bakåtsträvande, fullkomligt i okontakt med verkligheten, klyftbildande så till den grad att orättvisorna kommer bli astronomiska...
jag och alla andra som HAR bemött dig, har skrivit och försökt få dig att förstå detta men du total vägrar. det är precis som du inte kan relatera till vad det innebär att vara människa. du agerar precis som om du faktiskt inte är en människa med allt vad det innebär. jag finner det, märk väl DET och inte Dig i person: tragiskt. att du inte FÖRSTÅR och kan TA TILL dig detta...
och om och om igen har jag å andra därför tröttnat...för du är så...inskränkt i din syn att se på just, människan. så därför handlar det inte om att ge upp någon argumentation eller att jag är korkad eller att jag inte tänker.
du förstår helt enkelt..eller du vägrar att förstå.
och då känner jag och alla andra som någonsin gett sig in i den här "debatten" med dig att de är ingen ide...
sen får du tycka hur synd om dig själv som du vill...men de är inte synd om dig. om du verkligen ville briljera med ditt sätt att tänka så hade du valt att göra det någonstans där de faktiskt blir hörda, får fäste, och har en mening. men innerst inne så vet du ju att din ideologi inte håller på de stora plattformarna så därför håller du till här och agerar martyr för din ståndpunkt...
men älskling...törnekronan är för liten