Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    det är nog mig han syftar på bla...förmodar jag

oskar är bra på att lägga sina ord i andras munnar och så låter de "rätt" enligt honom då. för att någon tänker utanför hur han anser att man SKA tänka...det är inte rimligt. då har man inte förstått...eller ens läst det han skriver. det är så enkelt & de är ju så han vill "debattera"
    Jag vill gärna tro att både du och LadyVelvet förstår vad jag skriver men inte vet hur ni ska bemöta det och därför istället använder personangrepp och hitte-på-argument som vapen, men ibland undrar jag faktiskt. Väntar fortfarande med spänning på ditt dräpande inlägg som ska blottlägga alla svagheter i min naiva och verklighetsfrämmande argumentation.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det är sant, men hon är ju inte bara dålig retoriskt, det finns liksom ingenting där. Fast det är klart, de som inte är intresserade av att tänka röstar ju (s) ändå. Välkommen tillbaka förresten.
    Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    När man tänker otroligt enspårigt så är det lätt att tro att folk som tänker annorlunda inte kan tänka. Tack!
    Hahaha, fullständigt lysande svar Myrpou! ^^

Tänkte att du svarade på det fetstilta. Med tanke på att högern brukar försöka framställa Mona Sahlin som dum.

Jag vill gärna tro att både du och LadyVelvet förstår vad jag skriver men inte vet hur ni ska bemöta det och därför istället använder personangrepp och hitte-på-argument som vapen, men ibland undrar jag faktiskt. Väntar fortfarande med spänning på ditt dräpande inlägg som ska blottlägga alla svagheter i min naiva och verklighetsfrämmande argumentation.
    Du hittade också på nu, eller hur? Kan du hitta ett citat av någon i den här tråden, där denna säger att hon/han inte vill tänka?
    Senast redigerat av Oktjabrj den 2010-05-10 klockan 13:37.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Hahaha, fullständigt lysande svar Myrpou! ^^

Tänkte att du svarade på det fetstilta. Med tanke på att högern brukar försöka framställa Mona Sahlin som dum.
    Vad är det som är så intelligent och djupsinnigt i Sahlins argumentation, kan du inte svara på det istället för att sänka dig till den där indirekta nedlåtenheten som tigertindra sysslar med? Jag vet att du kan bättre så här, gör mig inte besviken.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Du hittade också på nu, eller hur? Kan du hitta ett citat av någon i den här tråden, där denna säger att hon/han inte vill tänka?
    Det är min tolkning av det totala ointresset att diskutera, men det väldiga intresset av att hela tiden påpeka hur korkad och naiv jag är. Du är tyvärr på väg dit du med, det gör mig ont, inte personligen utan för att jag tror mer om dig.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Vad är det som är så intelligent och djupsinnigt i Sahlins argumentation, kan du inte svara på det istället för att sänka dig till den där indirekta nedlåtenheten som tigertindra sysslar med? Jag vet att du kan bättre så här, gör mig inte besviken.
    Det är inget intelligent och djupsinnigt i Sahlins argumentation, den är väldigt enkel, varför skulle man försvåra det när de osäkra röstarna i allmänhet är väldigt oinsatta i politik? Frågan är vad du tycker är så intelligent och djupsinnigt med Reinfeldts argumentation.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

den enda som fortsätter att stå med personangrepp är du....******-****.
    Ja, så är det förstås, min hiss går ju inte hela vägen upp så att säga.
    Det är inget intelligent och djupsinnigt i Sahlins argumentation, den är väldigt enkel, varför skulle man försvåra det när de osäkra röstarna i allmänhet är väldigt oinsatta i politik? Frågan är vad du tycker är så intelligent och djupsinnigt med Reinfeldts argumentation.
    Jag påstod inte att Reinfelds argumentation är intelligent och djupsinnig, men att Sahlins skulle vara i det i större utsträckning är ju ett hån mot allt vad kunskap och bildning heter.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Orkar inte ta upp allt i gårdagens debatt.

Det var du som just lät nedlåtande mot en skicklig och kunnig politiker. Precis som Reinfeldt säger hon felaktigheter eller mindre väl valda saker ibland. Oftast är hon mycket bra.

Men som Myrpou skrev är det inte personval.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Orkar inte ta upp allt i gårdagens debatt.

Det var du som just lät nedlåtande mot en skicklig och kunnig politiker. Precis som Reinfeldt säger hon felaktigheter eller mindre väl valda saker ibland. Oftast är hon mycket bra.

Men som Myrpou skrev är det inte personval.
    Grattis, det är du nog en av få svenskar som tycker. Nåväl.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

problemet med människor som är så säkra i sin ideologi är att istl för att propagera för den så ägnar de en massa tid åt att smutskasta andra ideologier...det tycker jag är konstigt. för om den är så bra så borde man ju inte behöva angripa de andra för att de är så dåliga...det borde ju räcka med att de själva är bra och framhäva det....men nä. det ser man ju resultatet av i den här tråden att så är det inte...

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Grattis, det är du nog en av få svenskar som tycker. Nåväl.
    Du har ju inget att komma med här. Tycker du att hon är dålig på att tala, på att argumentera, att tala för sitt parti? Vad är ditt argument?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

delar man inte hans uppfattning...så tyvärr...sälla dig till fåren
    Jag har argumenterat för min sak, du har (typ) argumenterat för din. Du skrev ett hyftat långt inlägg för ett tag sen, ett inlägg som innehåll det mesta av vad du verkar tycka. Jag bemötte precis allting i det inlägget, inklusive personangreppen, och du avstod helt från att svara. Och så är det jag som inte lyssnar, förstår och är helt omöjlig? Det verkar som att du försöker få det till att håller man med dig har man rätt, gör man det inte har man fel, och eftersom jag inte håller med dig utan tycker att man ska hålla med mig så är jag inte ens värd att bemöta för att jag inte "förstår". Vem försöker du lura egentligen? Kom in på banan och argumentera istället, det här att låtsas som om det inte är värt besväret eftersom jag ändå inte kommer hålla med dig är faktiskt ganska barnsligt.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

LUF bjöd oss på nudlar i JTH, vi valde dock att slänga dom, man vill ju inte riskera att få i sig eventuell ideologi som har sprutats in i nudelpåsen. KD-karamellerna rörde jag inte heller.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Du har ju inget att komma med här. Tycker du att hon är dålig på att tala, på att argumentera, att tala för sitt parti? Vad är ditt argument?
    Nä, som vanligt är det så klart jag som saknar argument. Jag lägger ned detta med dig, det är inte värt besväret. Vill du nån gång diskutera det som är lite relevant så välkommen, allt gott tills dess.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Nä, som vanligt är det så klart jag som saknar argument. Jag lägger ned detta med dig, det är inte värt besväret. Vill du nån gång diskutera det som är lite relevant så välkommen, allt gott tills dess.
    Som vanligt, vet jag inte : )
    Gott gott!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Sláinte Mhath!

Sidan 447 av 782 FörstaFörsta ... 347397437438439440441442443444445446447448449450451452453454455456457497547 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •