Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Okej, det var ett konstruktivt svar på mitt inlägg. Not.
    Din ekonomiska analys av de senaste 20 åren i Sverige är ju att borgarna lånade massa pengar så att det gick åt helvete och sen kom Göran Persson och städade upp så att allt blev bra igen. Jag har redan bemött dig på den punkten, men då var du plötsligt inte längre intresserad av den diskussionen. Jag frågar igen: vem tror du egentligen att du lurar?

Ja, Göran Persson gjorde ett bra jobb med att sanera den svenska ekonomin, det är sant. Vad som också är sant är att det var den borgerliga regeringen som påbörjade det arbetet, och idag har Sverige högst tillväxt och lägst budgetunderskott i hela EU. Är det också Göran Perssons förtjänst?

Se, nu har jag svarat på ditt trams, så du har inga ursäkter längre. Svara på det jag efterfrågat eller erkänn att du hade fel, några andra alternativ finns inte.

http://forumet.kent.nu/showpost.php?...postcount=7049

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/la...am_4782001.svd

"Boven i dramat är den statliga inkomstskatten, som påverkar oväntat många högutbildade yrkesgrupper, enligt rapporten. Barnmorskor, lärare och yrkesvägledare hör till de yrken där lönen kommer över brytpunkten för den statliga inkomstskatten, eller "hjärnskatt" som Almega benämner den. Denna bidrar till att åren i skolbänken inte betalar sig för dessa yrkesgrupper"

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

http://www.sydsvenskan.se/varlden/ar...ne-i-Kina.html

FYFAAAN! Blir till att bojkotta iPhone tills man vet att arbetsförhållandena har förbättrats.

Finns det rättvisemärkt elektronik?

Edit: http://www.va.se/asikter/bloggar/car...for-manga-i-o/
    Senast redigerat av meneca den 2010-05-28 klockan 20:06. Anledning: Länk

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg

FYFAAAN! Blir till att bojkotta iPhone tills man vet att arbetsförhållandena har förbättrats.

Jag lovar att göra det jag med.

Och Oskar, varför skriver du nu att både Bildts och Perssons regeringar gjorde ett bra jobb? Igår kväll sa du ju att den nuvarande regeringen är den första som gör ett bra jobb på flera decennier. Jo, och LadyVelvet behöver inte svara på dig, eller hur? Du har ju lagt fast att du inte kan kräva att man diskuterar politik med dig. Ibland får du leta motargument själv. Sånt är livet som politiskt intresserad på kentforumet.
    Senast redigerat av Oktjabrj den 2010-05-28 klockan 15:35.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Nej, alla tycker att Sahlin är en duktig och förtroendeingivande politiker som vore bra för Sverige, även jag, innerst inne. Tack för det, moving along.
    Om du tittar på tidigare s-ledare så fanns det kritik mot deras kompetens och personer också. Det brukar inte hända med m-ledare. Skillnaden kanske beror på att m är mer ledardyrkande, kanske på att högern är bra på att fulkampanja mot motståndarnas ledare med hjälp av sina tidningar och ungdomsförbund.

Om du är seriös eller inte i din kritik av Sahlin, får du väl avgöra av nivån på dina inlägg om henne. Inte direkt nyanserad kritik där.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Det är fint att du försöker "bevisa" att jag håller en lika låg nivå som jag anklagar andra för att göra, men säkert mest givande för dina beundrare. Som sagt: moving along.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Det är fint att du försöker "bevisa" att jag håller en lika låg nivå som jag anklagar andra för att göra, men säkert mest givande för dina beundrare. Som sagt: moving along.
    Förstår att du vill gå vidare utan diskussion, när du utan argument har skrivit så här:
    Sahlin är ju kass på alla plan: obildad, dålig retoriker, dålig taktiker, velig och mesig. Jag kan inte hitta några förmildrande omständigheter, förutom för alla puckon som vill ha nån de kan "känna igen sig i". En av de mest skrämmande usla politiker vi nånsin haft på så hög nivå faktiskt.
    Jo det gör jag gärna, jag vill inte ha en sådan nolla som ledare för Sverige, som ska styra landet och representera oss utomlands. Det är viktigt att en kompetent och förtroendeingivande person leder regeringen, och Mona Sahlin är inte en sådan. Att du försvarar henne ser jag mer som ett utslag av ditt nya behov av att vara "motvikt" och hacka på mig än som nåt du verkligen står för. Svara på det där med att blanda ihop frågor istället, det är mer intressant.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Edit: inte värt det.
    Senast redigerat av Oskar den 2010-05-28 klockan 16:56.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Edit: http://www.va.se/asikter/bloggar/car...for-manga-i-o/
    Grejen med den fabriken är att de även tillverkar tex SonyEricsson och mycket annan elektronik.
    Såg att man nu skulle höja lönerna med 20% till alla arbetare, hoppas det hjälper något.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Knugen ska vara brudöverlämnare på bröllopet, fan vad löjligt. Revolutionen var är du?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Grejen med den fabriken är att de även tillverkar tex SonyEricsson och mycket annan elektronik.
    Såg att man nu skulle höja lönerna med 20% till alla arbetare, hoppas det hjälper något.
    Du verkar ha koll på iPhone/Apple, länka gärna om du får höra något nytt gällande situationen. Är intresserad av att se vad Apple vidtar för åtgärder.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Du verkar ha koll på iPhone/Apple, länka gärna om du får höra något nytt gällande situationen. Är intresserad av att se vad Apple vidtar för åtgärder.
    Här har du lite "info, en hel del länkar i själva artikeln med:
    http://www.appleinsider.com/articles..._continue.html
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag vet att vi pratade om nåt liknande detta för ett tag sen, och kom överens om att det kanske inte handlade så mycket om politik egentligen, mer om att företag inte ska få behandla anställda hur som helst, vilket väl är en självklarhet för alla. Hur ser du på det nu?

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Här har du lite "info, en hel del länkar i själva artikeln med:
    http://www.appleinsider.com/articles..._continue.html
    Tack! (Länka gärna vidare om du får höra något mer i frågan.)

Sidan 468 av 782 FörstaFörsta ... 368418458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477478518568 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •