Ämne: Politik

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av moongirl Visa inlägg
    Du har rätt i att "vanliga muslimer" inte reagerar på samma sätt. De tar illa upp av att bilderna är ett hån, och mot just det du säger islamofobin.

Jag blir bara lite upprörd av att folk tycker att det är helt okej liksom, när det inte är det.

dessutom så fattar jag riktigt inte det där argumentet med åsiktsfrihet, jaha vi ska bevisa att vi får säga vadsomhelst i media, på bekostnad av vem? Så dumt att lägga mer bensin på en redan känslig eld.
    Bilderna kanske till viss del är ett hån, men man ska väl få håna folk om man vill?

Vad är inte ok? att avbilda muhammed?

Jag tror inte att det är till bekostnad av någon, säg att allmänheten avstod från att avbilda muhammed bara för att inte uppröra, då skulle, på tal om eld, islamofoberna få en jävla massa ved i sin.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Bilderna kanske till viss del är ett hån, men man ska väl få håna folk om man vill?

Vad är inte ok? att avbilda muhammed?

Jag tror inte att det är till bekostnad av någon, säg att allmänheten avstod från att avbilda muhammed bara för att inte uppröra, då skulle, på tal om eld, islamofoberna få en jävla massa ved i sin.
    Klart man får håna folk om man vill, men varför?
    Vill folk avbilda honom så får de väl göra det, hur ska man hindra dem? Men att avbilda honom som rondellhund och sedan göra narr av de som tycker det är fel. Är inte rätt. (Jag försvaras självklart inte fundamentalisterna)

Jag fattar inte vad man vill bevisa?
    Signatur.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Om det är ett hån så säger ju det mer om religionen än om människorna, dvs att de är indoktrinerade med något som i grunden är jäkligt korkat. Jag vet inte hur man skulle kunna provocera mig, jag kan inte komma på mycket som skulle få mig att vilja bränna ett annat lands flagga tex.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Om det är ett hån så säger ju det mer om religionen än om människorna, dvs att de är indoktrinerade med något som i grunden är jäkligt korkat. Jag vet inte hur man skulle kunna provocera mig, jag kan inte komma på mycket som skulle få mig att vilja bränna ett annat lands flagga tex.
    Om alla norrmän började håna dig (på ett riktigt ogint sätt), skulle du inte kunna tänka dig att bränna deras flagga då?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Om alla norrmän började håna dig (på ett riktigt ogint sätt), skulle du inte kunna tänka dig att bränna deras flagga då?
    Inte av ilska, möjligen som en lite trotsig symbolhandling, men i så fall väl överlagt och med glimten i ögat. Att ta mig ut på gatorna och skrika högt och bli våldsam, det ser jag inte hända som ett resultat av en provokation.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Nä... Oskar är inte den typen.
    Han är mer typen bombaderar dom med 7443688 sidor text tills dom somnar och så vinner han... Yehhhhjjj

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Om man kollar mer på Islam och anledningen till att Muhammed inte ville att folk skulle avbilda honom så handlade det om Koranen, han ville att budskapet ifrån boken skulle vara rent, eventuella förvrängningar av budskapet som sker pga bilder av profeten skulle inte finnas i koranen.

Med det i åtanke när man ser på debatten om muhammed-teckningarna så tänker jag bara "ironiskt..."
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Inte av ilska, möjligen som en lite trotsig symbolhandling, men i så fall väl överlagt och med glimten i ögat. Att ta mig ut på gatorna och skrika högt och bli våldsam, det ser jag inte hända som ett resultat av en provokation.
    Det ska synas men du ska kanske inte synas. Smart : )
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Om man kollar mer på Islam och anledningen till att Muhammed inte ville att folk skulle avbilda honom så handlade det om Koranen, han ville att budskapet ifrån boken skulle vara rent, eventuella förvrängningar av budskapet som sker pga bilder av profeten skulle inte finnas i koranen.

Med det i åtanke när man ser på debatten om muhammed-teckningarna så tänker jag bara "ironiskt..."
    Visst är det så att när man uppmärksammar vissa "problem" och försöker motverka dem så sätter man bara mer fokus på dem så det blir kontraproduktivt? Känner lite så med feminismen, de mest rabbiata som letar efter förtryck i varje vrå. Jag sympatiserar med syftet men får avsmak för rörelsen för att den överdriver så.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

För övrigt verkar Europa vara på väg att falla ner i ett djupt hål, och politikerna som är ansvariga skyller ifrån sig. De låtsas som om det är finansmarknaderna som är problemet för att de fluktuerar, men det är bara symptomet, inte sjukdomen. Det verkliga problemet är att regeringarna har lånat pengar i brinnande högkonjunktur, skapat enorma budgetunderskott och till slut får svårt att betala sina skulder när konjunkturen vänder nedåt igen. Marknaderna reagerar på det genom att tappa förtroendet till staternas betalningsförmåga, vilket är helt logiskt. Det är fantastiskt att så många får det till att marknaderna inte fungerar när det är precis det de gör: lånar man pengar måste man någon gång betala sin skuld, och det gör man inte genom att trycka mer pengar utan genom att antingen öka intäkterna eller sänka kostnaderna (gärna båda). Gör man det blir folk vansinniga och kräver social rättvisa eller nåt annat trams, och nödvändiga nedskärningar blir omöjliga. På så vis har Europa grävt sin egen grav i många år, och nu är det snart bara själva ceremonin som återstår.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Bästa muhammedbilden.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Här är en bra valkompass:

http://gp.se/valkompassen/
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

Här är en bra valkompass:

http://gp.se/valkompassen/
    Intressant, fick Moderaterna den här gången, följt av Kristdemokraterna. Igår var Folkpartiet i topp.

Det jobbiga är att ta ställning för något som man egentligen inte vill. I dagens läge tycker jag inte att homosexuella ska få adoptera då homosexualitet inte är riktigt accepterat i samhället än, jag ser till barnens bästa. Däremot vill jag att homosexuella ska kunna adoptera utan att barnet ska utstå mobbning osv. som kan uppstå. Jag kanske har en förlegad syn på saken och det hoppas jag att jag har.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Bästa muhammedbilden.
    http://www.dn.se/go/e/board_8;afu=ww...ackt-1.1109069

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

På så vis har Europa grävt sin egen grav i många år, och nu är det snart bara själva ceremonin som återstår.
    http://www.dn.se/ekonomi/lag-intress...ande-1.1109194

Sidan 462 av 782 FörstaFörsta ... 362412452453454455456457458459460461462463464465466467468469470471472512562 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •