Ämne: Politik

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av moongirl Visa inlägg
    Det är inte bara "fundamentalister" som reagerat. Vanliga muslimer också. Jag förstår deras reaktioner, men självfallet försvarar jag inte mordhot och överdrifter, men jag förstår dem.

Jag tycker du ska kolla på dem, de är verkligen vidriga, de räcker inte att anta.
    Jag tror att vanliga muslimer inte reagerar mot samma sak som fundamentalisterna.

Jag antar inte bara, jag har sett dom.
    Grejer är att det finns dom som väljer att avbilda eller stödja avbildningarna som ett sätt att förklara att åsiktsfriheten är viktig att försvara och att religion inte har någon rätt att tvinga folk att följa dess religiösa lagar.
    Sedan finns det islamofobiska idioter som tyvärr använder muhammed-krisen som ett sätt att hetsa och attackera muslimer, dom fattar inte att fundamentalisterna endast är en liten del av islam pga av att dom är jävligt korkade. Jag tror det är mest det som vanliga muslimer reagerar på, dom bryr sig egentligen inte om folk avbildar muhammed, dom hatar bara islamofober.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag tror att vanliga muslimer inte reagerar mot samma sak som fundamentalisterna.

Grejer är att det finns dom som väljer att avbilda eller stödja avbildningarna som ett sätt att förklara att åsiktsfriheten är viktig att försvara och att religion inte har någon rätt att tvinga folk att följa dess religiösa lagar.
    Sedan finns det islamofobiska idioter som tyvärr använder muhammed-krisen som ett sätt att hetsa och attackera muslimer, dom fattar inte att fundamentalisterna endast är en liten del av islam pga av att dom är jävligt korkade. Jag tror det är mest det som vanliga muslimer reagerar på, dom bryr sig egentligen inte om folk avbildar muhammed, dom hatar bara islamofober.
    Check på det inlägget.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

förstår inte hur någon inte kan tycka att det viktigaste är att en människa får måla vad den vill och stå på hans sida till 100% oavsett om hans syfte är att provocera eller inte, muslimska ungdomsförbundets ordförande sa väl tom att de muslimer som gått på lars vilks på något sätt är en skam för muslimer?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    förstår inte hur någon inte kan tycka att det viktigaste är att en människa får måla vad den vill och stå på hans sida till 100% oavsett om hans syfte är att provocera eller inte, muslimska ungdomsförbundets ordförande sa väl tom att de muslimer som gått på lars vilks på något sätt är en skam för muslimer?
    Det sista håller vi nog med om alla här.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

jag har avbildat muhammed på min avatar

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    jag har avbildat muhammed på min avatar
    se upp så inte idiotmuslimer försöker mordbranda ihjäl dig!
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Religion är skit, hade mänskligheten aldrig uppfunnit Gud hade vi legat många hundra år längre fram i utvecklingen.

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Delawarefloden Visa inlägg
    Jag förstår dig Felix, folk är på tok fast i sin tro och sitt tänk och är inte öppna för dagens cyniska värld där man tar lätt på allt och skämtar om allt.

Men sen är det ju så att det enda som är viktigt för muslimerna är deras profet och gud, det är viktigare än alla deras liv tillsammans. Hedersmord är ju vanligt tyvärr, och jag blir nästan rädd på tanken att om jag blev ihop med en dotter/son till en extrem muslimfamilj så skulle mitt och min partners liv kunna vara i fara.
    Det här var ett jävligt trångsynt inlägg.
    Mr Orange

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Religion är skit, hade mänskligheten aldrig uppfunnit Gud hade vi legat många hundra år längre fram i utvecklingen.
    Då skulle våra farföräldrar kunnat ha landat på månen.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Då skulle våra farföräldrar kunnat ha landat på månen.
    Det var väl det de gjorde?
    Mr Orange

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Det här var ett jävligt trångsynt inlägg.
    Kan du förklara hur du menar nu? Jag anser inte mig själv som trångsynt nämligen.
    http://deleu.blogg.se

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Jag förstår dig Felix, folk är på tok fast i sin tro och sitt tänk och är inte öppna för dagens cyniska värld där man tar lätt på allt och skämtar om allt.

Men sen är det ju så att det enda som är viktigt för muslimerna är deras profet och gud, det är viktigare än alla deras liv tillsammans. Hedersmord är ju vanligt tyvärr, och jag blir nästan rädd på tanken att om jag blev ihop med en dotter/son till en extrem muslimfamilj så skulle mitt och min partners liv kunna vara i fara.
    Kan du förklara hur du menar nu? Jag anser inte mig själv som trångsynt nämligen.
    "trångsynt - som endast förefaller se saker ur en synvinkel, speciellt en som anses moraliskt föråldrad eller intolerant; fördomsfull"

Antingen ironi eller trångsynthet.
    Mr Orange

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    "trångsynt - som endast förefaller se saker ur en synvinkel, speciellt en som anses moraliskt föråldrad eller intolerant; fördomsfull"

Antingen ironi eller trångsynthet.
    jaha, då förstår jag. Låt mig förklara.

Det kan vara fel att generalisera, jag har själv muslimer i min klass och de är ju inte precis fanatiska. Men det finns många muslimer världen över som faktiskt sätter sin tro och sin profet över sitt eget liv, de tror fortfarande mer än vad vi gör på våran kristna gud.

Jag är öppen för alla religioner och tror på att vi ska vara mer diplomatiska i samhället, det är just det dessa fanatiskt troende är. De kan inte ta att någon på något sätt "hånar" eller ger ifrån sig en annan syn på deras tro. Jag tycker mordbrand och attacker är rent vanvett, man kan ju bara tänka "Jo han gjorde fel, men vi tror fortfarande på våran profet och vi har inte gjort något. det är han som kommer få skit när han dör och ska tas tillvara av våran profet och gud".
    http://deleu.blogg.se

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

jaha, då förstår jag. Låt mig förklara.

Det kan vara fel att generalisera, jag har själv muslimer i min klass och de är ju inte precis fanatiska. Men det finns många muslimer världen över som faktiskt sätter sin tro och sin profet över sitt eget liv, de tror fortfarande mer än vad vi gör på våran kristna gud.

Jag är öppen för alla religioner och tror på att vi ska vara mer diplomatiska i samhället, det är just det dessa fanatiskt troende är. De kan inte ta att någon på något sätt "hånar" eller ger ifrån sig en annan syn på deras tro. Jag tycker mordbrand och attacker är rent vanvett, man kan ju bara tänka "Jo han gjorde fel, men vi tror fortfarande på våran profet och vi har inte gjort något. det är han som kommer få skit när han dör och ska tas tillvara av våran profet och gud".
    Om du vill generalisera så hjälper det om du vet någonting om det du vill generalisera. Hedersmord har med kultur att göra, inte med religion. Alltså, hedersmord förekommer inom islam, men även inom andra religioner och är inte sanktionerat inom islam. Ungefär som kvinnlig omskärelse. Så, jo, du verkar trångsynt.

Mr Orange

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg

Du har rätt i att "vanliga muslimer" inte reagerar på samma sätt. De tar illa upp av att bilderna är ett hån, och mot just det du säger islamofobin.

Jag blir bara lite upprörd av att folk tycker att det är helt okej liksom, när det inte är det.

dessutom så fattar jag riktigt inte det där argumentet med åsiktsfrihet, jaha vi ska bevisa att vi får säga vadsomhelst i media, på bekostnad av vem? Så dumt att lägga mer bensin på en redan känslig eld.
    Signatur.

Sidan 461 av 782 FörstaFörsta ... 361411451452453454455456457458459460461462463464465466467468469470471511561 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •